بازسازی سینه برای مبتلایان به سرطان سینه

بازسازی سینه, سرطان سینه, عمل ترمیم پستان

بازسازی سینه برای مبتلایان به سرطان سینه یکی از انواع سرطان در انسان سرطان پستان است. برای درمان این نوع سرطان گاهی پزشک مجبور میشود که تمام پستان را با عمل جراحی بردارد. برداشت پستان در بعضی از بیماران باعث بروز جنبه های احساسی در زمینه نداشتن این عضو میشود.

 

برای جلوگیری از این عوارض روشهای جدید درمانی ابداع شده است بطوریکه بجای برداشت تمام پستان فقط بخشی از آن که مبتلا به سرطان است برداشته میشود و برای تکمیل درمان از پرتودرمانی کمک گرفته میشود و بخش باقیمانده پستان تحت پرتودرمانی قرار میگیرد. به این روش “جراحی به روش حفظ پستان” گفته میشود. با تکنیکهای خاص جراحی بخش باقیمانده پستان تا حد امکان شبیه پستان مقابل شکل داده میشود.

 

در حال حاضر در بسیاری از کشورهای پیشرفته جراحی سرطان پستان عمدتا به روش حفظ پستان میباشد ولی این روش هنوز در کشور ما رایج نشده است. البته موارد زیادی از سرطان پستان هم هستند که نمیتوان آنها را به روش حفظ پستان درمان کرد و پزشک مجبور است تمام پستان را بردارد. این حالت در انواع پیشرفته تر سرطان پستان کاربرد دارد. البته مشاوره با خود بیمار و ترجیح وی نسبت به انتخاب روش جراحی نیز در تعیین روش جراحی دخیل است.

 

در بیمارانی که تمام پستان آنها برداشت شده است روشهایی وجود دارد که میتوان پستان را بازسازی کرد. هدف از ترمیم پستان، ساختن پستانی جدید و تا حد امکان شبیه به پستان طرف مقابل می باشد.
عمل ترمیم پستان ممکن است در همان زمان عمل جراحی برداشت پستان و یا چند ماه بعد در عمل جراحی جداگانه ای انجام شود. ترجیح اینجانب و بسیاری از پزشکان بر روش دوم است.

 

سه روش برای ترمیم پستان وجود دارد:
الف.استفاده از پستان مصنوعی
ب.استفاده از پستان مصنوعی همراه با بافت هایی از بدن خود فرد
ج.استفاده از بافت های بدن فرد به تنهایی

 

بازسازی سینه, سرطان سینه, عمل ترمیم پستان

 

ترمیم پستان با استفاده از پستان مصنوعی
انواع پستان مصنوعی در بیمارانی کاربرد دارد که نمی توانند از بافت های طبیعی بدن خود استفاده نمایند یا کسانی که نمی خواهند اثر بخیه در جای دیگری از بدن آنها یعنی در محلی که قرار است از آنجا بافت برداری صورت گیرد، بوجود آید. این روش در بیمارانی که پرتو درمانی روی قفسه سینه داشته اند روش مناسبی نمی باشد زیرا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.

 

ترمیم پستان با استفاده از کاشت پستان مصنوعی در خانم هایی که پستان های کوچکتری دارند، مناسبتر است. زیر ا در پستان های بزرگ به سختی می توان فضای درون پستان را پس از عمل جراحی با پستان مصنوعی به تنهایی پر کرد.

 

ترمیم پستان به روش استفاده از پستان مصنوعی همراه با بافت هایی از بدن
پستان مصنوعی همیشه به تنهایی برای ایجاد برآمدگی پستان کفایت نمی کند. به ویژه اگر روی قفسه سینه به اندازه کافی پوست وجود نداشته باشد. در این حالت بافت سالمی از محل دیگری در بدن شما می تواند برای پوشش این قسمت استفاده شود.

 

بافت استفاده شده معمولا لایه ای از پوست و عضله قسمت خلفی قفسه سینه می باشد. این عضله در حالی که عروق به آن متصل هستند از عقب به جلو آورده می شود تا فضای خالی حاصل از برداشت پستان پر شود. پستان مصنوعی در زیر این عضله قرار می گیرد.

 

ترمیم پستان فقط با استفاده از بافت های بدن
یکی از فواید این روش ترمیم این است که پستان ترمیم یافته طبیعی تر به نظر می رسد. دو نوع ترمیم با استفاده از بافت های طبیعی بدن شامل ترمیم با استفاده از عضله صاف شکم و ترمیم با استفاده از عضله پشت قفسه سینه وجود دارد.
در روش استفاده از عضله صاف شکمی، پوست ، عضله و بافت چربی از قسمت پایینی شکم به سینه منتقل می شود تا پستانی جدید ایجاد شود.

 

در خانم های دارای پستان های کوچک روش استفاده از عضله پشت قفسه سینه به عنوان یک جایگزین مطرح می باشد. تکه بزرگی از پوست، عضله و بافت چربی جهت بازسازی و ترمیم پستان جدید مورد نیاز است.
منبع:zibasho.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *