روش های صحیح نگهداری از لاک پشت خانگی

negahdari-az-lak-posht-1

امروزه عده ای از مردم در منزل خود حیوان خانگی نگه می دارند، برخی از مردم لاک پشت را به عنوان حیوان خانگی انتخاب می کنند، پس باید راههای نگهداری و مراقبت از آن را بدانند.

راه های مراقبت از لاک پشت در خانه

امروزه نگهداری از سگ و گربه در آپارتمان با وجود سر و صدایی که دارند و نیز روبه رو شدن با ممنوعیت نگهداری آن ها در برخی آپارتمان ها سبب شده تا برخی مردم از لاک پشت به عنوان حیوان خانگی استفاده کنند.رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی

مراقبت از لاک پشت

دو سوم آکواریوم را برای شنا و یک سوم را نور ماوراء بنفش برای حمام نور گرفتن قرار دهید. حمام نور برای جلوگیری از خشک شدن و ایجاد مشکلات در لاک حیاتی است و از آنجا که لاک پشت ها نمی توانند ویتامین D3 را ذخیره کنند نیاز به UVB دارند.

دما را بین 25 تا 35 درجه نگه دارید. در صورت لزوم از هیتر آکواریوم استفاده کنید. لاک پشت ها در دمای پایین تنبل می شوند و غذا نمی خورند.

برای پیشگیری از بیماری، آب را تمیز نگه دارید. برای داشتن آبی سالم و با کیفیت از سیستم های فیلترینگ آب استفاده کنید.

محیط زندگی لاک پشت را تمیز نگه دارید و اجازه ندهید مدفوع لاک پشت آکواریوم را بگیرد چون باعث بیماری می شود.

حداقل هر ماه یکبار آکواریوم و فیلتر را تمیز کنید. مناطقی که لاک پشت بیشتر اوقات را در آنجا می گذراند را حداقل 3 تا 6 ماه یکبار تمیز کنید.

روش های صحیح نگهداری از لاک پشت خانگی

رژیم غذایی مخصوص لاک پشت و تراپین را به آن ها بدهید. برای اطلاع دقیق از این رژیم و مقدار مصرفی آن با دامپزشک مشورت کنید.

رژیم غذایی را با میان وعده تکمیل کنید. کرم های خاکی ، سخت پوستان، ماهی کوچک ، نوزادان موش ، جلبک ها ، پوشش گیاهی سبز برگ و میوه غذاهای خوبی برای تراپین ها هستند. لاک پشت های نیمه آبزی گیاهخوارند.

لاک پشت خود را هفته ای 2 تا 3 بار در یک تنگ جدا از محل زندگی اش غذا بدهید. غذای پس مانده باعث بیماری می شود و میکروارگانیسم به وجود می آید.

بعد از غذا، لاک پشت خود را با آب گرم بشویید و بعد آن را در جایش قرار دهید.

یک دامپزشک متخصص خزندگان، دوزیستان و سایر حیوانات خانگی پیدا کنید تا سلامت لاک پشت را تأمین کند.

نکات و هشدارها

مشکلات سلامتی اغلب به دلیل تناسب نداشتن مقدار مواد معدنی، کمبود ویتامین و مقدار بالای پروتیین می باشد. بزرگترین مشکل لاک پشت ها بیماری متابولیک استخوان است که به دلیل تغذیه و روشنایی نامناسب و عدم ورزش کردن بروز می کند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *