پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم

234
دسته‌بندی نشده
هفته نامه حاشیه: باز هم محرم و باز حال و هوای هیئت هایی که پر است از شور و شعور، هیئت هایی که بخشی از خاطرات کودکی خیلی از ما با آن گره خورده و هر سال نان و نمک صاحب این سفره را خورده ایم. از هیئت های محلی و خودمانی که بگذریم، در هر شهری هیئت های بزرگی وجود دارد که پذیرای جمعیت بیشتری از عزاداران هستند اما در این میان برخی از جلسات مذهبی هستند که از سطح شهر و استان فراتر می روند و شکل ملی به خود می گیرند.

این هیئت ها، معمولا به جز عزادارانی که از بین مردم عادی مراجعه می کنند، پذیرای چهره های مشهور حوزه های مختلف هم هستند که باحضور در این جلسات، همراه با مردم به عزاداری می پردازند. ستاره هایی که شاید خیلی وقت ها جور دیگری به نظر بیایند اما وقتی به تکایا و هیئت های مذهبی می روند، مثل همه مردم عزاداری می کنندو به سر و سینه می زنند.

مهدی رحمتی در هیئت سید مجید

سید مجید بنی فاطمه یکی از مداحان مشهور کشورمان است که جلسات او همیشه با رونق خاصی برگزار می شود. او حالا دو سال است که هیئت جدید خود را در محله باغ فیض تهران برپا کرده و تمرکز خود را روی جلسات «ریحانه الحسین (ع)» معطوف کرده است. هیئت سید مجید که به صورت مناسبتی برگزار می شود، برای محرم امسال 11 شب برنامه تدارک دیده است که طی آن سید مجید بنی فاطمه بعد از سخنرانی حجت الاسلام عالی به مرثیه سرایی و نوحه خوانی خواهد پرداخت اما شاید برایتان جالب باشد بدانید این هیئت که در غرب تهران برگزار می شود، معمولا پذیرای مهمانان ویژه و سرشناسی هم هست.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

سید مهدی رحمتی، دروازه بان تیم استقلال و مردم شماره یک سال های اخیر تیم ملی کشورمان، یکی از چهره های معروفی است که هر از چندگاهی به هیئت سید مجید می رود و به عزاداری می پردازد. مهدی رحمتی مانند شب های قدر امسال که در هیئت «ریحانه الحسین (ع)» احیا گرفت و همراه با پسرش پای منبر سید مجید به عزاداری پرداخت، دهه اول محرم را هم به باغ فیض می آید و عزاداری می کند اما شاید برایتان جالب باشد بدانید رحمتی چگونه با بنی فاطمه آشنا شده و به هیئت او می آید.

سید مهدی رحمتی زمانی که در تیم مس کرمان بازی می کرد، خیلی اتفاقی با بنی فاطمه آشنا می شود و این آشنایی در ادامه منجر به دوستی این دو نفر می شود. او حالا چند سالی هست که محرم های خود را با صدای بنی فاطمه می گذراند و پای منبر او سینه می زند.

اما اگر کمی اهل فوتبال باشید و اخبار این ورزش هیجان انگیز را دنبال کنید، می دانید که حنیف عمران زاده و سید مهدی دوست صمیمی یکدیگر هستند. همین دوستی باعث شده حنیف هم در ایام محرم پا به پای رحمتی در «ریحانه الحسین (ع)» حضور پیدا کند و به عزاداری بپردازد. نکته جالب در مورد حضور این دو استقلالی در «ریحانه الحسین (ع)» این است که حنیف و سید مهدی درست مثل دیگر عزاداران حسینیه رفتار می کنند و حتی موقع سینه زدن برهنه می شوند وعزاداری مفصلی انجام می دهند.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

ریحانه الحسین (ع) کجاست؟

بعضی از نوحه ها هستند که فراگیر می شود و در ضبط ماشین یا حافظه تلفن همراه اکثر ما وجود دارد. «عمو عباس» یکی از نوحه های ماندگار است که چند سال پیش توسط سید مجید بنی فاطمه اجرا و خیلی زود فراگیر شد. بنی فاطمه تا همین چند سال پیش شب های دهه اول را در مسجد الهادیو هیئت ثارالله می گذراند و این هیئت به عنوان جلسه اصلی او شناخته می شد.

او بعد از چند سال مداحی در این هیئت، بنا به دلایلی با مسجد الهادی خداحافظی کرد و ترجیح داد در جلسه های دیگر به عزاداری بپردازد. بعد از هیئت ثارالله، بنی فاطمه دو سال پیاپی دهه اول محرم را به اصفهان رفت و در یکی از هیئت های این شهر مداحی کرد.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

او بعد از این دوسال دوباره به تهران برگشت و تصمیم گرفت هیئت اصلی خود را در غرب تهران راه اندازی کند. این جلسه مذهبی با نظر حاج محمدرضا طاهری «ریحانه الحسین (ع)» نام گرفت و خیلی زود به یکی از شلوغ ترین هیئت های غرب تهران تبدیل شد.

این هیئت در محله باغ فیض تهران واقع است و جلسات آن به صورت مناسبتی برگزار می شود. بنی فاطمه در ابتدا جلسات «ریحانه الحسین (ع)» را در امامزاده «حمیده خاتون (ع)» باغ فیض برگزار می کرد اما بعد از مشکلاتی که در فضای امامزاده به وجود آمد، سید مجید به کمک شهرداری تهران حسینیه «ریحانه الحسین (ع)» را در خیابان 22 بهمن باغ فیض تاسیس کرد تا جلسات خود را در این حسینیه برگزار کند.

از علی ضیاء تا گلزار و رادان در هیئت الرضا (ع)

به جز هیئت سید مجید بنی فاطمه که چهره های مشهوری در آن رفت و آمددارند، جلساتت مذهبی دیگری هم در شهر تهران برگزار می شود که چهره های مطرح در عرصه های مختلف به آن مراجعه و عزاداری می کنند. یکی دیگر از هیئت های پرمخاطب شهر تهران، هیئت الرضا (ع) است که مداحی آن بر عهده حاج عبدالرضا هلالی است.

جمعیت هیئت های هلالی در ماه محرم آنقدر زیاد می شود که او چند سال است نمی تواند هیئت های محرم خود را در محل ثابت هیئت (میدان خراسان) برگزار کند و به همین دلیل هم با کمک شهرداری و هیئت کشتی استان تهران، شب های دهه اول محرم، سالن کشتی شهدای هفتم تیر را سیاه پوش می کند.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

هیئت الرضایی ها در چند سال اخیر معمولا پذیرای چهره های سرشناسی بوده اند، چهره هایی که در حیطه کاری خود ستاره به حساب می آیند و ترجیح می دهند.

شب های محرم را پای روضه رضا هلالی و بین سینه زنان جوان هیئت الرضا (ع) بگذارنند. در سال های گذشته چهره های سرشناسی مثل محمدرضا گلزار، بهرام رادان، حبیب کاشانی، محسن کاوه، علیرضا واحدی نیکبخت و سید علی ضیاء هیئت الرضا (ع) را به عنوان پاتوق محرمی خود انتخاب کرده اند و در این هیئت مشغول عزاداری شده اند.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

بد نیست بدانید امسال، جلسات هیئت الرضا از ساعت 18 و با سخنرانی حجت الاسلام اردستانی آغاز می شود و بعد از آن عبدالرضا هلالی به مرثیه سرایی خواهد پرداخت. البته به جز هلالی، روح الله بهمنی که دوست قدیمی هلالی هم به حساب می آید در این هیئت حضور پیدا می کند و پا به پای حاج رضا به مداحی می پردازد.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

ما خانه بدوشیم…

هلالی که از 18 سالگی به شهرت رسید و از همان ایام تا امروز جلسات شلوغی را تجربه کرده، در چند سال اخیر بارها محل برگزاری جلسات هیئتش را تغییر داده است. هیئت الرضا (ع) مراسمات خود را که به صورت هفتگی برگزار می شود از مسجد جامع ابوذر آغاز کردند اما بعد از مدتی و بنا به دلایلی به حسینیه قهرودی های خیابان شاهپور نقل مکان کردند و هلالی چند سال در این حسینیه مراسمات خود را برگزار می کرد اما این پایان کرا نبود و هیئت الرضایی ها باز هم جای خود را تغییر دادند و به خیابان دماوند رفتند تا جلسات خود را در حسینیه شهدای صباغچی برگزار کنند.

بعد از این حسینیه هم هلالی و پامنبری هایش به حسینیه موسی بن جعفر (ع) واقع در میدان خراسان رفتند و تا امروز در این حسینیه مراسم خود را برگزار می کنند.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

علی کریمی در هیئت حاج محمود

حاج محمود کریمی یکی از پرطرفدارترین مداحان کشورمان است که جلسات خود را به صورت مناسبتی در محله چیذر تهران برگزار می کند. حاج محمود که اخلاق های خاص خود را هم دارد، سال هاست برخلاف هم صنف هایش که مراسمات خود را شب ها برگزار می کنند، جلسات محرم خود را عصرها و چند ساعت پیش از اذان مغرب برپا می کند.

شاید جالب باشد بدانید که هیئت رایه العباس با مداحی حاج محمود کریمی ماه محرم مهمانان ویژه ای دارد. علی کریمی، چهره محبوب فوتبال کشورمان که این روزها در تراکتور تبریز بازی می کند، یکی از چهره های مشهوری است که اگر فرصت داشته باشد، ترجیح می دهد در این هیئت برای سالار شهیدان عزاداری کند. به جز کریمی، حمید علی عسگر هم هیئت حاج محمود را به عنوان پاتوق محرمی خود انتخاب کرده و در این هیئت حضور پیدا می کند.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

کریمی شاید یکی از معدود مداحانی است که به صورت منظم چند سال است در یک محل مشخص و ثابت جلسات خود را برگزار می کند که شاید همین موضوع هم باعث انسجام بیشتر جلسات او باشد. کریمی که خودش نیز در یکی از محل های شمالی تهران سکونت دارد، از ابتدا در محله چیذر تهران مراسم خود را برپا کرده و پرچم «رایه العباس» را در امام زاده علی اکبر (ع) برافراشته است.

بنیامین پای منبر حاج منصور

«حسن جان (ع)» نام یکی دیگر از هیئت های بزرگ تهران است که حاج منصور ارضی در این هیئت به مرثیه سرایی می پردازد. حاج منصور سال هاست جلسات حسین جان را در این مسجد برگزار می کند، جلساتی که محوریت آن روضه و مرثیه است و مخاطبان آن کسانی هستند که اهل اشک و روضه هستند.

بعد از روضه خوانی حاج منصور، مداحان دیگری چون ابوالفضل بختیاری، حسین سازور و سعید حدادیان هم به مداحی می پردازد و عزاداران را به فیض می رسانند. این هیئت قدیمی تهران هم یکی از جلساتی است که چهره های مشهور به آن مراجعه می کنند.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

بنیامین بهادری یکی از این چهره های سرشناس است که هر از چندگاهی برای عزاداری به مسجد ارک می رود. بنیامین که قبل از به شهرت رسیدن به عنوان خواننده پاپ، در جلسات مذهبی و هیات ها حضور پررنگی داشته، این روزها هم مثل قبل در هیئت ها شرکت می کند و به عزاداری می پردازد.

پاتوق های مذهبی سوپراستارها در محرم عزاداری,سوپراستارها,هیئت

به جز بنیامین، چهره های دیگر مثل حسین یاری هم به مسجد ارک می روند و به جز چهره های هنری، چهره های مشهور سیاسی هم در این هیئت شرکت می کنند. محمود احمدی نژاد در چهار سال ابتدایی ریاست جمهوری خود حضور مداومی در این هیئت داشت و محرم ها پای منبر حاجی می نشست. به جز احمدی نژاد، محسن رضایی هم یکی دیگر از چهره های سرشناس عرصه سیاست است که معمولا مسجد ارک را برای عزاداری انتخاب می کند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *