نسل جدید خودروی ایرانی پیکان + تصاویر

فاقد تصویر شاخص

نسل جدید خودروی ایرانی پیکان + تصاویر

peikan[WwW.Kamyab.IR]

عکس‌هایی از پیکان جدید منتشر شده است. خبرهایی از تولید محصول ارزان‌قیمت در ایران خودرو گفته شده است. این عکس‌ها و خبرها هم سبب شده دوباره شایعه تولید پیکان قوت بگیرد، اما چقدر این اخبار صحت دارد.

بیش از سه ماه پیش بود که میرجواد سلیمانی قائم مقام ایران‌خودرو گفت: برنامه‌ریزی شده است خودرو مناسبی در محدوده قیمت پیکان درایران‌خودرو تولید شود. مدتی بعد عکس‌هایی از خودروی جدیدی منتشر شد که بدنه آن بی‌شباهت به پیکان نبود.

خودرویی که اگر درست به آن دقت می‌کردید به غیر از جلو پنجره و چراغ‌های جلو و عقب کاملاً پیکان بود اما آیا پیکان باز هم قرار بود تولید شود. این خبرها وقتی جدی‌تر می‌شد که به سخنان محمد زالی مدیر مرکز تحقیقات موتور ایران‌خودرو دقت کنیم که گفته بود: پیکان با شکل و ظاهری جدید دوباره باید تولید شود. در حدود یک سال قبل که زالی این سخنان را گفته بود همه فکر می‌کردند منظور وی خودروی رانا است که در آن زمان به نام X12 شناخته می‌شداما انگار خودرو دیگری در کار بوده است . اما چه خودرویی؟آیا پیکان دوباره در حال زنده شدن است ؟

برای یافتن جواب این سئوال ها ، به سراغ یکی از مدیران ارشد ایران‌خودرو رفتیم.

وی گفت: این پیکان که عکس آن منتشر شده است و مشخص است که عکسش در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو گرفته شده در حقیقت پروژه‌اش یک سال و نیم پیش متوقف شده بود چرا که خودرو قرار بود با وام بانک توسعه اسلامی ساخته شود وامی که هیچ‌گاه داده نشد. این خودرو توسعه یافته پیکان بود قرار بود در سودان تولید شود و خودرویی برای کشورهای فقیر باشد .

peikan1[WwW.Kamyab.IR]

این مدیر ایران‌خودرو البته تاکید می‌کند دیگر قرار نیست این خودرو تولید شود بلکه خودرویی ارزانی که صحبت تولید آن در ایران‌خودرو است یک محصول چینی در کلاس «B » و در اندازه پراید است که فعلاً نام شرکت آن را نمی‌توانیم بگوییم.

این مدیر ارشد ایران‌خودرو البته درباره اینکه این خودرو چگونه طراحی شده بود و آیا قرار بود در ایران تولید شود و یا خیر، چیزی نمی‌گوید. پس برای یافتن پاسخ کامل‌تر به سراغ کاه سُلگی یکی از طراحان ایران‌خودرو در زمان طراحی خودرو می‌رویم، طراحی که به جرم انتشار زودهنگام عکس رانا از این شرکت اخراج شد. البته هیچ‌گاه این اتهام ثابت نشد.

وی می‌گوید: گروه‌هایی از مرکز تحقیقات ایران‌خودرو بودند که بر روی پیکان طراحی‌هایی را انجام دادند اما در نهایت طرحی که در پورشه دیزاین طراحی شد انتخاب شد مدلی که تنها جلو پنجره و چراغ‌های جلو و عقب و تزئینات داخل در آن تغییر کرده بود. موتور هم قرار بود همان باشد که در روآی جدید استفاده می‌شود.

کاوه سُلگی هم این گفته را تایید می‌کند که این خودرو قرار بود در سودان تولید شود البته بعدها برخی مدیران ایران‌خودرو مانند زالی که رفتن پیکان را اشتباه می‌دانستند بازگشت پیکان با این شکل جدید را فرصتی می‌دانستند تا دوباره‌ این شرکت بتواند بازار خودروهای ارزان قیمت را به دست آورد. البته تمام این برنامه‌ریزی‌ها هم‌اکنون در بایگانی است، چرا که طبق آخرین اطلاعات پیکان حتی با طراحی جدیدش نه دیگر قرار است در سودان تولید شود و نه در ایران. پیکان سدان به بایگانی رفته است و یک خودروی چینی قرار است جایگزینش شود.

البته شاید در آینده دوباره طرح این خودرو از بایگانی در آید .

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *