کاردستی با دور‌ریختنی‌ها

کاردستی با دور‌ریختنی‌ها

همه ما روزانه از بطری‌ها، شیشه‌ها، قوطی‌های فلزی و سایر لوازمی استفاده می‌کنیم که پس از مصرف باید راهی سطل بازیافت شده و مجدداً به چرخه تولید بازگردند؛ اما تابه‌حال به این موضوع که خود ما هم می‌توانیم این وسایل دورریختنی را دوباره و به شکلی دیگر استفاده کنیم؟ این دورریختنی‌های روزمره می‌توانند به دوست‌داشتنی‌هایی رنگارنگ و کاربردی درون خانه ما تبدیل شوند. قبل از دور ریختن این اشیا، خوب به آن‌ها نگاه کنید و ایده‌هایی که می‌توانند آن‌ها را تبدیل به کاردستی‌های جذاب و کاربردی کنند را در ذهن مرور کنید. این ایده‌ها به شما کمک می‌کند با وسایل دورریختنی کاردستی­‌های زیبایی بسازید.
برای ساخت کاردستی‌های جالب با شانه تخم مرغ به این مطلب سر بزنید.

با لوازم دورریختنی گلدان متفاوتی بسازید!

بسیاری از انواع بطری‌ها و لوازم دورریختنی که آب آن‌ها را خراب نمی‌کند، باکمی تغییر به کاردستی‌های زیبایی تبدیل می‌شوند. می‌توانید گل‌های زیبایتان را درونشان قرار دهید. برای ساخت یکی از انواع این گلدان‌ها می‌توانید از لامپ‌های سوخته استفاده کنید.
برای این کار کافی است لامپی را که سوخته دور نیندازید. با استفاده از یک سیم­چین سر آن را بازکرده و سیم‌های درون آن را خالی کنید و دور بریزید، در ادامه کمی نخ یا نوار رنگی را بالای لامپ ببندید تا لبه‌های تیز آن دستتان را نبرد. حالا می‌توانید درون گلدان زیبایتان مقداری آب بریزید و گل‌ها را درون آن قرار دهید . از نخ‌های باقی‌مانده برای آویزان کردن لامپ‌ها از دیوار یا گوشه سقف استفاده کنید. فقط مراقب باشید که حین کار لامپ نشکند.

ساخت زیرلیوانی با کاغذهای بازیافتی!

مجلات و روزنامه‌ها و تبلیغات کاغذی قدیمی با صفحه‌های گلاسه و ضخیم یکی از بهترین مواد برای به کار انداختن خلاقیت شما هستند. اگر مقدار زیادی از این کاغذها و مجلات در خانه دارید آن‌ها را دور نریزید، صفحات رنگی و ضخیم را جدا کرده و به‌صورت رشته‌های باریک ببرید. رشته‌های باریکی را که تهیه‌کرده‌اید در هم ببافید تا به‌صورت مربعی ده سانتی‌متر در ده سانتی‌متر درآید. حالا می‌توانید از این زیرلیوانی‌های رنگی برای قرار دادن فنجان چای عصرانه خود استفاده کنید.

 

ساخت سبد با کاغذهای دورریختنی!

استفاده خلاقانه دیگری که می‌توانید از روزنامه‌ها و مجلات قدیمی داشته باشید، تهیه سبدهای رنگی برای قرار دادن لوازمی مثل روزنامه و کاغذهای باطله است. کاغذهای کلفت‌­تر را انتخاب کرده، به‌­صورت نوارهای باریک ببرید. رشته­‌های کاغذ را مانند شکل، درون هم ببافید و با آن­ها یک سبد زیبا بسازید.

خلاقیت در ساخت جاشمعی

شیشه‌های مربا هم ازجمله لوازمی هستند که روزانه در خانه مورداستفاده قرار می‌گیرند. ایده‌های خلاقانه زیادی برای استفاده از این شیشه‌ها و تبدیل آن‌ها به یک کاردستی زیبا وجود دارد. یکی از این ایده‌ها استفاده از شیشه‌های ترشی و مربا به‌عنوان جاشمعی است.
برای این کار می‌توانید کمی شن و ماسه درون شیشه بریزید تا سطح آن بالاتر بیاید و بعد شمع را داخل آن قرار دهید. برای آویزان کردن شیشه‌ها از سقف یا دیوار می‌توانید از زنجیرهای نازک یا نخ‌های ضخیم استفاده کنید. علاوه بر این می‌توانید با رنگ مخصوص شیشه، طرح‌های دلخواهتان را بر روی شیشه‌های شمع نقاشی کنید.

تهیه مبل و صندلی با لوازم بدون استفاده!

بشکه‌های خالی می‌توانند تبدیل به لوازمی مانند مبل، صندلی یا میزهای بکر و زیبایی شوند و محیط‌هایی مثل کافی‌شاپ یا رستوران شمارا زینت ببخشند. برای این کار به ابزارهای حرفه‌ای‌تری نسبت به موارد قبل احتیاج دارید. برای ساختن یک مبل زیبا، با یک عدد اره آهن­بر، مستطیل بزرگی را (مانند شکل) از وسط بشکه جدا کنید (از این قسمت می‌توانید برای پشتی مبل خود استفاده کنید)،حالا یک قطعه چوب به‌اندازه نشیمن مبل تهیه‌کرده و روی آن قرار دهید. برای ثابت کردن تمام قسمت‌ها می‌توانید از چسب آهن و چسب چوب استفاده کنید. در آخر می‌توانید باکمی رنگ، مبلی را که ساخته‌اید به رنگ و طرح دلخواه خود درآورید.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *