می‌خواهید جشن عروسیتان چطور باشد؟

جشن عروسی,مراسم عروسی‌,شب عروسی

واقعاً دوست دارید مراسم عروسی‌تان را چه طور برگزار کنید؟ می‌خواهید بی‌خیال جشن شوید یا اینکه دوست دارید کمتر از عروسی نوه ملکه الیزابت نباشد و کاری کنید که دوست و آشنا به شما غبطه بخورند؟ اصلا می‌دانید که با شرایطی که دارید چه نوع جشنی به دردتان می‌خورد؟ قرار است بعد از انجام این تست به جواب همه سۆال‌ها برسید. پس اول یک قلم بیاورید و بعد بروید سراغ دلتان بروید.

1- قرار است چند نفر را به عروسی‌تان دعوت کنید؟

یک نگاهی به فهرست میهمان‌هایتان بیندازید. بعد پیش خودتان قضاوت کنید که شما را یاد چه می‌اندازد.

الف) شناسنامه. فقط اسم پدر و مادرهایمان در آن است. فقط خودمان و پدر و مادرهایمان. بعد هم خواهرها، برادرها، داماد‌ها و عروس‌های خانواده و شاید هم نوه‌ها. همین!

ب) فهرست آخرین میهمانی دوستانه‌ای که گرفتیم. همه دوستان مشترک و همه کلاسی‌هایی که می‌شناسیم. یک جمع دوستانه و جوان.

ج) فهرست میهمانی‌های آخر هفته‌ای مادر. همه فامیل و آشناها به اضافه آنهایی که فقط سال‌به‌سال ایام عید همدیگر را می‌دیدیم. البته دوستان نزدیک خودمان هم دعوت هستند.

د) فهرست یک میهمانی شاهانه. انگار که عروسی دختر شاه پریان است، فامیل و دوست و آشنا تا همکارهای پدر و مادر همه هستند. هر کسی که زمانی با آنها سلام و علیک داشتیم دعوت است!

2- دوست دارید در شب عروسی چه لباسی بپوشید؟
الف) یک چیزی که اصلا شبیه لباس‌های معمولی نباشد. یک لباس غیرمتعارف و خارج از تصور همه. می‌خواهم فقط یک لباس شب بلند بپوشم که رنگش زیاد مهم نیست. اگر سفید باشد که حتما یک کلاه سفید بزرگ هم روی سرم می‌گذارم!

ب) یک پیراهن سفید یا عاجی معمولی که یقه‌اش قلبی شکل است با دامن بلند راسته. یک چیزی که هم ساده باشد و هم زیبا. البته دوست دارم روی لباسم یک کمربند نقره‌ای داشته باشم یا کیف نقره‌ای به دست بگیرم. حالا یک هارمونی شیک احساس می‌شود!

ج) یک لباس عروس سبک که بتوانم با آن راحت باشم و همه حواسم به این نباشد که سنگینی دامنم را چه کار کنم. یک پیراهن عروسی شیک و البته نه چندان پوشیده که آدم را به یاد الهه‌های یونانی بیندازد. نه فقط یک عروس!

د) یک لباس عروس کامل با همه تزییناتی که می‌تواند داشته باشد. درست مانند یک شاهزاده خانم. یک دامن پفی بزرگ با پارچه ساتن اصل و توری که روی زمین کشیده شود و کلی طلا و جواهرات!

3- برای انتخاب سالن عروس چه فکری دارید؟

هیچ فکر کرده‌اید که می‌خواهید در چه جور جایی عروسی‌ بگیرید؟
الف) دنبال جایی برای عروسی‌مان نیستیم. فقط یک جایی که خطبه عقد را بخوانند و یک سفره کوچک عقد هم داشته باشد، شاید خانه یکی از خانواده‌های خودمان. البته همان دفترخانه برایمان کفایت می‌کند.

ب) جایی که خودمانی باشد. زیاد مهم نیست که کجا باشد. همین که بتوانیم چند ساعت را کنار دوستانمان شاد باشیم و شب عروسی‌مان را جشن بگیریم کافی است. حالا پارکینگ خانه پدر من باشد یا یکی از طبقه‌های خانه پدری همسرم.

ج) یک جای خوش رنگ و لعاب. جایی که فضای قشنگی داشته باشد مثل یک باغ بزرگ در اطراف تهران. هر جایی که بشود خودمان هر طوری که دوست داریم به آن سر و شکل بدهیم و البته جای کافی هم برای همه فامیل داشته باشد. طراحی‌اش مهم نیست فقط باید بزرگ باشد.

د) یک سالن عروسی تمام عیار با همه جزئیات، نورپردازی و گل‌آرایی خوب، سقف بلند و لوسترهای آویزان. نباید هیچ‌ کم و کسری داشته باشد. باید طوری باشد که میهمان‌ها فکر کنند آن شب وارد یک قصر پر نور و رویایی شده‌اند.

4- درباره گل‌های سالن عروسی و دسته‌گلی که می‌خواهید کمی فکر کنید. برای آنها چه تصمیمی دارید؟
الف) کار خاصی نمی‌کنیم. شاید فقط یک دسته‌گل کوچک دستم بگیرم و از همان گل هم روی کت داماد بزنم درست مانند چیزی که تا امروز رسم بوده است. این جوری عروسی‌مان شاید کمی رسمی‌تر هم بشود!

ب) از گل‌های ریز استفاده می‌کنم، رزهای مینیاتوری یا غنچه‌های رز. گوشه و کنار محل عروسی هم دسته‌های غنچه را می‌گذارم. فکر می‌کنم غنچه برای عروسی بهترین انتخاب باشد. البته زیاده‌روی نمی‌کنم!

ج) انتخاب دسته‌گل زیاد مهم نیست فقط می‌خواهم از هر گلی که برای دسته‌گل انتخاب کردم مقدار زیادی گلبرگ‌های پرپر شده داشته باشم که به محض ورود روی سرم بریزند. می‌خواهم تمام مدت وقتی در سالن راه می‌روم زیر پایم گل باشد!

د) شک ندارم که برای انتخاب دسته‌گل و گل‌آرایی سالن عروسی همه تهران را زیر و رو می‌کنم. شاید به باغچه‌ها و بازارهای گل دور و بر شهر هم سری بزنم. باید تازه‌ترین گل‌ها با عجیب‌ترین طراحی در سالن عروسی باشد. یک گل‌آرایی عجیب و باورنکردنی!
برای گرفتن یک عروسی کاملا خصوصی و خانوادگی اصلا لازم نیست کار خاصی انجام دهید. همین که یک دسته‌گل کوچک دست بگیرید و فضا را کمی عوض کنید کافی است.

5- همین الان که دارید نقشه‌های شب عروسی‌تان را مرور می‌کنید چه چیزی بیشتر از همه نگرانتان می‌کند؟
الف) خبر ندادن به بعضی از دوستان و آشنایان. می‌ترسم آنهایی که دعوت‌شان نکرده‌ایم از دست ما ناراحت شوند و تا مدت‌ها این دلخوری ادامه پیدا کند.

ب) هماهنگ شدن همه کارها در روز جشن. اگر نخواهیم کارها را به یک کترینگ خوب بسپاریم آن وقت جفت‌وجور کردن خیلی چیزها شاید برایمان سخت باشد. اینکه همه چیز سر جایش اجرا شود خیلی مهم است.

ج) نگران هستم که همه میهمان‌ها نتوانند به عروسی ما بیایند. به‌خصوص اینکه عروسی‌مان را می‌خواهیم در شهر دیگری برگزار کنیم. می‌ترسم فامیلم نتوانند برای عروسی راهی سفر شوند و آن وقت من جلوی خانواده همسرم خجالت‌زده شوم.

د) میهمانی که بزرگ باشد همه چیز نگران‌کننده می‌شود. تعداد زیادی میهمان باکلی جزئیات.آیا مدیر سالن از پس همه‌چیز برمی‌آید؟

6- هر عروس و دامادی دوست دارد که بعد از مراسم نظر میهمان‌ها را درباره جشن عروسی خود بداند. اگر قرار باشد از زبان میهمان‌ها سه کلمه درباره عروسی‌تان بشنوید آن سه کلمه کدامند؟
الف) خصوصی، بدون ایراد و بدون ریخت و پاش
ب) گرم، بامزه و منحصر به فرد
ج) شاعرانه، بی‌عیب و خیره‌کننده
د) عجیب، رۆیایی و فراموش نشدنی

جشن عروسی,مراسم عروسی‌,شب عروسی

نتیجه تست:
اگر بیشتر پاسخ‌هایتان الف است:
چه امتیازی دارد: رمانتیک بهترین صفتی است که می‌شود برای تعریف این جور مراسم استفاده کرد. فرار کردن از دست عالم و آدم و یک میهمانی خصوصی دو نفره می‌تواند برای خودش دنیایی هیجان داشته باشد. البته حضور پدر و مادرها و خانواده نزدیک چیزی از این هیجان کم نمی‌کند. شما از آن آدم‌هایی هستید که در زندگی همیشه دو نفری کاری برای انجام دادن و لذت بردن از لحظه‌ها دارید.

مناسب چه کسانی است: اگر زوج رویاپردازی هستید و دوست دارید که زندگی‌تان را یک جور خاص شروع کنید بهترین شیوه را انتخاب کرده‌اید. یک زوج همیشه فراری که دوست ندارند قشنگ‌ترین لحظه‌های زندگی‌شان را با کسی شریک شوند. اگر نظرتان به این عروسی خصوصی است به هیچ‌چیزی فکر نکنید. مهم این است که هر دو  این طور می‌خواهید.

خوبی‌اش چیست؟ معلوم است دیگر! اینکه هیچ پولی از جیب‌تان نمی‌دهید و می‌توانید با هزینه‌ای که برای راه انداختن یک مراسم بزرگ باید پرداخت می‌کردید برای اول زندگی‌تان حسابی نقشه بکشید. اصلا همه‌اش را می‌توانید صرف یک ماه‌عسل گران‌قیمت در خارج از کشور کنید!

حواستان باشد که: چون عروسی نگرفته‌اید حداقل برای ماه عسل‌تان درست و حسابی برنامه بریزید. یک مسافرت ساده تا شمال ایران هم برنامه می‌خواهد. این یکی دیگر شوخی‌بردار نیست و نمی‌شود همین‌طور بدون برنامه‌ریزی به جاده زد. اگر عروسی‌تان در روز به‌خصوصی باشد که قضیه بدتر هم می‌شود. باید هم حساب ترافیک راه یا نبودن بلیت هواپیما را بکنید و هم برای ماندن در شهری که انتخاب کرده‌اید برنامه دقیق داشته باشید. مطمئن باشید اگر برای این یکی کم وقت بگذارید بعدها خیلی پشیمان می‌شوید!

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان ب است:
چه امتیازی دارد: یک جشن راحت و خودمانی. نه خیلی ساده است و بی‌زرق و برق و نه خیلی پر ریخت و پاش و شلوغ. انگار که در یک آخر هفته قرار باشد همه دوستان‌تان را دور هم ببینید. چه‌قدر به شما خوش می‌گذرد؟ مطمئن باشید روز عروسی‌تان هم همان قدر خوش هستید. همه چیز شبیه یک میهمانی دوستانه است فقط همه لباس‌های رسمی‌تری پوشیده‌اند!

مناسب چه کسانی است: این نوع خاص عروسی نشان‌دهنده سبک زندگی عروس و داماد است. پس اگر آدم‌های رفیق بازی هستید و هر روز با کلی از آنها سر و کار دارید بهتر است سراغ جشنی بروید که تعداد زیادی از دوستان‌تان در آن شرکت دارند. رابی ویلیامز و آیدا فیلد هم دوستان زیادی داشتند و هم کلی توله سگ بامزه که باید در جشن‌شان می‌آوردند. بهترین راه برای آنها همین بود که مراسم را ساده و در خانه بگیرند تا سگ‌ها هم از پیوند آنها لذت ببرند. این دلیل خاص زوج آمریکایی برای داشتن این عروسی بود. حالا شما هم باید برای خودتان دلیل خاصی داشته باشید. این وسط چه دلیلی بهتر از دوست‌های خوب‌تان که همیشه با شما هستند!

خوبی‌اش چیست؟ به جای تحمل افرادی که همه هم‌سن و سال پدر و مادرتان هستند و دیگر توانی برای بزن و بکوب و شادی ندارند در عروسی‌تان کلی آدم جوان دارید که می‌شود روی هر کدام‌شان برای داشتن یک شب رۆیایی حساب کرد. عروسی دوستانه عروس و داماد را تا آخر شب سرپا نگه می‌دارد و معمولا از آن جشن‌هایی می‌شود که تا بعد از نیمه شب هم ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه برگزاری مجلس عروسی در خانه پدری می‌تواند از هزینه‌ها کم کند.

چه مشخصه‌ای دارد؟ زیاد هزینه‌ای برای حاشیه‌های عروسی نمی‌دهید. بیشترین کاری که می‌خواهید بکنید اجاره چند دست میز و صندلی است. شاید اصلا احتیاجی نشود.  در نهایت می‌خواهید رومیزی‌ها را سر و شکل مناسب‌تری بدهید. البته می‌توانید کاری کنید که از حالت میهمانی‌های دوستانه در بیاید؛ روی دستمال‌های کاغذی میزها اسم میهمان‌ها را بنویسید و جایشان را تعیین کنید. این طوری دوستان‌تان هم احساس می‌کنند که به جمع رسمی‌تری وارد شده‌اند.

حواستان باشد که: جمع شدن دوستان دلیل بر این نمی‌شود که مسن‌ترهای جمع را فراموش کنید. اگر نمی‌توانید خودتان تمام امور تدارکات را انجام بدهید بد نیست از یک کترینگ ساده که هزینه زیادی نداشته باشد کمک بخواهید. بهتر است یکی دو نفر خدمه در آن روز به کمک اعضای خانواده بیایند. البته نکته اینجاست که هر قدر هم خدمه کارها را انجام دهند چون عروسی در خانه است شما میزبان اصلی تلقی می‌شوید و شاید برای مسن‌ترها توقع پذیرایی بیشتر باشد. در هر حال یک نکته دیگر هم یادتان باشد که بعد از عروسی نباید توقع داشته باشید میز و صندلی‌ها به همان حالت روز اول شان باقی مانده باشند. خوشحالی جوان‌ترها بعضی اوقات سر اسباب خانه خالی می‌شود!

اگر بیشتر پاسخ‌هایتان ج است:
چه امتیازی دارد: خیلی بستگی دارد که بخواهید چه قدر دوست و فامیل دعوت کنید. اگر قرار است مراسم عروسی را در شهری دیگر بگیرید که نزدیک است نباید زیاد نگران باشید. فامیل برای آب و هوا عوض کردن هم که شده سری می‌زنند اما اگر دور است باید برای اقامت‌شان حتما فکری کرده باشید. عروسی‌های فامیلی اگرچه کوچک‌تر از عروسی‌های پر ریخت و پاش هستند اما دلیل نمی‌شود که جلوه‌ای نداشته باشند. این نوع مراسم ها معمولا خودمانی هستند اما رسمی و به‌جا برگزار می‌شوند!

مناسب چه کسانی است: به تازگی‌ رسم شده که عروس و داماد مراسم را در شهری ساحلی می‌گیرند و همه دوست و آشنا را به آنجا می‌کشانند. این همه یک مراسم رۆیایی است. یاگر هم به خانه پدری عروس یا داماد در شهرستان می‌روید که هم فال است و هم تماشا. باید اهل سفر باشید تا به این جور عروسی‌ها تن بدهید. برای کسانی که عاشق خانواده و اقوام‌شان هستند بهترین گزینه این سبک عروسی‌هاست. میهمانی‌هایی که همه اقوام باشند تا کسی بعدها گله‌مند نشود. دوست‌ها را می‌شود بعدا به یک جشن خصوصی‌تر در خانه دعوت کرد.

خوبی‌اش چیست؟ گفتیم که هم فال است و هم تماشا. شاید عروسی در شهری دیگر برای شما زیاد ذوقی نداشته باشد اما خوبی‌اش این است که تا دلتان بخواهد به فامیل و اقوام خوش می‌گذرد. انگار که همه با هم به مسافرت آمده باشید! عروسی‌هایی که در آن فامیل زیاد باشند یا مراسم در شهرستان دیگری باشد معمولا با یک روز تمام نمی‌شود. فامیل از دو سه روز قبل شروع می‌کنند به پایکوبی و بساط همه جور رسم و رسومی هم برپاست.

چه مشخصه‌ای دارد؟ اگر مراسم را در سالن می‌گیرید که باید به طراح مراسم اختیار بدهید. اما اگر باغی را اجاره کرده‌اید و قرار است کارهای هماهنگی با خودتان باشد بد نیست کارهایی برای جذابیت بیشتر عروسی‌تان انجام بدهید. مثلا کیف‌های کاغذی کادویی بگیرید و در آنها مجسمه‌ای کوچک عروس و داماد یا عکس یادگاری خودتان را بگذارید و به‌عنوان کیف خوشامدگویی به میهمان‌ها تقدیم کنید.

حواستان باشد که: باید کاری کنید فامیل از ارج و قربی که برایشان قائل شده‌اید حسابی لذت ببرند. در واقع باید یک جوری هوای فامیل را داشته باشید تا بعد مراسم‌تان را با دیگران مقایسه کنند و شروع نکنند به بهانه و ایراد گرفتن! هر قدر برنامه‌هایتان منظم‌تر باشد نشان می‌دهد که چه قدر برای میهمان‌ها ارزش گذاشته‌اید. البته برنامه‌ریزی را طوری انجام بدهید که نه تبدیل به وسواس شود و نه یک جور نمایش به نظر برسد. گاهی ریخت و پاش زیادی، اقوام را به این فکر می‌اندازد که می‌خواهید برایشان نمایش اجرا می‌کنید!

به جای تحمل افرادی که همه هم‌سن و سال پدر و مادرتان هستند و دیگر توانی برای بزن و بکوب و شادی ندارند در عروسی‌تان کلی آدم جوان دارید که می‌شود روی هر کدام‌شان برای داشتن یک شب رۆیایی حساب کرد. عروسی دوستانه عروس و داماد را تا آخر شب سرپا نگه می‌دارد و معمولا از آن جشن‌هایی می‌شود که تا بعد از نیمه شب هم ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه برگزاری مجلس عروسی در خانه پدری می‌تواند از هزینه‌ها کم کند

 اگر بیشتر پاسخ‌هایتان د است:
چه امتیازی دارد: یک لباس عروس کامل با انواع و اقسام جواهرات و مدل مو و آرایشی که چیزی کمتر از دختر شاه‌پریان ندارد. از طرف دیگر کت و شلواری که قیافه داماد را شبیه شاهزاده‌های توی قصه‌ها می‌کند. یک عروسی کامل که باب میل خیلی‌هاست. گذشته از همه هزینه‌هایش دیگر جایی برای ایراد گرفتن‌ها باقی نمی‌گذارد!

مناسب چه کسانی است: باز هم مسئله سبک زندگی‌ها به میان می‌آید. معمولا عروس و دامادهایی که خیلی اهل رفت‌وآمد هستند و به تک‌تک آدم‌هایی که توی زندگی‌شان آمده‌اند احترام می‌گذارند دوست دارند که در شب عروسی همه دور هم جمع باشند. هرچه باشد فقط یک شب عروسی است و دیگر هم قرار نیست در عمرشان تکرار شود پس چه بهتر که هرچه دارند و ندارند را رو کنند و شب رۆیایی زندگی‌شان را به بهترین شکل ممکن جشن بگیرند. اگر آدم شلوغی هستید و اهل رفت‌وآمد باید بگوییم که انتخاب‌تان درست بوده. یک عروسی مجلل و شلوغ می‌تواند برای همیشه آرام‌تان کند.

خوبی‌اش چیست؟ هرچه در خواب و خیال برای شب عروسی‌تان داشتید می‌توانید اجرا کنید. یک طراح لباس خوب و یک کترینگ مناسب همه نقش‌های شما را اجرا کرده به واقعیت تبدیل می‌کنند. البته اگر در نیمه راه نقشه کشیدن‌ها جیب آقای داماد خالی نماند!

چه مشخصه‌ای دارد؟ وقتی دارید این همه برای عروسی‌تان خرج می‌کنید و از جان و دل و البته از جیب آقای داماد مایه می‌گذارید پس سعی کنید که چیزی کم و کسر نباشد تا سورتان کامل شود. در یک چنین عروسی باشکوهی باید به فکر همه چیز باشید. از نوشیدنی‌هایی که قرار است در کافه کنار حیاط سالن عروسی‌تان دست و پا کنید تا تک تک آهنگ‌هایی که می‌خواهید گروه نوازنده برایتان اجرا کند. با این جزئیات و دقت! می‌توانید برای زمان شام هم گروه نمایش بیاورید و همین طور که میهمان‌ها مشغول خوردن غذا هستند از نمایش پانتومیم یا کمیک گروه نمایش لذت ببرند. کلا باید برای هر تکه ماجرا نقشه داشته باشید. پس ساده نگیرید و با طراح مراسم حتما برای سرگرمی‌های شب عروسی صحبت کنید. یک چنین عروسی مجللی مسلما به حواشی زیادی احتیاج دارد.

حواستان باشد که: ریخت و پاش زیاد این احساس را در میان دوست و آشنا به‌وجود نیاورد که دارید به آنها فخرفروشی می‌کنید. اینکه همه کارها را خودتان انجام بدهید کمی برای فامیل نزدیک سنگین است. به‌خصوص اگر در شب عروسی برخودتان طوری باشد که نشان بدهد کنترل همه چیز در دست‌تان است. بگذارید یک کارهایی را هم دیگران بکنند. از روی عمد دیگران را هم وارد جریان عروسی و تهیه تدارکات آن کنید تا ظاهرتان خودخواه و خودنما جلوه نکند!
برگرفته از: نوعروس

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *