آیا زنان تنها، در سفر امنیت دارند؟

275
دسته‌بندی نشده

آیا زنان تنها، در سفر امنیت دارند؟

مسافرت, مسافرت رفتن,مسافرت رفتن زنان,تها سفر کردن زنان

در طول سال های اخیر بر تعداد زنانی که به تنهایی مسافرت می کند افزوده شده است. اما این نوع سفرها خطرات بسیاری به دنبال دارد. در بسیاری از کشورهای دنیا همچنان زن را موجودی ضعیف می دانند که نمی تواند از خود دفاع کند و به همین دلیل او را شایسته انجام بسیاری از کارها نمی دانند. البته در کشورهای توسعه یافته این طرز فکر تا حد زیادی کمرنگ شده و از بین رفته است. اما در کشورهایی همچون برزیل، ترکیه، مکزیک، دبی و … هنوز خطرات زیادی زن های تنها را تهدید می کنند.

به طور مثال، در زمستان سال گذشته خانمی نروژی به نام «مارته دبورا دالِلو» به منظور سفر کاری به دبی سفر کرد. یک بعدازظهر که با همکاران خود برای تفریح بیرون رفته بود، مورد تجاوز همکارش قرار می گیرد. او از این فرد به پلیس شکایت می کند. اما دولت دبی اموال و پاسپورت او را مصادره می کند و به جرم برقراری رابطه نامشروع، مصرف الکل  و داشتن ادعای دروغ به 16 ماه حبس محکوم کرد.

آیا تنهایی سفر کردن زنان امن است؟
وکلای کشور ترکیه نیز اعتقاد دارند که اگر در این کشور به زنی تجاوز شود، نباید چندان امید داشته باشد که پلیس به او کمک کند. به طور مثال، زنی که در استانبول مورد تهدید و زورگیری گروهی از مردان قرار گرفته بود وقتی به پلیس شکایت کرد، تنها کاری که برایش انجام دادند پرسش این سوال بود: «خب! به ما چه ربطی دارد؟»

یا زن دیگری به نام «سارای سی‌یرا» که در سال گذشته میلادی به تنهایی به استانبول سفر کرده بود، گم شد و فورا می شد حدس زد این غیب او فقط برای جنسیتش بوده است. پس از چندین روز جنازه او پیدا شد اما دردناک تر از آن، داستان های ساختگی زیادی بود که در مورد این شهروند آمریکایی توسط دولت ترکیه اعلام شد. آنها او را قاچاقچی مواد مخدر و جاسوس دولت آمریکا معرفی کردند. اما تنها دلیل قتل او این بود که یک زن تنها بود که به کشوری دیگر سفر کرده بود و در آنجا مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود.

همه کشورهای توریستی همیشه امنیت مسافران به کشور خود را تضمین می کنند و در مورد مراتب امنیت کشور خود سخن می گویند. اما در سال های اخیر این حرف ها با واقعیت ها جور نبوده است. آمار سال جاری میلادی نیز وضعیت بغرنج تر از سال های قبل را نشان می دهد. به طور مثال باید به کم شدن 35 درصدی گردشگران زن به هند اشاره کنیم. امسال پس از تجاوز گروهی به دختری در اتوبوس در شهر دهلی، بسیاری از زن های دنیا از اینکه تنها به این کشور سفر کنند دچار وحشت شده اند. یا گزارش های دیگری مشابه به این که به زنان در نزدیکی تاج محل، پیست دوچرخه سواری یا نزدیک هتلی که در آنجا ساکن بوده اند نیز باعث وحشت زنان شده است.

در فوریه سال جاری میلادی، در¬شهر آكاپولكو (در مكزيك‌) نیز مردی مسلح به 6 زن توریست در خانه کرایه ای خود در کنار ساحل تجاوز کرد. در ریو دوژانریو در اوایل بهار، یک زن آمریکایی تنها در یک اتوبوس مورد حمله و تجاوز چندین مرد قرار گرفت.

به گزارش دیده بان حقوق بشر، در مصر در خلال اعتراض ها و تظاهرات خیابانی در عرض 4 روز به بیش از یکصد زن تنها در خیابان ها تجاوز شده بود. در اواخر تابستان نیز در زنزیبار مردی به صورت دو زن جوان 18 ساله اسید پاشیده بود.

برزیل از جمله کشورهای زیبا برای سفر و تفریح به شمار می رود. اما برای زنان تنها این کشور چندان امنیت ندارد. هند نیز از جمله کشورهایی است که زنان تنها نباید به آن سفر کنند زیرا خطرات بسیاری در پی دارد. البته دولت هند برای از دست ندادن تعداد گردشگران خود به تازگی نیروهای امنیتی زیادی را برای حفظ امنیت خارجی ها به ویژه زنان، به کار گرفته است.

مساله تبعیض جنسیت، تجاوز به زنان یا بدرفتاری و خشونت علیه آنها در هر مکان، هر موقعیت، هر کشور، هر لحظه و همیشه ممکن است پیش بیاید و به شهر یا کشور یا فرهنگ خاصی وابسته نیست. به طوری که بسیاری از تجاوزهایی که در چند سال گذشته به زنان صورت گرفته، در حضور همسر یا فرزندانشان بوده است. پس صرف تنها بودن زن در سفر خطرناک است، درست نیست. این دولت ها و قوانین هستند که باید تغییر کنند تا در طول سال های آینده قربانی های کمتری در این موضوع داشته باشیم.

منبع:bartarinha.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *