واکنش کمال‌تبریزی به سانسور فیلمش

208
دسته‌بندی نشده

اخبار,اخبار فرهنگی ,کمال تبریزی

کمال تبریزی کارگردان «طعم شیرین خیال» قبل از نمایش فیلم خود در برج میلاد از دو مورد ممیزی این فیلم صحبت کرد و هنگام نمایش فیلم، دیالوگ‌های حذف شده را بلند گفت.

کمال تبریزی که امسال با فیلمی در مورد حفظ محیط زیست در جشنواره حضور دارد، صبح روز یکشنبه ۱۹ بهمن پیش از شروع نمایش فیلم «طعم شیرین خیال» در برج میلاد با انتقاد از ممیزی هایی که به فیلم های جشنواره اعمال می شود، گفت: «پیش از این چنین مرسوم بود که فیلم ها بدون ممیزی چندانی به جشنواره می آمدند، اما گویا امسال وضعیت تغییر کرده است.»

وی با اشاره به دو مورد ممیزی که به فیلمش وارد شده است، یادآور شد: «مسئولان به من اصرار کردند که دو جمله را از فیلمم حذف کنم، یکی در صحنه ای که دانشجو از استادش درباره انرژی هسته ای می پرسد که به من گفتند این باید تغییر کند. بسیار اصرار کردم که این اتفاق نیفتد اما نپذیرفتند پس من به جای آن انرژی شیمیایی گذاشتم.»

کارگردان «طعم شیرین خیال» در مورد ممیزی دوم نیز گفت: «نکته دیگر زمانی است که شخصیت های فیلم در مورد یک فرد زندانی صحبت می کنند. یکی می پرسد فلانی زندانی سیاسی بوده و در جواب می شنود که ما اصلا زندانی سیاسی نداریم.»

تبریزی که با تشویق حاضران در سالن مواجه شد، اعلام کرد زمان نمایش فیلم خودش با صدای بلند این دو جمله را تکرار خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، هنگام نمایش فیلم در سالن تاریک مرکز همایش همایش های برج میلاد زمانی که شهاب حسینی از انرژی شیمیایی می پرسد کمال تبریزی بلند بیان می کند انرژی هسته ای.

اخبار فرهنگی – مهر

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *