کاهش وزن با این روش ها بدترین کار ممکن است!!

کاهش وزن با این روش ها بدترین کار ممکن است!!

کاهش وزن با هر راهی خطرناک ترین کار ممکن است. برخی از روش هایی که برای کاهش وزن پیشنهاد می شود می تواند ضررات جبران ناپذیری به بدن تان وارد کند.

راهکار های اشتباه برای کاهش وزن

بسیار خوب است که از تاثیرات مواد غذایی بر روی بدن خود آگاهی داشته باشیم اما اگر این اطلاعات بیش از اندازه و از طریق منابع گوناگون باشد، نوعی سردرگمی را در ما به وجود خواهد آورد. به عنوان مثال بسیار می شنوید که گفته می شود مصرف کربوهیدرات ها را کنار بگذارید یا از خوردن چربی دست بکشید. حتی اینکه گفته می شود نمک کمتری مصرف کنید هم به معنای حذف کامل آن نیست.
به عنوان مثال برخی از افراد زمانی که از میزان چربی موجود در آجیل ها باخبر می شوند از خوردن آنها دست می کشند در صورتی که این نوع چربی غیر اشباع شده اگر به میزان کافی مورد مصرف قرار گیرد، مفید هم است.
موارد مشابه دیگری همانند عدم مصرف میوه به دلیل وجود قند موجود در آن نیز بسیار شنیده می شود. اما باید دانست که خوردن یک سیب می تواند بسیار متفاوت از یک آبنبات باشد.
مصرف میوه، سبزیجات و غلات در کنار میزان متوسط و به اندازه گوشت، ماهی و لبنیات هنوز هم بهترین روش خوردن غذا به حساب می آید و البته که خوردن یک بستنی در هنگام صبح گزینه مناسبی به حساب نمی آید.
بنابراین بهترین راهکار این است که به خوردن تمام انواع مواد غذایی ادامه دهید و به ۱۳ توصیه ای که در ادامه این متن به آنها پرداخته شده بی توجه باشید.

 

برای کاهش وزن رژیم غذایی بدون گلوتن را برگزینید

رژیم غذایی بدون گلوتن، اساسا به کسانی توصیه می شود که از بیماری هایی چون «سلیاک» یا عدم تحمل گلوتن رنج می برند اما برای بیشتر مردم این نوع رژیم غذایی مناسب به شمار نمی آید. غلاتی که محتوی گلوتن است که از آن جمله می توان به گندم، جو، بلغور و مواد مشابه دیگر اشاره کرد، می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت را کاهش دهد. همچنین گلوتن می تواند سبب افزایش سیستم ایمنی بدن شود.

 

برای کاهش وزن از خوردن کربوهیدرات پرهیز کنید

تحقیقات علمی نشان داده اند که تئوری مصرف کربوهیدرات کم یا حذف کامل آن برای کاهش وزن، صحیح نیست. این نظریه در دهه ۸۰ میلادی و بعد از انتشار کتاب دکتر «رابرات اَتکین» به نام «انقلابی در رژیم غذایی» در اذهان عمومی نقش بست. بسیاری از افرادی که از مصرف غلات و نشاسته پرهیز می کنند، در بسیاری از مواقع وزنی را که کم کرده اند را دوباره بدست خواهند آورد.

 

برای کاهش وزن سیب زمینی نخورید

به جز مواردی که از سیب زمینی برای تهیه چیپس و سیب زمینی سرخ کرده استفاده می شود، این ماده دارای مواد مغذی مفید است. یک سیب زمینی متوسط تنها ۱۶۳ کالری دارد و بر خلاف تصور بسیاری از افراد دارای «ویتامین ث» و پتاسیم نیز است. همچنین می تواند برای پوست هم مفید باشد. بهترین حالت مصرف سیب زمینی نوع پخته آن است. اگر هم از نظر زمان مشکل دارید، سیب زمینی خام را به مدت ۶ تا ۷ دقیقه در داخل ماکرو قرار دهید.

 

تخم مرغ ماده غذایی سلامتی نیست

تخم مرغ هم زرده و هم سفیده آن می تواند گزینه بسیار مناسبی برای صبح باشد. حتی برخی از زنان مسن صبح ها، دو عدد تخم مرغ خام می خورند. تا اندکی قبل این تصور وجود داشت که تخم مرغ با دارا بودن کلسترول می تواند زیان هایی داشته باشد. اما تخم مرغ با دارا بودن «ویتامین آ»، «ویتامین ب ۱۲»، فسفر و سلنیم می تواند مفید هم باشد. یک عدد تخم مرغ تنها ۷۷ کالری و ۶ گرم پروتئین دارد.

 

برای کاهش وزن چربی نخورید

اینکه گفته می شود چربی را از رژیم غذایی خود حذف کنید درست نیست چرا که برخی از چربی ها برای شما مفید هم هستند و از آنها به عنوان «چربی مفید» یاد می شود و حتی می توانند در کاهش کلسترول هم به کار آمده و اسیدهای چرب «اُمگا ۳» را نیز به بدن برسانند. در رژیم های غذایی مدیترانه ای، به عنوان یکی از بهترین رژیم های غذایی، ۴۵ درصد از کالری موجود در آن از چربی بدست می آید.

 

کم کردن وزن تنها شمردن تعداد کالری هایی است که مصرف می کنید

اینکه تنها کالری کمتری مصرف کنید نمی تواند گزینه مناسبی برای کاهش وزن تان باشد چرا که کالری ها با هم مساوی نیستند. سبزیجات نشاسته ای، غلات، پروتئین های بدون چربی و تمام این مواد غذایی دربرگیرنده کالری هستند و بر خلاف شکرها و آردهای فرآوری شده، محتوی مواد غذایی حیاتی و فیبرهای مفید برای بدن هستند.
پروفسور «دیوید لودویگ» استادیار تغذیه دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد در این مورد می گوید: “رژیم های غذایی ای که محتوی شکرفرآوری شده و کربوهیدرات فراوان هستند، می توانند به نوعی سوخت و ساز که از آن به «متابولیسم یویویی» یاد می شود منجر شوند.” شکرفرآوری شده و کربوهیدرات فراوان می توانند سبب افزایش اشتها نیز بشوند.

 

برای کاهش وزن آجیل نخورید

مطالعات نشان می دهند که خوردن بادام زمینی و سایر مغز هایی که از درختان بدست می آیند، در کاهش وزن موثر هستند اما برخی از پژوهشگران هم به دلیل بالا بودن میزان چربی این آجیل ها، خورن آنها را پیشنهاد نمی کنند. روغن های گیاهی هم شامل انواعی از چربی همچون چربی های تک اشباعی یا چند اشباعی هستند که به کاهش میزان کلسترول کمک می کند با این حال برخی از متخصصان تغذیه به دلیل بالا بودن میزان چربی آنها، افراد را از خوردن آنها اجتناب می دهند. با همه اینها روغن های گیاهی سبب پایین آوردن میزان کلسترول می شوند.

 

پروتئین، پروتئین، پروتئین

اجازه دهید که افسانه مصرف بیش از اندازه پروتئین را پایان دهیم. اگر چه پروتئین می تواند در تولید آنزیم ها و هورمون و نیز بازسازی ماهیچه ها نقش داشته باشند با این حال پژوهشگران بر این باور هستند که مردم بیش از اندازه نیاز از پروتئین استفاده می کنند. زمانی که پروتئین در بدن شکسته می شود، به آمونیاک تبدیل می شود و می تواند با گذشت زمان تاثیرات معکوسی را داشته باشد و باعث خروج کلسیم به همراه ادرار از بدن شود.

 

با خوردن شیرین کننده های مصنوعی، کالری کمتری دریافت کنید

ممکن است به جای نوشابه های معمولی از نوشابه های رژیمی استفاده کنید اما باید بدانید که اگرچه این نوشابه ها بدون کالری هستند و از شیرین کننده های مصنوعی در تهیه آنها استفاده شده اما باز هم باعث افزایش وزن می شوند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که قندهایی چون سوکرالوز، آسپارتام و ساخارین می توانند در ابتلا به دیابت نوع دوم موثر باشند. همچنین سبب بیماری های قلبی و عروقی، افزایش فشار و قند خون نیز می شوند.

 

با نخوردن صبحانه، کالری کمتری را به بدن برسانید

این امکان وجود دارد که برخی از متخصصان تغذیه خوردن صبحانه را منع کنند. بهتر است به این پیشنهاد یک نه راسخ بگویید. از این وعده غذایی می توان به عنوان یکی از اصلی ترین وعده ها نام برد که می تواند سبب کارکردن بهتر حافظه شود. همچنین سطح انرژی را در طول روز بالا نگه می دارد و به سوخت و ساز بدن نیز سرعت می بخشد. تحقیقات نشان می دهند افرادی که وعده صبحانه را میل نمی کنند در طول روز کالری بیشتری را دریافت می کنند.

 

برای کاهش وزن میوه نخورید

اگرچه در میوه ها قند وجود دارد اما این نوع قند طبیعی با دارا بودن فیبر بالا در کنار آن می تواند حتی کمک کند که بدن سایر قندهای مضر را کمتر دریافت کند.

 

برای کاهش وزن خوردن میان وعده ها را متوقف کنید

بله درست است این که چه میان وعده ای میل کنید نیز اهمیت دارد. خوردن یک کیک پرچرب شیرین با میل کردن یک سیب که می تواند اشتها را نیز تنظیم کند تفاوت هایی دارد. با خوردن میان وعده می توانید از خوردن حجم بالای مواد غذایی در وعده اصلی نیز پرهیز کنید و تصمیمات اندیشمندانه تری بگیرید. در این ارتباط پیشنهاد می شود که مقاله ۲۲ میان وعده سالم برای محل کار مطالعه شود.

 

مکمل های دارویی می توانند جایگزین مناسبی برای رژیم غذایی نامناسب باشند

اگرچه این مکمل ها می توانند موثر واقع شوند اما جایگزین مناسبی برای مواد غذایی به شمار نمی آیند. چرا که بدن از طریق مواد غذایی می تواند جذب بهتری از این مواد مغذی و لازم برای بدن را داشته باشد. به عنوان مثال تنها درصد کمی از مردم آمریکا مواد لازم غذایی را دریافت نمی کنند به همین دلیل هم نیازی به مصرف چنین مکمل هایی برای آنها وجود ندارد و تنها در موارد خاصی چنین مکمل هایی تجویز می شوند.
منبع : rooziato.com

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *