همه ليگ‌هاي جهان را تعطيــل كنيد!

كارلوس كروش,تيم ملي,ليگ برتر

همه ليگ‌هاي جهان را تعطيــل كنيد! /كروش مي‌خواهد به جام جهاني برود

احتمالا تنها خبري كه كروش از ليگ ايران دارد، تاريخ پايان آن است اما كروش بايد به تاريخ پايان بوندس‌ليگا‌ (21 ارديبهشت)، ليگ برتر انگليس (22 ارديبهشت)، ليگ هلند (29 ارديبهشت)، ليگ 2 اسپانيا (20 خرداد) و … نيز توجه كند. تاريخ بازي‌هاي تيم‌هاي ايراني در ليگ قهرمانان آسيا هم از ياد كروش رفته. شايد كروش مي‌خواهد همه ليگ‌هاي جهان را زودهنگام تعطيل كند!

برنامه‌ريزان ليگ انگار مي‌دوند و برنامه مي‌نويسند. اين خواسته كارلوس كروش است، خواسته‌اي كه سازمان ليگ به آن تن داده تا ديگر اعتراض‌هاي سرمربي تيم ملي ايران را نشنود. سازمان ليگ هرگاه مقابل خواسته‌هاي كروش مقاومت كرد و براي اعتبار ليگ و جام حذفي اهميتي قايل شد، صداي اعتراض كروش را شنيد، اعتراض و قهر و البته اتهام.
قرار اين است كه ليگ اوايل ارديبهشت تمام شود، پاياني زودهنگام براي ليگي كه عجولانه برگزار شد. اين عجله در برگزاري ليگ اما براي تيم ملي آن حاصلي را ندارد كه خيال كرده‌ايم. كروش كه برگزاري عجولانه ليگ را مي‌خواهد و حتي از برگزاري جام حذفي رنج مي‌برد (!) انگار به اين نكته بي‌توجه است كه با پايان زودهنگام ليگ برتر، باز هم تيمش را نمي‌تواند به اردو ببرد.
ليگ تمام مي‌شود اما 7 لژيونر تيم ملي در اولين اردوهايي كه كروش براي شروعش لحظه‌شماري مي‌كند، حاضر نخواهند بود. دژاگه چگونه مي‌تواند به اردوهاي بلندمدت تيم ملي برسد؟ قوچان‌نژاد، جباري، جهانبخش، شجاعي و … چطور؟
اشكان دژاگه روز 22 ارديبهشت از ليگ برتر فارغ مي‌شود، تا آن روز دژاگه چگونه مي‌تواند به اردوهاي بلندمدت كروش بيايد؟ عليرضا جهانبخش تا 29 ارديبهشت در ليگ هلند خواهد ماند و دنيل داوري تا 21 ارديبهشت ماه در بوندس ليگا خواهد بود. ليگ دسته دوم اسپانيا اما ديرتر به پايان مي‌رسد و شجاعي تا 20 خرداد بايد در دسته دوم اسپانيا بازي كند، يعني تا چند روز قبل از جام جهاني. به اين دليل كه احتمالا تعداد بازيكناني كه از ليگ 2 اسپانيا در جام جهاني بازي خواهند كرد،

 

انگشت‌شمار است و شايد فقط شجاعي از آن ليگ به جام جهاني برود، آن ليگ بسيار ديرهنگام تمام مي‌شود و تاريخش با جام جهاني هماهنگ نيست. البته بي‌ترديد باشگاه لاس‌پالماس مجبور خواهد شد در فرصت‌هاي قانوني شجاعي را پيش از جام جهاني در اختيار تيم ملي ايران قراردهد.
كروش اما مي‌خواهد ليگ تمام شود، حتي در اواخر فروردين‌ماه. كروش با اين خواسته‌اش به كجا خواهد رسيد؟ برگزاري اردوها بدون حضور لژيونرها و بدون حضور بازيكنان استقلال، سپاهان، فولاد و تراكتورسازي (البته اگر فولاد بازيكني در تيم ملي داشته باشد) كه درگير ليگ قهرمانان آسيا خواهند بود، چه فايده‌اي براي تيم ملي خواهد داشت؟ تيم ملي مي‌تواند با بازيكنان ديگري اردوهايش را شروع كند اما اردوهاي پيش از جام جهاني كه اردوهاي شناسايي بازيكن نيست

 

بلكه اردوهاي تيم‌سازي و هماهنگي است و تيم‌سازي و هماهنگي بدون مردان اصلي تيم ملي چگونه ممكن خواهد بود؟ براي كارلوس كروش نكته ديگري نيز بي‌اهميت است، اينكه فوتبال ايران حدود 4 ماه تعطيل خواهد شد و اين تعطيلي طولاني آسيب‌هاي جدي به فوتبال ايران مي‌رساند. تعطيلي خارج از عرف ليگ برتر، تيم‌ها را با بحران‌هايي مشخص و ناشناخته مواجه مي‌كند.
خيل بازيكناني كه 4 ماه تعطيل خواهند بود و بدون تمرين و مسابقه روزگار مي‌گذرانند، باشگاه‌هايي كه نمي‌توانند برنامه روشني داشته باشند و بايد زودهنگام كار اين فصل را تمام كنند و منتظر بمانند تا پس از جام جهاني، نقل و انتقالات و بدنسازي را شروع كنند.
يك فوتبال تعطيل شده كه از ارديبهشت تا پايان مردادماه درگير جام جهاني است، دست‌كم يك ماه بيشتر از تمام تيم‌هاي جهان! اين محصول كارلوس كروش است، محصولي غيرحرفه‌اي كه فوتبال ايران را گرفتار خواهد كرد. فارغ از اين ليگ عجولانه كه خود هزار و يك آسيب دارد، آن اردوهاي بي‌حاصل بدون حضور بازيكنان اصلي تيم ملي نيز ارمغاني براي تيم ملي نخواهد داشت.
جام جهاني از 13 ژوئن تا 13 جولاي برگزار خواهد شد و تيم ايران اگرچه بي‌ترديد بسيار زودتر از 13 جولاي به تهران برمي‌گردد اما پس از آن فوتبالي خواهيم داشت كه يك فرصت يك ماهه را پيش از جام جهاني به بطالت گذرانده.
فدراسيون فوتبال به جاي آنكه در روزهاي فيفا بازي‌هاي دوستانه براي تيم ملي برگزار كند، تمام وظايف و مسووليت‌هايش را ناديده گرفته و به يك خواسته‌اي از خواسته‌هاي كروش تن داده كه از بقيه غيرحرفه‌اي‌تر است، به پايان زودهنگام ليگ كه هيچ حاصلي هم براي تيم ملي نخواهد داشت و نشانه ديگري است از بي‌اعتنايي كارلوس كروش به ليگ برتر، يك بي‌اعتنايي سابقه‌دار!
كروش اما حتي به اين نكته هم توجه ندارد كه در ليگ پرفشار احتمال مصدوميت بازيكنان افزايش مي‌يابد و ليگ پرفشار آسيب‌هايي را به بازيكنان وارد مي‌كند كه حتي آن تعطيلي خارج از عرف پس از ليگ نيز آن را برطرف نخواهد كرد.

اردوهاي عجيبي در انتظار تيم ملي است. ليگ ما زودهنگام به پايان مي‌رسد اما پس از آن كروش بايد اردوهايي را برگزار كند كه در آن لژيونرها غايب هستند و بازيكنان 4 تيم حاضر در ليگ قهرمانان آسيا نيز با تيم‌هاي باشگاهي خود خواهند بود. كروش در آن اردوها چه اهدافي را دنبال خواهد كرد؟ كروش و مهم‌تر از او تيم ملي ايران از پايان زودهنگام ليگ چه نصيبي مي‌برند؟

/ایران ورزشی

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *