هفت راه جادویی برای زیبایی پوست صورت

%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa

این 7 کار راانجام دهید تا پوست صورت شاداب داشته باشید.

از آنجایی که پوست صورت یکی از قسمتهای بدن است که همیشه در معرض هوای گرم و سرد و یا نور آفتاب قرار دارد و بسیار لطیف و آسیب پذیر می باشد توجه به سلامت و بهداشت آن نیز بسیار مهم است. برای آنکه به این مهم دست پیدا کنید و پوستی سالم و شاداب داشته باشید نکاتی در زیر آورده شده است که انجام دادن آنها تا حد زیادی به سلامت پوست صورت شما کمک خواهد کرد.

پوست صورت شاداب

1. زمان خروج از منزل حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
این امکان وجود دارد که در میان روز صورت خود را شسته و دوباره کرم ضد آفتاب بمالید. در استفاده از کرم های ضدآفتاب توصیه می شود از کرمی با SPF بیشتر از 30 استفاده کنید. استفاده از کرم ضد آفتاب تنها مختص فصل تابستان نیست بلکه از آنجایی که آفتاب در تمام فصول می تابد بنابر این استفاده از کرم آفتاب نیز مهم است.

2. از نوع پوست خود آگاه باشید
اگر پوست شما خیلی چرب است، از لوسیون های بدون چربی استفاده کنید تا منافذ پوست تان بسته نشوند. اگر پوست شما بیش از حد خشک است، از کرم های چرب استفاده کنید.

3. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید
قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و بثورات پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

4. حتما سیگار نکشید
سیگار باعث آسیب پوست می شود و می تواند پوست شما را 10 سال یا بیشتر، پیرتر کند. سیگار رادیکال های آزاد در سیگاری ها، به کلاژن و بافت های الاستیک پوست حمله می کنند و پوست را نازک تر، ضعیف تر و بیشتر مستعد ابتلا به چین وچروک می کند.

5. صورت خود را قبل از رفتن به رختخواب بشویید
در طول روز، چربی، آلودگی هوا و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد. اگر آرایش کنید، مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود و در صورتی که قبل از خواب صورت تان را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید. اگر خیلی خسته هستید و نمی توانید این کار را انجام دهید، صورت خود را با دستمال مرطوب، پاک کنید.

6. در مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف آن دقت کنید
خانم ها توجه داشته باشند اگر بعد از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی  دچار ناراحتی پوستی یا چشمی شدند، آنها را دور بیندازند. مواد آرایشی را نباید بیشتر از سه ماه نگه داشت. هنگامی که یک ماده آرایشی برای اولین بار استفاده می شود، روی جعبه یا قوطی آن، با خودکار یا ماژیک، باید تاریخ آن روز نوشته شود.

7. مراجعه به پزشک متخصص
حداقل سالی یکبار به متخصص پوست مراجعه کنید. با مراجعه به پزشک متخصص پوست می توانید مشکلات پوستی خود را بهتر و سریع تر درمان کنید.

7 روش جادویی برای زیبایی پوست صورت

منبع : salamatnews.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *