به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو دریافتند که استامینوفن یکی از محبوبترین مسکن های مورد استفاده است که می تواند احساسات مثبت را از بین ببرد.

این اثر جانبی تا همین اواخر ناشناخته بود. در تحقیقی جدید بررسی شد  افرادی که استامینوفن مصرف می کردند در هنگام مشاهده عکس های زیبا احساسات کمتری از خود بروز می دهند. در مقابل گروه دیگری که در این آزمایش شرکت داشتند و به آنها تنها دارونما داده شده بود زمانی که همان  عکس به آنها نشان داده شد  احساسات بیشتری از خود نشان می دادند.

تیلنول یک مسکن است که ماده  تشکیل دهنده اصلی آن استامینوفن است. این مسکن ضد درد بسیار محبوب است به طوری که  تقریبا در هر خانه ای در امریکا پیدا می شود. این دارو بیش از ۷۰ سال است که استفاده می شود اما این اثر جانبی به تازگی کشف و مستند شده است.

مطالعه انجام شده نشان داد که افرادی که  استامینوفن مصرف می کنند کمتر دلسوزهستند و نشانه های همدلی در آنها کمتر دیده می شود واغلب احساسات آنها دست خوش تغییرشده است.استامینوفن احساسات را به شدت کاهش می دهد و زندگش مشترک را سرد می کند.

مطالعات متعددی در خصوص مصرف استامینوفن و اثرات روانی آن انجام شده که در اغلب آنها گفته شده که افرادی که استامینوفن مصرف می کنند از لحاظ احساسی سرد هستند. علاوه بر این ها استامینوفن موجب افزایش خطر ابتلا به  انقباض دستگاه گوارش فوقانی نیزمی شود.

گفتنی است که استفاده طولانی مدت از ایبوپروفن و مسکن های دیگربرای سلامت قلب شما بسیار خطرناک  است.

گفتنی است، بهتر است که راه حل های جایگزینی برای درمان سردرد و دیگر دردهای خود مانند استفاده از گیاهان آرامبخش که مسکن طبیعی هستند پیدا کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران