واکنش زوج‌ های جوان به وام 50 میلیونی

واکنش زوج‌ های جوان به وام 50 میلیونی
50 میلیون تومان وام بدهند و در ازای آن 108 میلیون تومان پس بگیرند ! مگر یک زوج جوان چقدر درآمد دارد که بتوانند به مدت 12 سال ماهانه 750 هزار تومان قسط بدهد؟

 

 مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن به زوج‌هایی که قصد دریافت تسهیلات 50میلیون تومانی خرید مسکن (اوراق حق تقدم) دارند، توصیه کرد که اگر اقساط خود را به روش ساده بازپرداخت کنند، باید ماهانه 753 هزار تومان پرداخت کنند که حدود 9 میلیون و 500هزار تومان به نفع شان خواهد بود و همچنین بازپرداخت وام 12 ساله خواهد بود. (یعنی برای وام 50 میلیون تومانی، متقاضی باید در طول 12 سال، 108 میلیون و 432 هزار تومان بپردازد).وی در ادامه در رابطه با بازپرداخت اقساط 50 میلیونی زوجین به روش پلکانی اظهار کرد: اقساط پلکانی ماهانه از 649 هزار تومان شروع و تا یک میلیون و 50 هزار تومان ادامه می‌یابد.

در همین رابطه تعدادی از زوج‌ها که متقاضیان بازار مسکن هستند، در واکنش به میزان مبلغ وام و شرایط بازپرداخت وام این چنین تاکید کردند: مسوولان مسکن در تهران یا در شهرستان محله‌‌ای را نشان بدهند که با 50 میلیون تومان، خریدار بتواند یک آپارتمان نقلی خریداری کند.

یکی از مصرف کننده‌ها در بازار مسکن عنوان کرد: این وام 50 میلیون تومانی نصف مبلغ خرید یک واحد مسکونی درجه دو در محله امن تهران را هم تامین نمی‌کند.

منتقد دیگری اظهار کرده است: اگر در شیوه بازپرداخت ساده وام قرار باشد ماهانه 750 هزار تومان فقط قسط پرداخت کنیم پس برای گذران زندگی چه بخوریم تا زنده بمانیم؟!
برخی دیگر هم به مسوولان مربوط  این چنین گلایه کردند: به جوان‌ها اهمیت بدهیم و تصمیم کارساز بگیریم، نتیجه اش شد وام 12 ساله با 15درصد سود؟!

50 میلیون تومان وام بدهند و در ازای آن 108 میلیون تومان پس بگیرند ! مگر یک زوج جوان چقدر درآمد دارد که بتوانند به مدت 12 سال ماهانه 750 هزار تومان قسط بدهد؟

انگار قرار بود پول ملی را تقویت کنند تا قیمت مصالح ساختمانی پایین بیاید تا هزینه ساخت‌وساز کاهش یابد نه اینکه از یک سو قیمت‌ها بالا بماند و فقط نقدینگی در قالب وام به بازار تزریق شود!
با این عملکرد مالکان همچنان یک کلام باقی می‌مانند به گران‌فروشی خود ادامه می‌دهند و این خریدار است که همیشه متحمل فشار است.

منبع:دنیای اقتصاد

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *