۴ سلاح ایران که خواب رهبران عربستان را ربوده است

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روابط ایران و عربستان
327
دسته‌بندی نشده

اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روابط ایران و عربستان

نشریه “نشنال اینترست با انتشار گزارشی به چهار سلاحی اشاره کرده که ایران از طریق آن توانسته خواب خوش را از چشم رهبران عربستان سعودی برباید.

نشریه “نشنال اینترست” با اشاره به تحولات بی‌سابقه اخیر روی داده در خاورمیانه و رقابت منطقه‌ای میان ایران و عربستان می‌نویسد: “خاورمیانه در وضعیتی بی‌سابقه به سر می‌رود. به احتمال زیاد تا مدت‌های بی‌نظمی در کشورهای مختلف از جمله یمن، بحرین، سوریه و لبنان باقی خواهد ماند.

به گزارش خرداد، در این میان، عربستان سعودی به عنوان قطب اسلام سنی در منطقه همواره با دیده تردید به ایران نگاه کرده و در رقابت منطقه‌ای با آن کشور بوده است. ایران و عربستان از دوران پیش از انقلاب رقبای ژئوپولیتیک دیرینه منطقه‌ای بودند و پس از انقلاب تنش میان دو کشور به شکل قابل توجهی افزایش یافت.”

نشنال اینترست در ادامه به بحران یمن اشاره می‌کند و به قدرت رسیدن حوثی‌های یمنی در آن کشور را تهدیدی علیه ایران و نقطه مثبتی برای ایران قلمداد کرده است. نشنال اینترست در ادامه اشاره می‌کند که با وجود چنین وضعیتی ایران دارای چهار قابلیت دفاعی و نظامی است که عربستان باید همواره نسبت به آن هشیار و آگاه باشد:

قدرت موشکی
نشنال اینترست با اشاره به توان بالای موشکی ایران می‌نویسد: “در ماه دسامبر گذشته، وزیر دفاع ایران اعلام کرد که آن کشور چهارمین قدرت موشکی در جهان پس از امریکا، روسیه و چین است. این گفته‌ای اغراق‌آمیز نیست بلکه یک واقعیت است. ایران انبار عظیمی از موشک های تهاجمی و توانمند در اختیار دارد. ایران پس از تجربه جنگ با عراق متوجه شد که باید برنامه موشک‌های بالستیک خود را گسترش دهد. ایران در این راستا مجهز به موشک‌های “سجیل” است که می‌توانند فاصله زیادی از جمله دو هزار تا ۲۵۰۰ کیلومتر را طی کنند.”

توان سایبری
قدرت ایران در حوزه سایبری یکی دیگر از سلاح‌های ایران است که به نظر “نشنال اینترست” نگرانی سعودی‌ها را فراهم کرده است. این نشریه در این باره می نویسد: “عربستان سعودی اولین قربانی حملات سایبری ایران بود. در ماه اوت سال ۲۰۱۲، شرکت آرامکو وابسته به عربستنان سعودی تحت حمله سایبری قرار گرفت که گفته می‌شد ایران این اقدام را به قصد تلافی‌جویی در مقابل حمله مشابه علیه صنعت نفت خود که به احتمال زیاد از سوی امریکا و رزیم اسرائیل انجام شده بود صورت داده است. در یک دهه گذشته توان سایبری ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. تمرکز ایران بر این حوزه به حدی بوده که رهبری ایران در مارس سال۲۰۱۲ میلادی دستور تاسیس شورای عالی فضای مجازی را صادر کردند.”

حزب الله لبنان
نشنال اینترست از حزب الله لبنان اصلی‌ترین جریان حامی ایران در منطقه به عنوان یکی از ابزارهای مهم ایران یاد کرده است که عربستان سعودی نسبت به آن نگرانی‌هایی دارد. این نشریه امریکایی می نویسد:”اگر ایران یک متحد غیرقابل تعویض در منطقه داشته باشد آن جنبش حزب الله لبنان است. سودمندی حزب الله این است که سبب شده تا ایران از نفوذ زیادی در منطقه برخوردار شود. از سوی دیگر حماس در منطقه قرار دارد که متحد ایران است. حماس و حزب الله اکنون از محبوبیت بالایی در میان ملت های عرب برخوردارند. این پیامی استراتژیک از سوی ایران در مقابل عربستان سعودی است.”

جنگ دریایی
ایران این قابلیت را دارد تا تنگه هرمز را ببندد. این محل گذرگاه اصلی عبور نفتکش‌های جهان است. بدون شک تهران در سناریوهای خود این موضوع را مدنظر قرار داده است که تهدیدی برای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس است. ایران با تجهیزات نظامی ای که در اختیار دارد می تواند هر زمان که بخواهد از طریق زیردریایی‌ها و اژدرهای کوچک مسیر تنگه هرمز را بندد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *