کاهش چین و چروک صورت بدون عمل جراحی

کاهش چین و چروک صورت

کاهش چین و چروک صورت

کاهش چین و چروک صورت بدون عمل جراحی
گر چه در بسیاری از موارد برای درمان چین و چروک های صورت به جراحی یا لیزر یا روش های دیگری مثل تزریق بوتاکس یا ژل یا چربی متوسل می شویم،شما می توانید با رعایت نکته های زیر روند ایجاد چین و چروک را کند نمایید:

۱- به پشت بخوابید:
خواب مداوم در وضعیت های خاص، منجر به ایجاد خطوط خواب (sleep lines) میشود.این خطوط، چین هایی هستند که روی سطح پوست حک می شوند و وقتی که از خواب برمی خیزید، از بین نمی روند. خوابیدن روی یک پهلو، باعث افزایش چین و چروک روی گونه ها و چانه می شود، در حالیکه خوابیدن روی صورت باعث چین و چروک ابرو می شود. برای کاهش ایجاد چین و چروک، به پشت بخوابید.

 ۲- بیشتر ماهی مصرف کنید، بخصوص سالمون:
سالمون(مثل دیگر ماهی های آبهای سرد) یک منبع غنی پروتئین است که یکی از ملزومات پوست خوب می باشد.این ماهی همچنین یک منبع عالی یک اسید چرب ضروری به نام امگا ۳ می باشد. اسیدهای چرب ضروری پوست را تغذیه کرده و آن را پُر و جوان نگاه داشته و به کاهش چین و چروک کمک میکنند.

۳- اخم نکنید- از عینک مطالعه استفاده کنید:
آکادمی پوست امریکا می گوید حرکات مکرر صورت- مثل اخم کردن – باعث فعالیت بیش از حد عضلات صورت و ایجاد شیار زیر سطح پوست میشود. این شیار نهایتا” تبدیل به چین و چروک خواهد شد. بنابراین اگر به عینک مطالعه نیاز دارید از آن استفاده کنید تامجبور به در هم کشیدن ابروها نداشته باشید.مخصوصا” ارزش عینک آفتابی را در نظر داشته باشید چون هم پوست اطراف چشم را از صدمه آفتاب حفظ می کند و هم از اخم کردن شما در مقابل نور جلوگیری می کند.

۴- هر چه می توانید آلفا- هیدروکسی اسید استفاده کنید:
این اسیدها که در میوه هایی مثل سیب و پرتقال و حتی در شیر وجود دارند، لایه فوقانی سلول های مرده پوست را برمیدارند و بنابراین موجب کاهش ظهور خطوط ظریف و چروک ها بخصوص در اطراف چشم می شوند. شواهد جدید نشان می دهند که در مقادیر بالاتر، آلفاهیدروکسی اسیدها ممکن است به تحریک تولید کلاژن کمک کنند.

۵- به جای قهوه، کاکائو مصرف کنید:
در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۶ در ژورنال تغذیه منتشر شد، محققین دریافتند که کاکائو حاوی مقادیر بالایی از دو فلاوونول تغذیه ای است(Catachin- Epicatchin)  که از پوست در مقابل صدمه نور خورشید جلوگیری می کنند، موجب بهبودی گردش خون سلول های پوستی میشوند، آبرسانی پوست را بهتر می کنند، و باعث می شوند پوست صاف تر به نظر برسد.

۶-  بیش از حد صورت خود را نشویید:
طبق گفته متخصصین پوست مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، آب شیر موجب از بین رفتن رطوبت و چربی های طبیعی پوست که محافظت علیه چین و چروک ها را به عهده دارند میشود. در ضمن، اگر صابون شما حاوی مرطوب کننده های محافظ پوست نیست، به جای صابون از پاک کننده های صورت(facial cleanser) استفاده کنید.

۷- از ویتامین C موضعی استفاده کنید:
مطالعات نشان داده اند که ویتامین C میتواند تولید کلاژن را افزایش دهد، از آسیب ناشی از اشعه ماوراء بنفش A  و B جلوگیری کند، اشکالات رنگدانه ای را تصحیح نماید، و مشکلات التهابی پوست را بهبود بخشد. نکته اساسی اما، ممکن است نوع ویتامین C استفاده شده باشد. تا امروز، اکثر تحقیقات قویترین ویتامین C برای رفع چین و چروک را L-ascorbic acid می دانند.

۸- سویای بیشتری میل نمایید:
تحقیقات نشان می دهند که سویا ممکن است به محافظت علیه آسیب پیر شدن پوست ناشی از نور خورشید کمک کرده یا آن را بهبود ببخشد. یک مطالعه که در ژورنال اروپایی تغذیه منتشر شده، گزارش کرده که یک مکمل غذایی دارای سویا ( که علاوه بر سویا حاوی ویتامین، پروتئین ماهی، و عصاره چای سفید، دانه انگور و گوجه فرنگی هم بوده ) ، بعد از فقط ۶ ماه باعث بهبودی ساختمان پوست و سفتی آن شده است.

۹- نکات اساسی مراقبت از پوست را رعایت کنید:
اگر می خواهید ظاهر جوان پوست و زیبایی صورت خود را حفظ کنید، توصیه های اساسی مراقبت از پوست را به کار گیرید. اصول اساسی مراقبت از پوست عبارتند از:

• اجتناب از نور خورشید

• استفاده از ضد آفتاب ها

• عدم مصرف دخانیات

• استفاده از مرطوب کننده ها

توجه داشته باشید که نکاتی که ذکر شدند، راه های پیشگیری کننده می باشند و در صورتی که چین و چروک ها ایجاد شده اند، برای درمان می توانیم از روشهای تزریق ژل و چربی یا جراحی و یا لیزر استفاده کنیم. تزریق بوتاکس از راه های پیشگیری از بدتر شدن چین و چروک ها(به خصوص در اطراف چشم ها و پیشانی و خط اخم) می باشد.
منبع: وب سایت دکتر طرزی

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *