چند روش براي تامين امنيت زندگي ديجيتال

برنامه‌هاي ضدسرقت, زندگي ديجيتال

حفظ امنيت زندگي ديجيتال يكي از مسائل پراهميت در دنياي امروز است. حفاظت از اين زندگي و جلوگيري از بروز استرس‌هاي ناشي از حملات ديجيتال در سلامت جسمي ما نيز تاثير دارد؛ حملاتي مانند پاك‌شدن اطلاعات رايانه‌تان توسط يك بدافزار، هك‌شدن حساب‌هاي آنلاين‌تان يا به سرقت‌رفتن هويت. با توجه به اهميت اين موضوع، در اين نوشتار چند نكته را براي حفظ امنيت زندگي ديجيتال ‌بيان مي‌كنيم.

استفاده از پين‌كد
تلفن‌هاي هوشمند و تبلت‌ها رايانه‌هاي كوچكي است و اگر اين رايانه‌هاي كوچك مفقود يا سرقت شود، ديگران مي‌توانند به ايميل و حساب شبكه اجتماعي‌تان، عكس‌ها، فايل‌ها و پيام‌هاي متني ‌و ديگر حساب‌هاي آنلاين‌تان دسترسي پيدا كنند. با اين حال، شما مي‌توانيد براحتي با استفاده از پين‌كد يا قفل صفحه‌نمايش از اين خطرات در امان باشيد.اگرچه روش به كارانداختن پين‌كد حفاظتي در همه دستگاه‌ها يكسان نيست، اما شما مي‌توانيد اين كد حفاظتي را در قسمت تنظيمات (settings) تبلت يا تلفن‌تان پيدا كنيد. شايد رمزعبور يا پين‌كد بدون خطا نباشد و امكان دورزدنش وجود داشته باشد، اما مي‌تواند اولين سد حفاظتي در برابر دزدان اطلاعات باشد.

نصب برنامه‌هاي ضدسرقت
اگر تلفن هوشمند، آيپد يا تبلت‌تان گم شود يا به سرقت برود، شايد هيچ شانسي براي يافتن آن برايتان نباشد، اما داشتن يك برنامه ضدسرقت شانس شما را براي دوباره ديدن گجت‌تان افزايش مي‌دهد. شما مي‌توانيد گجت‌تان را از راه دور و به وسيله يك دستگاه ديگر يا يك PC روي نقشه مكان‌يابي كنيد يا آژير آن را به صدا درآوريد (مثلا اگر دستگاه‌تان در جايي افتاده كه از چشمانتان پنهان است، اين آژير به شما كمك زيادي خواهد كرد) يا اگر از پيدا‌شدن دستگاه‌تان نااميد شده باشيد اطلاعات دستگاه را برايتان پاك مي‌كند. بسياري از اين دستگاه‌ها به طور پيش‌فرض برنامه ضدسرقت با مكان‌يابي از راه دور را دارند، اما اگر دستگاه شما از اين برنامه بي‌بهره است، مي‌توانيد از برنامه‌هاي رايگان كه براي اندرويد و iOS وجود دارد، استفاده كنيد.
اين برنامه را مي‌توانيد روي لپ‌تاپ‌تان نيز نصب كرده تا در صورت لزوم از آن استفاده كنيد؛ هرچند اميدواريم هرگز به اين نرم‌افزار‌ها نيازمند نشويد!

انجام چك امنيتي PC
شما بايد به صورت دوره‌اي PC خود را از نظر امنيتي چك كنيد. آنتي‌ويروس چيزي است كه بايد داشته باشيد،اما يك آنتي ويروس نمي‌تواند تمام تهديدات را تشخيص دهد. آنتي‌ويروس‌ها هميشه به‌روزرساني امنيتي را براي ويندوز و نرم‌افزارهاي آسيب‌پذير مانند ادوبي‌ريدر و فلش، جاوا و مرورگر وب‌تان بررسي نمي‌كنند. علاوه بر اين، اين نرم‌افزارها رمزهاي عبور‌تان را آناليز نمي‌كنند تا ضعيف بودن آن را گوشزد كنند. از اين رو بايد به دنبال نرم‌افزارهايي فراتر از يك آنتي ويروس فكر كنيد ؛ نرم‌افزارهايي مانند Belarc Advisor و ShieldsUp.

رمزگذاري لپ‌تاپ
يك رمز‌عبور ساده ويندوز مي‌تواند رايانه شما و فايل‌ها و سند‌هاي موجود در آن را از نيمي تهديدات ناشي از دسترسي افراد فرصت‌طلب به لپ‌تاپ‌تان حفظ كند، اگرچه اين رمزعبور براحتي حذف يا كنار زده مي‌شود.
علاوه بر اين، دزدان اطلاعات و افراد فضول مي‌توانند هاردديسك را جدا كرده، آن را روي رايانه ديگري نصب و به فايل‌شما دسترسي پيدا مي‌كنند يا مي‌توانند ازCD هاي مخصوصي استفاده كنند و پسورد ويندوزتان را حذف كند و بعد از آن وارد رايانه‌تان شود.از آنجا كه يك لپ‌تاپ مي‌تواند براحتي دزيده يا گم شود، رمزگذاري هاردديسك‌هاي داخلي ايده خوبي به نظر مي‌رسد كه مانع دور زدن يا حذف رمز عبور مي‌شود.

درايو USB خود را رمزگذاري كنيد
درايو‌هاي فلش و USB براحتي گم مي‌شوند و هر كسي مي‌تواند آن را به دست آورد و به رايانه‌اي نصب كند و به تمام فايل‌هاي شما كه موجود در آن است، دسترسي پيدا كند. با در نظر گرفتن اين موضوع، اگر از اين درايو اكسترنال براي ذخيره‌سازي يا انتقال اطلاعات حساس و مهم استفاده مي‌كنيد بهتر است آنها را رمزنگاري كنيد، به طوري كه براي دسترسي به فايل‌هايتان بايد رمز عبوري را وارد كنيد. شما مي‌توانيد درايو‌هايي را كه قابل رمزنگاري است، خريداري كنيد يا خودتان اين كار را با كمك نرم‌افزارها انجام دهيد.

برنامه‌هاي ضدسرقت, زندگي ديجيتال

پشتيبان‌گيري آنلاين
حتما شما مي‌دانيد كه بايد يك نسخه پشتيبان از هاردديسك رايانه‌تان ايجاد كنيد، اما چه اتفاقي مي‌افتد اگر به درستي اين كار را انجام ندهيد؟ يك راه خوب براي حفاظت اسناد باارزش‌‌تان استفاده از سرويس تهيه نسخه پشتيبان آنلاين است؛ چون ممكن است بعد از بك‌آپ‌گيري از هاردديسك‌تان در يك فاجعه واقعي، هم اطلاعات هاردديسكتان و هم نسخه پشتيبان آن از بين برود يا دچار اشكال شود. سرويس‌هاي آنلايني وجود دارد كه به شما امكان بك‌آپ‌گيري از هاردديسكتان را مي‌دهد، برخي شركت‌هاي توليدكننده آنتي‌ويروس هم به مشتريان خود خدمات بك‌آپ‌گيري آنلاين را ارائه مي‌كنند. اگرچه ممكن است شيوه‌هاي امنيتي براي ارائه‌‌كنندگان ذخيره‌سازي آنلاين متفاوت باشد، اما اين روش مي‌تواند براي حفظ اطلاعات مهم و حياتي‌تان مفيد باشد.

بررسي امنيت واي ـ فاي
اگر واي ـ‌ فاي شما رمزگذاري نشده ـ به اين معنا كه وقتي مي‌خواهيد به آن متصل شويد از شما رمز عبور نمي‌خواهد ـ هر فردي كه در نزديكي شماست مي‌تواند از طريق آن به اينترنت وصل شود و ترافيك شما را مصرف كند. براي ممانعت از ورود كاربران غيرمجاز، شما بايد روتر بي‌سيم خانه‌تان را با سيستم‌هاي امنيتي بي‌سيم تنظيم كنيد: Wi-Fiبا دسترسي حفاظت شده. (WPAياWPA2)
براي چك‌كردن امنيت روتر بي‌سيم خود به فهرستي از شبكه‌هاي بي‌سيم در دسترس در ويندوز مراجعه كنيد. در اين فهرست كنار روترهاي رمزگذاري‌نشده يك علامت هشداردهنده وجود دارد و همچنين هنگامي كه شما اشاره‌‌گر ماوس را روي نام شبكه قرار مي‌دهيد، نوع سيستم امنيتي را نيز نشان مي‌دهد. اگر روتر شما رمزگذاري نشده است مي‌توانيد به كمك دفترچه راهنمايي روترتان، آن را رمزگذاري كنيد.
منبع:jamejamonline.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *