واکنش عربستان به اعزام ناوگروه ایران به یمن

واکنش عربستان به اعزام ناوگروه ایران به یمن
266
دسته‌بندی نشده
سخنگوی ائتلاف عربستان در تهاجم به مردم یمن، در واکنش به اعزام ناوگروه ایرانی به آبهای جنوبی یمن، گفت هنوز هیچ کس اقدام خصمانه‌ای علیه ما نکرده و اگر بکند ما پاسخ می‌دهیم.
واکنش عربستان به اعزام ناوگروه ایران به یمن

به گزارش ایران۱۶، سرتیپ ستاد «احمد حسن عسیری» سخنگوی ائتلاف عربستان علیه یمن، موسوم به «توفان قاطع»، به اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آبهای جنوبی یمن واکنش نشان داد.

این مقام نظامی سعودی که دیروز چهارشنبه در فرودگاه پایگاه هوایی ریاض، در کنفرانسی خبری درباره روز چهاردهم تهاجم به یمن صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درباره اقدام ایران در اعزام ناوگروه به خلیج عدن گفت: آب‌های بین‌المللی برای همه نیروهای دریایی از جمله ایران در دسترس است اما آب‌های منطقه‌ای، بندرها و آسمان یمن تحت کنترل نیروهای ائتلاف است.

طبق گزارش وبگاه روزنامه «الریاض» عربستان، عسیری که مشاور دفتر وزیر دفاع عربستان سعودی نیز هست، افزود: هیچ اقدام خصمانه‌ای تا الان علیه ما انجام نشده است. نیروهای ائتلاف حق پاسخ را در برابر هر تلاشی برای آسیب زدن به مردم یمن یا هر نوع امدادرسانی به شبه‌نظامیان حوثی، برای خود محفوظ می‌دانند.

عسیری در حالی از «آسیب زدن به مردم یمن» سخن می‌گوید که نیروی هوایی این کشور از ششم فروردین ماه که تهاجم به یمن را آغاز کرده، نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از مردم یمن را کشته و بیش از ۱۳۰۰ نفر را که بخش عمده‌ای از کشته و مجروحان کودک و زن هستند، مجروح کرده‌ است.

او در پاسخ به سوالی دیگر با بیان اینکه درخواست برخی کشورها برای خارج کردن اتباعشان از یمن در دست بررسی است، گفت که درخواستی از ایران وجود ندارد و ایران هنوز درخواستی برای خارج کردن اتباع خود از یمن ارائه نداده است.

عسیری در ادامه سرنوشت ایرانی‌های حاضر در یمن و اعضای انصارالله را که آنان را حوثی‌ می‌نامد، یکی دانست و ادعا کرد: ولی بیشتر کسانی که از اتباع ایران در یمن هستند، شبه‌نظامیان حوثی را حمایت می‌کنند و آموزش می‌دهند و الان آنها در یک سنگر هستند و یک سرنوشت دارند.

عربستان مدعی است که تهاجم هوایی خود را به درخواست «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری سابق یمن انجام می‌دهد که ژانویه گذشته استعفا کرد و دیگر مشروعیت ندارد، اما عربستان هنوز او را رئیس جمهور یمن می‌داند و به این بهانه تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر را در یمن در حملات خود کشته و زیرساخت‌های متعدد نظامی و غیرنظامی یمن را نابود کرده است.

روز گذشته «امیر دریادار حبیب‌الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از اعزام ناوگروه عملیاتی ارتش به آب‌های جنوبی یمن خبر داده بود.

صبح امروز پنجشنبه، سی‌وچهارمین ناوگروه اطلاعاتی ـ عملیاتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناو لجستیک بوشهر و ناوشکن البرز به منظور تأمین خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران و حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد، عازم مأموریت برون‌مرزی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب‌المندب شد.

به گفته امیردریادار سیاری، این مأموریت حدود سه ماه طول خواهد کشید.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *