واکنش توهین‌آمیز سعودی‌ها به مراسم عزاداری در ورزشگاه آزادی

%d9%88%d8%a7%da%a9%d9%86%d8%b4-%d8%aa%d9%88%d9%87%db%8c%d9%86%e2%80%8c%d8%a2%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%b3%d8%b9%d9%88%d8%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d9%87-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d8%b9

تیم ملی فوتبال ایران در یکی از حساس‌ترین دیدارهای انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه موفق شد برابر مهمانش کره‌جنوبی با یک گل به پیروزی برسد تا با 10 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی جای گیرد.

این دیدار در حالی برگزار شد که ایران به خاطر تاسوعای حسینی سیاهپوش و ماتم زده شده بود. ورزشگاه آزادی برای این دیدار سیاهپوش شده بود و پیش از مسابقه هواداران شروع به عزاداری کردند و با به اهتزاز درآوردن پرچم‌های سیاه فضای خاصی به ورزشگاه آزادی دادند.

رسانه‌های سعودی از فضای که هواداران ایرانی در آزادی رقم زدند ناراحت و از عرق دینی که هواداران فوتبال ایران نشان دادند، عصبانی هستند. آن‌ها بار دیگر عناد و دشمنی خود را با ملت و مردم ایران نشان دادند.

روزنامه ایلاف عربستان که در لندن چاپ می‌شود این تیتر توهین‌آمیز را نوشت: راهیابی به جام‌جهانی مهم‌تر از عاشورا نیست. در گزارش این روزنامه سعودی آمده است: هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کردند تا جایی که به جای سر دادن شعارهای فوتبالی فریاد یا حسین را سر دادند.

آن‌ها پرچم های سیاه در دست داشتند و بعضی هم لباس سیاه پوشیده بودند. هواداران ایرانی به جای آنکه مثل هواداران فوتبال رفتار و شادی کنند آیین دینی و مذهبی خود را در ورزشگاه آزادی به جای آوردند.

سایت اصوات العراق به انتقاد تند از سعودی‌ها پرداخت و آن‌ها را فرزندان یزید دانست تا جایی که نوشت: سعودی‌ها نشان دادند که برای آنها جام‌جهانی مهم تر از هر مناسبت دینی است حتی اگر پای قربانی کردن نوه رسول‌الله در میان باشد. آن‌ها از نسل یزید هستند. سعودی‌ها و همه وهابی‌ها خفه شوند. مسلمانان عاشورا را فراموش نخواهند کرد. شیعه تا روز قیامت از دین محمد(ص) حمایت خواهد کرد.

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *