اگر بیش از یک هفته رابطه جنسی نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

رابطه جنسی
رابطه جنسی یکی از علل سلامت جسمی و روحی زوجین است ، به گفته ی کارشناسان زمانی که به مدت طولانی این رابطه برقرار نشود عوارض جدی بروز خواهند کرد.

نداشتن رابطه جنسی مفید است یا مضر؟

رابطه جنسی برای بدن لازم است و افرادی که رابطه جنسی ندارند دچار مشکلاتی می شوند. پس در ایجاد رابطه جنسی با شریک زندگی تنبلی نکنید و به داشتن سکس اهمیت دهید و به موارد زیر نیز توجه کنید.دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند بر زندگی جنسی شما تأثیر بگذارد و این روند می‌تواند سلامت شما را هم دستخوش تغییر قرار دهد.

در اینجا به مواردی اشاره می‌کنیم که وقتی احساس شور و حال جنسی را از دست می‌دهید رخ می‌دهد:

Not having sex

۱۸ مورد از فواید رابطه جنسی

۱- بهبود حس بویایی:

پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش می یابد. این هورمون سبب می گردد تا سلول های بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده می گردد)

۲- کاهش خطر بیماریهای قلبی:

داشتن بیش از ۳ نوبت رابطه جنسی در طول هفته خطر ابتلا به بیماری های قلبی را درمردان به نصف کاهش می دهد. رابطه جنسی کلسترول بد خون را نیز کاهش می دهد.

۳- کاهش وزن و تناسب اندام:

رابطه جنسی یک نوع فعالیت بدنی است. یک رابطه جنسی پرحرارت ۲۰۰ کالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل ۱۵ دقیقه دویدن بر روی دستگاه ترد میل (دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از ۷۰ بار در دقیقه به ۱۵۰ بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه می گردد.پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریک کننده غدد تیروئید می باشد، که می تواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و کاهش وزن آنان گردد.

۴- رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون می شود:

این هورمون باعث محکمتر شدن عضلات و استخوانها می گردد.

۵- کاهش افسردگی:

زنانی که از لحاظ جنسی فعال بوده و شریک جنسی آنان نیز از کاندوم استفاده نمی کنند، کمتر مستعد افسردگی می باشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمون های زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمون های استروژن و پروژسترون می باشد که هر دوی آنها در بهبود خلق موثر می باشند. زنانی که در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون کاندوم) شادتر می باشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماری های مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

۶- تسکین درد:

درست قبل از ارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اکسی توسین به ۵ برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح اندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسکین می دهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز می گردد که می تواند دردهای قاعدگی را کاهش دهد.

۷- سرماخوردگی کمتر:

افرادی که ۱-۲ بار در هفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها ۳۰ درصد بیشتر می باشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.

۸- کنترل بهتر مثانه:

رابطه جنسی تمرینات کگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه می گردد.

۹- دندان های سالم تر:

پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی ، کلسیم و دیگر مواد معدنی می باشد که از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند. همچنین آداب برقراری رابطه جنسی، دو شریک جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواک زدن دندان ها می کند.

۱۰- سلامت پروستات:

برخی اورولوژیست ها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و کیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریک و پتاسیم را از خون می گیرند و آنها را تا ۶۰۰ برابر تغلیظ می کنند. در این بین هر عامل سرطان زای موجود در خون نیز ممکن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مکرر می تواند از انباشته شدن عوامل سرطان زا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریک جنسی می تواند سرطان پروستات را در مردان تا ۴۰ درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش خطر ابتلا به بیماری های منتقله از راه جنسی)

۱۱- افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است:

رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان می گردد. البته مشروط بر اینکه از بیماریهای مقاربتی ، حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای که از رابطه جنسی امتناع می ورزند ممکن است دچار آتروفی (تحلیل) مهبل و مقاربت دردناک گردند. تمام هورمون هایی که زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت می باشد. (رابطه جنسی بدون کاندوم)

۱۲- اما افراط در رابطه جنسی می تواند برای مردان دردسر آفرین باشد:

آلت تناسلی مردان ممکن است دچار خراشیدگی و یا تحریک پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان می تواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر می گردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد.برای جذب مجدد اکسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت کند، با این کار عضلات آلت را از دریافت اکسیژن کافی محروم کرده اید. در بیماری پریاپیسم (PRIAPISM) که در آن نعوظ دائمی پدید می آید، آلت ممکن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یک اورژانس پزشکی محسوب می گردد.

۱۳- افزایش جریان خون:

رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش می دهد. بنابراین اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگان های بدن رسیده و مواد زاید نیز سریع تر از بدن دفع می گردند.

۱۴- افزایش طول عمر:

نرخ مرگ و میر در افرادی که ۲ بار در هفته به ارگاسم می رسند، نصف افرادی است که در طول ماه تنها یک مرتبه ارگاسم را تجربه می کنند.

۱۵- رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان می گردد:

این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماری های قلبی نیز محافظت می کند.

۱۶- رابطه جنسی در کاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است:

همچنین رابطه جنسی باعث بهبود کیفیت خواب می گردد.

۱۷- رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است:

کسی را دارید که برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید ، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یکدیگر صمیمی باشید ، آنوقت ۳-۵ برابر کمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماری های گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس کردن می باشد. در آغوش گرفتن و نوازش کردن باعث تغییر در ترکیبات شیمیایی بدن شما می شود.

۱۸- رابطه جنسی سالم و افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس زنان و مردان:

این نکته در سلامت روان افراد (خصوصا مردان) می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد

عوارض نداشتن رابطه جنسی

عوارض و خطرات جدی قطع رابطه جنسی و زناشویی

  • برقراری رابطه جنسی و زناشویی فواید بسیاری دارد ، فوایدی که تاثیر ان روی سلامت جسمی و روحی زوجین دیده می شود.
  • همانطور که یک ورزشکار بعد از ترک ورزش دچار مشکل می شود و بدنش توانایی های سابق را ندارد یک زن و مرد متاهل هم که رابطه زناشویی داشته اند با ترک آن به مدت تقریبا طولانی دچار عوارضی خواهند شد.

عوارض ترک رابطه جنسی و زناشویی برای بدن

۱- افزایش استرس با کاهش رابطه جنسی:

داشتن رابطه عشقی با شریک زندگی یکی از بهترین شیوه های رهایی از استرس است . در شرایط پر اضطراب زندگی های امروزی داشتن رابطه زناشویی به صورت منظم توصیه می شود. رابطه جنسی با ایجاد تعادل در عملکرد مغز و تقویت توانایی فیزیکی بدن قدرت بدن را در برابر دفع استرس بالا می برد و به طبع با توقف این رابطه فرد در این شرایط ضعیف تر خواهد بود.

۲- کاهش خودباوری و اعتماد به نفس با قطع رابطه جنسی:

مطالعات گسترده و دقیق نشان می دهد که رابطه جنسی باعث افزایش اعتماد به نفس شده و فرد را به حس خوبی در رابطه با خودش می رساند.

در طول زمان انزال، تستوسترون، استروژن و پرولاکتین به سرعت منتشرمی شود که تمام آنها حس مثبت اندیشی را در فرد ایجاد می کند.

۳- رابطه کاهش رابطه جنسی با مشکل قلبی:

یکی از اصلی ترین عوارض توقف رابطه جنسی برای زنان و مردان ایجاد ضعف در قلب است. از آنجایی که رابطه جنسی یک فعالیت جسمی مفید تلقی می شود قلب بدین وسیله به نوعی ورزش می کند .جالب است بدانید مردانی که در طول هفته بیشتر از دو بار رابطه جنسی سالم داشته باشند خطر حمله ها و بیماری های قلبی را در خود تا حد قابل توجهی کاهش داده اند.

۴- انزال زودرس و نعوظ بعد از کاهش رابطه جنسی :

در توصیف این گزینه باید گفت بررسی ها ثابت کرده اند افرادی که به طور طبیعی در هفته بیش از یک مرتبه رابطه جنسی داشته باشند از نعوظ و انزال دیررس در امان خواهند بود . به طبع اگر رابطه زناشویی با وقفه طولانی تری تکرار شود نعوظ را نیز تشدید خواهد کرد.

۵- ضعیف شدن بدن در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا بعد از توقف رابطه جنسی:

با توقف رابطه زناشویی بدن در برابر میکروب ها ضعیف تر خواهد بود و سریعتر بیماری را به خود راه خواهد داد به خصوص ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا . محققان دانشگاه “ویل بیر” در پنسیلوانیا دریافتند که افرادی که هفته ای ۲ مرتبه رابطه زناشویی دارند بدن مقاوم تری در برابر ویروس ها خواهند داشت.

۶- افزایش احتمال ابتلا به عفونت ادراری با کاهش رابطه جنسی:

بعد از نزدیکی عفونت های دستگاه ادراری فرصت این را دارند که با وارد شدن به مجرای دفع از بدن خارج شوند اما با توقف این رابطه امکان دفع عفونت ها بسیار کمتر خواهد شد.

اگر بیش از یک هفته رابطه جنسی نداشته باشیم چه اتفاقی می افتد؟

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *