ترفندهای پیشرفته برای مسافرت

262
دسته‌بندی نشده

ترفندهای پیشرفته برای مسافرت

مسافرت,دانستنی های مسافرت,سفر رفتن,

بسیاری از افراد به ویژه جوانان، هر چه قدر هم بخواهند بار کمی برای سفر بردارند، وسایل الکترونیک خود از هر نوعی که باشد را با خود همراه می کنند: لپ‌تاپ، آی‌پاد، دوربین عکاسی، موبایل، تبلت و … . شاید یکی از دلایل آن نیز اینترنت وای‌‌فای باشد که تقریبا در همه جا همراه کاربر هست و اجازه نمی دهد حتی یک لحظه متصل نبودن به دنیای مجازی را احساس کند.

کارهای اینترنتی خود را در کافی نت انجام دهید
در سراسر ایران و حتی اروپا، کافه های اینترنتی بسیاری وجود دارند که با کمترین هزینه می توانید به اینترنت متصل شوید و کارهای خود را انجام دهید. در شهرهای کوچک اروپایی در هتل ها، کتابخانه ها، کتاب فروشی، اداره پست و … می توانید اینترنت پیدا و از آن استفاده کنید. البته به این نکته امنیتی توجه داشته باشید اگر قرار است از کامپیوترهای عمومی برای چک کردن ایمیل استفاده کنید، حتما از ایمیل های مبتنی بر وب همچون جی‌میل استفاده کنید.

استفاده از اینترنت بی‌سیم و رایگان
اگر لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشید، متوجه می شوید بسیاری از هتل ها و کافه ها اینترنت وایرلس رایگان ارایه می دهند. البته استفاده از آنها در گرو اقامت در آن هتل، خوردن غذا در رستوران یا نوشیدن قهوه در کافه است. یعنی چندان هم رایگان نیست اما به هر صورت به مشتری های خود امکانات این‌چنینی ارایه می دهند که در طول سفر می توانید از آنها بهره بگیرید. در برخی از شهرهای اروپایی و آمریکایی، مکان هایی هستند که به آنها هات‌اسپات می گویند که به طور رایگان اینترنت به کاربران ارایه می دهند. محدوده اینترنت وایرلس رایگان اصولا در مکان های عمومی است تا همه بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند. البته مطمئن نیستیم در شهرهای ایران چنین مکان هایی وجود داشته باشد.

خرید کارت حافظه
یکی از مشکلات تکنولوژیکی که ممکن است در طول سفر برای شما پیش بیاید، کمبود حافظه برای ذخیره فیلم و عکس ها است. کارت حافظه در همه جای دنیا در فروشگاه های مرتبط وجود دارد و می توانید با توجه به نیاز خود یکی از حجم های مناسب را خریداری کنید. البته این را بدانید خرید کارت حافظه در اروپا برای شما بسیار گران تمام می شود. بنابراین، بهتر است با دوربینی سفر کنید که حافظه زیاد دارد یا خودش کارت حافظه بالای 4 گیگابایت دارد. با 8 گیگابایت حافظه می توانید حدود 500 عکس بسیار باکیفیت با رزولوشن بالا ذخیره کنید. هر زمان حافظه پر شد، آن را به لپ‌تاپ یا هارد اکسترنال خود منتقل کنید.

 خرید سیم‌کارت
در طول سفرهای خارجی گوشی موبایل خود را همراه خود داشته باشید تا در کشور بیگانه دچار مشکل نشوید. البته برخی از سیم‌کارت های داخلی در خارج از ایران نیز قابل استفاده هستند و فقط هزینه آن بیشتر می شود. اما اگر مقصد شما تحت پشتیبانی این اپراتورها نیست، سعی کنید سیم‌کارت و تلفنی بخرید که زیر 50 تا صد دلار قیمت دارد. در کشورهای اروپایی و آمریکایی، همراه سیم‌کارت گوشی نیز ارایه می شود. به این ترتیب با خرید سیم‌کارت اعتباری، هزینه های مکالمه خود را کاهش می دهید.

سیستم رومینگ گوشی را غیرفعال کنید
با روشن بودن رومینگ در کشورهای خارجی، هزینه های تماس و استفاده از اینترنت برای شما سر به فلک خواهد کشید. همان طور که گفتیم به جای استفاده از اینترنتِ سیم‌‎کارت، از انواع رایگان و عمومی موجود در هات‌اسپات ها استفاده کنید.

 استفاده از اپلیکیشن VoIP
اگر لپ‌تاپ خود را همراه خود می برید، ارزان ترین روش تماس با اعضای خانواده در ایران، استفاده از نرم‌افزار VoIP (صدا بر پروکل اینترنتی) است. VoIP به کاربر اجازه می دهد تا در سراسر دنیا با افراد دلخواه گفت‌وگوی رایگان داشته باشد. البته نرم‌افزارهای موبایل همچون وایبر نیز دقیقا همین کار را انجام می دهند. اسکایپ و Google Voice نیز گزینه های مناسبی هستند. ارتباطات کامپیوتر به کامپیوتر همیشه رایگان هستند و کیفیت صدای آنها همچون تلفن خوب و واضح و بی نویز است.

 گیرنده GPS
گیرنده GPS یکی از لوازم ضروری برای داشتن یک تعطیلات خوب است. با این وسیله می‌توانید به اطلاعات مختلف درباره مقصدتان دسترسی داشته باشید. از گیرنده GPS می‌توانید برای پیدا کردن مسیرهایی که به مقصد منتهی می‌شوند، استفاده کنید. بعضی از این دستگاه‌ها (در صورت پشتیبانی سایر عوامل) می‌توانند با پیشنهاد مسیرهای دیگر، از تلف شدن وقت شما در ترافیک جلوگیری کنند. فراموش نکنید که از امکانات و قابلیت‌های اضافی گیرنده GPS هم استفاده کنید و مثلا در یافتن رستوران‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری و حتی در صورت نیاز، بیمارستان‌ها و مراکز پلیس، از آن بهره بگیرید. البته امیدواریم به این موارد آخر هیچ‌وقت نیاز پیدا نکنید.

با این وسیله می‌توانید راحت‌تر از نقاط دیدنی بازدید کنید و اوقات خوشی را با خانواده بگذرانید.

 کتاب خوان الکترونیکی (E-Book Reader)
اگر اهل مطالعه هستید، بهتر است به جای همراه بردن کتاب های چاپی، ای بوک هایی را همراه ببرید که در گوشی یا لپ تاپتان ذخیره کرده اید. علاوه بر این، کتاب خوان‌های الکترونیکی هم در سفر و تعطیلات بسیار مفید هستند. این محصولات طوری طراحی شده‌اند که بسیار قابل‌حمل و در شرایط نوری و محیط‌های مختلف قابل استفاده باشند. اگر بتوانید نسخه الکترونیکی کتاب‌هایی که در سفر به آنها نیاز دارید تهیه کنید و آنها را بر روی کتاب خوان الکترونیکی به همراه خود ببرید، می‌توانید در فضا و حجم وسایل سفر صرفه‌جویی کنید. بعضی از کتاب خوان‌های الکترونیکی دارای مرورگر وب هستند و می‌توانید با‌ آنها ایمیل‌تان را چک کنید، از وضع هوا باخبر شوید و … شاید حتی دیگر به لپ‌تاپ‌تان هم نیاز نداشته باشید (البته این حرف را جدی نگیرید!)

منابع:

bartarinha.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *