معروف ترین و جالب ترین چشمه های آبگرم دنیا

226
دسته‌بندی نشده

معروف ترین و جالب ترین چشمه های آبگرم دنیا
آبفشان‌ها و چشمه‌های آب گرم پدیده‌هایی طبیعی بوده که ناشی از گرم شدن آب‌های عمقی زمین توسط نیروی گرمایی آن می‌باشند. این آب‌های گرم به سطح زمین راه یافته و به صورت چشمه‌ها یا حوضچه‌هایی دیده می‌شوند. البته در مورد آبفشانها باید گفت که آب زیرزمینی باید به میزان قابل توجهی داغ شده باشد تا بتواند راه خود را به سطح زمین هموار نماید.
چشمه‌ها و آبفشان‌ها مناظری تماشایی از فوران آب، رنگ‌های درخشان و زنده و اشکال عجیب ناشی از رسوبات را به نمایش می‌گذارند، هرچند برای دوست‌داران چشمه‌های آب گرم رضایت خاطر نه تنها از تماشای این چشمه‌ها که بیشتر به جهت اثرات درمانی این آب‌ها حاصل می‌گردد. در ادامه شما را با معروف‌ترین چشمه‌ها و آبفشان‌های جهان آشنا می‌کنیم که عنوان زیباترین مناظر طبیعی را از آن خود کرده‌اند.

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

یکی از معروف‌ترین چشمه‌های آب‌گرم جهان که پاتوق بسیاری از دوست‌داران این گونه محیط‌‌ ها می‌باشد آب گرم بپو واقع در جزیره کیوشو است که جدا از یلوستون در آمریکا بیشترین حجم آب گرم را به خود اختصاص داده است و همچنین این چشمه یکی از بزرگ‌ترین منابع آب‌گرم ژاپن نیز می‌باشد. این چشمه خود صاحب 9 چشمه آب گرم دیدنی و تماشایی است که گاهی با عنوان نه جهنم بپو نیز از آن‌ها یاد می‌شود.

این نه جهنم بیشتر از آنکه برای آب‌تنی از آن‌ها استفاده گردد، تماشایی هستند. یکی از خوش عکس‌ترین این 9 جهنم، جهنم تالاب خونین است که آب‌گیری مملو از آب گرم جوشان و سرخ رنگ سرشار از آهن می‌باشد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

دالول یک قله آتشفشانی پر هیاهو در فرورفتگی‌های داناکیل در اتیوپی است. این ناحیه از فوران آتشفشان در سال 1926 ساخته شده است. این منطقه پرت و دورافتاده دارای بیش‌ترین درجه حرارت روی این سیاره است. میانگین درجه حرارت سالانه ثبت شده بین سالهای 1960 تا 1966 در این منطقه 34 درجه سانتیگراد می‌باشد. دالول شباهت‌هایی به پارک یلوستون در آمریکا داشته و تنها پهنای کمتری نسبت به این پارک دارد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

مرداب آبی که چشمه معدنی گرم قرار گرفته در گدازه‌های آتشفشانی است بین فرودگاه بین‌المللی کفلاویک و ریکجاویک در جنوب ایسلند واقع شده است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون ریخته و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. بعد از به حرکت درآوردن توربین‌ها این آب اندکی از دمای خود را از دست داده و به صورت آب گرم مناسب مصارف شهری از جمله برای استفاده در سیستم‌های گرمایشی به کار رفته و در نهایت به مرداب می‌ریزد.

معمولا آب‌های گرم، غنی از مواد معدنی بوده و در نتیجه آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر می‌باشد. میزان گرمای آب برای حمام و آب‌تنی در حدود 40 درجه سانتیگراد است و شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش می‌باشد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

پارک ملی یلوستون اولین پارک ملی جهان می‌باشد که در سال 1872 توسط کنگره آمریکا و در ایالت وایومینگ تاسیس شد. این پارک دارای تعداد زیادی آبفشان، چشمه‌های آب‌گرم، منطقه حفاظت شده حیات وحش و چشم‌انداز زیبای بکر و دست نخورده‌ای است که موجبات شهرت جهانی آن را فراهم آورده است. بیشتر اکوسیستم این پارک را مناظق کوهستانی و مرتفع تشکیل می دهند.

 

این پارک به تنهایی نیمی از همه خصوصیات ذکرشده برای نواحی ژئوترمال یا زمین گرمایی دنیا را داراست از جمله بیش از 10 هزار نمونه چشمه‌های آب گرم و نیز آبفشان را شامل می‌گردد که معروف‌ترین آنها وفادار پیر نام دارد. در طول 17 میلیون سال گذشته تکان‌های شدیدی از فوران‌های سخت و شدید آتشفشانی و از جمله 12 فوران بسیار بزرگ در این ناحیه رخ داده است. آخرین فوران بسیار بزرگ آتشفشان یلوستون 640 هزار سال قبل بوقوع پیوسته است.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

دلا ویگا آتشفشان فعالی است که در شمال غرب کاستاریکا قرار گرفته است. معنای لغوی آن خلوت خانم مسن بوده که ریشه در افسانه‌ای محلی دارد. این افسانه در مورد دختر جوانی است که به جرم عاشق شدن توسط پدرش به درون دهانه آتشفشان پرتاب شده و از آن هنگام تابه حال در این کوه زندگی کرده و دارای قدرت‌های شفابخشی می‌باشد. آخرین فوران جدی آن در سال 1983 صورت گرفت.

تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم و نیز بخش‌هایی که مملو از لجن‌های گرم و جوشان است در زمین‌های سراشیبی اطراف این آتشفشان یافت می‌گردند. این گل و لجن جوشان سرشار از مواد معدنی بوده و نیز دارای خواص درمانی است که بویژه در درمان‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

یکی دیگر از معروف ترین چشمه های آب گرم واقع در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه است. این مکان دومین منطقه آبفشان‌های بزرگ جهان می‌باشد. این دره در سال 1941 توسط دانشمندی محلی به نام تاتیانا اوستینووا کشف شد.

پس از آن این دره به یکی از جاذبه‌های توریستی کامچاتکا تبدیل گشته است. این منطقه در سال 2007 دچار فاجعه طبیعی زمین لغزه گشته و تقریبا نیمی از دره و آبفشان‌ها از گل وخاک پوشیده شدند. با این وجود این دره همچنان به حیات خود ادامه داده و سالانه تعداد بیشماری دانشمند و توریست‌ را به سوی خود جذب می‌نماید.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

هوانگ لانگ یا کوهستان اژدهای زرد منطقه‌ای است در قسمت مرکزی چین که به دلیل استخرهای رنگارنگ شکل داده شده توسط ته نشست‌های آهکی‌، اکوسیستم‌های جنگلی متنوع، قله‌های پوشیده از برف و چشمه‌های آب گرم و آبشارهایش شهرت یافته است. همچنین این نقطه زیستگاه بسیاری از گونه‌های کمیاب و در معرض خطر انقراضی همچون خرس‌های پاندای بزرگ می‌باشد.

دریاچه مروارید جوشان یک چشمه معدنی و درمانی است که درجه حرارتی معادل 21 درجه سانتیگراد داشته و در قسمت جنوبی هوانگ لانگ واقع شده است. بهترین زمان سال برای بازدید از تالاب‌های ساخته شده از سنگ‌های لیمویی، سپتامبر و اکتبر می‌باشد وقتی که این تالاب‌ها در رنگ‌های آبی و زرد و سبز قابل مشاهده هستند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

ناحیه روتورا در ساحل دریاچه روتورا در نیوزلند واقع شده است و به عنوان ناحیه شگفت انگیز و گرم نیوزلند نیز شناخته می‌شود. تعداد زیادی چشمه و آبفشان گرم در این ناحیه و نواحی اطراف آن قرار گرفته‌اند. بسیاری نیز در پارک‌ها و اقامتگاه‌ها واقع شده‌اند. گه گاه در مناطقی جدید مناظر دیدنی و طبیعی از بخار، آب و لجن داغ و جوشان قابل رویت می‌شوند. نزدیک وایو تاپو (ناحیه‌ای ژئوترمال واقع در 27 کیلومتری جنوب راتورا) بسیای از چشمه‌های آب گرم به دلیل ظاهر رنگارنگ‌شان مورد توجه قرار دارند. به این‌ها باید آبفشان لیدی ناکس را هم اضافه کنید که هر روز به مدت یک‌ساعت و تا ارتفاع 20 متر فوران می‌کند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

ناحیه آبفشانی که در نزدیکی کوهای آند درشمال شیلی و در ارتفاع 4.300 متری قرار گرفته ال تاتیو نام دارد. وضعیت اقلیمی و ارتفاعی که این آبفشان در آن واقع شده آن را تبدیل به یکی از محیط‌ های بی‌نهایت جالب زمین نموده است. با منطقه با بیش از 80 آب فشان طبیعی عنوان بزرگ‌ترین ناحیه آب فشانی نیمکره جنوبی و سومین منطقه بزرگ آبفشان‌های جهان را به خود اختصاص داده است. علی رغم آب و هوای بسیار سرد این منطقه بسیاری از بازدیدکنندگان در آب‌های گرم آن آبتنی می‌کنند.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان
هائوکادالور نام مشترک سه دره در ایسلند می‌باشد.در دره‌ای که با نام هائوکادالور دایره طلایی نامیده می‌شود و در جنوب ایسلند واقع شده است بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آبفشان‌های ایسلند از جمله گیسر و استروکور قرار دارند. فوران آبفشان گیسر می‌تواند آب جوش را تا ارتفاع هفتاد متری به هوا پرتاب کند. این نوع فوران کمیاب بوده و امکان دارد که برای چندین سال متوقف گردد. در حال حاضر این آبفشان سه مرتبه در روز فوران می‌کند. استروکور دیگر آبفشان این ناحیه فورانی کمتر از گیسر و در حدود 50 متر داشته که هر ده دقیقه یک بار این فوران رخ می‌دهد.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

پاموکاله در زبان ترکی به معنای قلعه پنبه‌ای است، به دلیل چشم انداز خیالی که از تراس‌های سفید ارائه می‌دهد شهرت یافته است. صخره‌های رسوبی که از ته نشست آب‌های غنی از مواد معدنی ایجاد شده و حجم زیادی از آب گرم را در خود جای داده‌اند هزاران سال است که پذیرای مردمی هستند که در این حوضچه‌ها و استخرها شنا می‌کنند. اکنون این نقطه، که در نزدیکی شهر دنیزلی واقع شده است، تبدیل به یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های توریستی کشور ترکیه شده است.

شهر متعلق به دوران یونان باستان با نام هایراپولیس توسط سلسله یونانی آتالید و شاهان پرگامون بر فراز این چشمه‌های آب گرم ساخته شده است. در این ناحیه می‌توان بقایا و ویرانه‌های معابد، حمام‌ها و دیگر بناهای تاریخی یونان را مشاهده نمود.

 

چشمه های آبگرم,معروفترین چشمه های آب گرم,آبفشان

 

این چشمه آب گرم یکی از مناطق آب گرم مشهور در نزدیکی ناگانو در ژاپن می‌باشد. معنای نام جگوکودنی دره جهنمی است که اشاره به بخار و آب جوش حباب‌داری است که در زمین‌های یخ زده و در احاطه صخره‌های شیب‌دار و جنگل‌های رعب انگیز واقع شده است. از سوی دیگر این ناحیه به دلیل جمعیت بالای میمون‌های سفید وحشی شهرت یافته که در طول زمستان وقتی برف همه پارک را در برمی‌گیرد به این دره رفت و آمد می‌کنند. میمون‌ها از صخره‌های شیب‌دار و بیشه‌ها پایین آمده و در این آب‌های گرم استراحت کرده و هنگام غروب آفتاب دوباره به امنیت بیشه‌های‌شان باز می‌گردند.
منبع:rozanehonline.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *