گرفتن تست شخصیت از متقاضیان دریافت گواهینامه؟

گرفتن تست شخصیت از متقاضیان دریافت گواهینامه؟

ادعای یک گروه پژوهشی برای کاهش آمار تصادفات در کشور؛
گرفتن تست شخصیت از متقاضیان دریافت گواهینامه؟
یک گروه پژوهشی آسیب شناسی ادعا می کند که گرفتن تست شخصیت از افراد در زمان دریافت گواهینامه به کاهش تصادفات رانندگی کمک می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان، علی رقم کاهش 3 درصدی در آمار کشته های رانندگی، هنوز هم تصادف مرگ بار ترین حادثه در کشور ماست. این درحالیست که هر کسی در حد تخصص و دیدگاه علمی خود، مقصر را یک نهاد یا یک سازمان قلمداد می کند و در این میان کسی به فکر احتیاط خودرو در جاده ها نیست و این بدان معنی است که از نظر آسیب شناسی رفتاری اگر به تعداد رانندگان، پلیس در خیابان ها و جاده ها گذاشته شود، بازهم تصادفات ادامه خواهند یافت. 

در حال حاضر یک گروه پژوهشی آسیب شناسی ادعا می کند که گرفتن تست شخصیت از افراد در زمان دریافت گواهینامه به کاهش تصادفات رانندگی کمک می کند.

دکتر مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در این زمینه به خبرنگار جهان می گوید: دو عامل اصلی در افزایش کشته ها که مجموع سالیانه آنها بیش از جنگ و سایر حوادث طبیعی جان انسان ها را می گیرد وجود دارد.
اصلی ترین عامل، ازدیاد خودرو در جاده هاست یعنی هرکسی به محض گرفتن گواهینامه رانندگی، خود را مجاز به تهیه اتومبیل و رانندگی می داند و برای رانندگی، مهارت او اندازه گیری نمی شود.

ابهری ادامه می دهد: گروه پژوهش آسیب شناسی اجتماعی مرکز استراتژی آریا که تحقیقات مفصلی در این زمینه انجام داده است پیشنهاد می کند یک تا 2 سال گیرنده گواهی نامه فقط در داخل شهر رانندگی کند و اجازه رانندگی در جاده های برون شهری را نداشته باشد . همچنین فرهنگ سازی و آموزش های لازم درباره حقوق شهروندی و رعایت قانون در میان افراد از دیگر مواردی است که بسترساز کنترل تصادفات رانندگی است.

وی می افزاید: در حال حاضر 40 درصد از تصادفات در هنگام صحبت با تلفن همراه و مراحل ارسال پیامک اتفاق می افتد یعنی عدم تمرکز عامل اصلی تصادف است همان گونه که بستن کمربند ایمنی در جامعه نهادینه شده است این ناهنجاری را نیز می توان از جامعه برداشت. جریمه مادی برای یک عده هیچ تاثیری ندارد یعنی به راحتی تخلف می کند و جریمه را می پردازد بنابراین گرفتن تست شخصیت و آزمونهای رفتاری هنگام دریافت گواهینامه ناهنجاریهای شخصیتی و روانی را آشکار می کند بنابراین در این زمینه نیز باید اقدامات لازم انجام شود

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *