بازی کردن با خبر ممنوع‌التصویری فاطمه معتمدآریا

اخبار ,  اخبار فرهنگی,فاطمه معتمدآریا

دیروز صبح یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن معاصر ایران روزش را با تشویش شروع کرد. خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت: «معتمدآریا همچنان ممنوع‌التصویر است!» خبری که بلافاصله روی سایت‌های خبری نه چندان رسمی باز نشر شد. در متن این خبر آمده بود که ستاره اسکندری در سریال «زعفرونی» به کارگردانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی جایگزین معتمدآریا شده است!

 

همین دو ماه پیش بود که بعد از پخش تیزر فیلم یحیی سکوت نکرد بدون چهره معتمدآریا، این شایعه که معتمدآریا ممنوع‌التصویر است قوت گرفت، ولی همان زمان خبرگزاری ایسنا گزارش داد که در برنامه «هنر پنجم» که از شبکه «شما» به نمایش درآمد. نماهنگی از فیلم «اینجا بدون من» با بازی فاطمه معتمدآریا پخش شد و برای چند دقیقه طولانی تصویر این بازیگر نشان داده شد که خود دلیلی بر تکذیب ممنوع التصویری این بازیگر است.

 

اما شایعه ممنوع‌التصویری این هنرمند که دیروز در فضای مجازی پخش شد بازتولید یک خبر سوخته و تکذیب شده بوده است. اواسط آذرماه یکی از روزنامه‌های سینمایی کشور در خبری به ظاهر اختصاصی در خصوص تولید سریال «زعفرونی» نوشته بود که معتمدآریا از بازیگران این سریال است.

 

این خبر بلافاصله از سوی ایرج محمدی در گفت‌وگویی که بیست و دوم آذرماه با خبرگزاری فارس انجام داده بود، تکذیب شد. ایرج محمدی، برادر منوچهر محمدی تهیه‌کننده با سابقه سینمای ایران در این مصاحبه اسم بازیگران این سریال را رسما اعلام کرده بود: «مهدی هاشمی، مهران احمدی و ستاره اسکندری برای ایفای نقش در سریال نوروزی «زعفرونی» انتخاب شدند.»این در حالی است که روز یکشنبه یکی دیگر از روزنامه‌های سینمایی کشور به عنوان خبر اختصاصی دیگری از انتخاب ستاره اسکندری به عنوان بازیگر این سریال خبر داد. و به نظر می‌رسد همین خبر بازتولید شده، دستمایه خبرهای روز گذشته در رسانه‌های خبری مختلف شده مبنی بر اینکه ستاره اسکندری جانشین معتمد آریا شده است.

 

فاطمه معتمد آریا در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید که اصلا با او در مورد این سریال به هیچ عنوان تماسی نه اکنون و نه قبل از این گرفته نشده است: «اصلا روحم هم از این خبر نداشت» و ایرج محمدی نیز تاکید می‌کند « این خبر از بنیان باطل است! چنین خبری را تکذب می‌کنم! بنده با خانم معمتد آریا که بازیگر محترم و شناخته شده سینمای ما است وارد مذاکره نشدم و در این مورد هیچ صحبتی نداشتیم. »

 

این تهیه‌کننده با تاکید بر اینکه چنین خبرهایی تنها از عدم تعهد رسانه‌ها ناشی می‌شود، می‌گوید: «از ابتدا هیچ صحبتی مبنی بر حضور معتمدآریا در سریال «زعفرونی» صورت نگرفته است: «این کار اخلاقی نیست! زمانی این خبر را رفته‌اند که من حتی پیش تولید نداشتم و حتا قراردادی نداشته‌ام و در ارتباط با انتخاب بازیگر وارد پیش تولید نشده بودیم. حتی یکی از روزنامه‌ها قرارداد لوکیشن مرا هم ذکر کرده بود، در حالی که من امروز آن قرارداد را بستم!» محمدی به‌شدت از این رفتار رسانه‌ها گلایه‌مند است: « برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها تعهدی را که لازمه این کار است، ندارند. در حالی که باید خبر را از طریق تهیه‌کننده پیگیری و اعلام کنند. سر خود خبری را چاپ می‌کنند و در واقع از خودشان در می‌آورند. قاعده کلی این است که مثلا طرح را ارایه کنیم و سناریو بنویسم و بر اساس آن انتخاب بازیگر کنیم.» او همچنین در خصوص پیگیری این اتفاق هم می‌گوید:
« مگر می‌شود با خبرگزاری یا مطبوعات کاری کرد! فقط زنگ می‌زنیم و گله می‌کنیم که این رفتار غیر حرفه‌ای است.»

معتمدآریا هم که از رفتار این رسانه‌ها بسیار گله‌مند است، می‌گوید: «حق شکایت از این رسانه‌ها را برای خودم محفوظ می‌دانم.»حامد محمدی، کارگردان مجموعه زعفرونی نیز در گفت‌وگو با «اعتماد» با اظهار تاسف عمیق خود از اینکه این اتفاق باعث مکدر شدن بانوی سینمای ایران شده است، گفت: «خیلی ناراحت‌کننده است که چنین فضای بی‌اعتمادی نسبت به روزنامه‌های سینمایی کشور در بین ما سینماگران ایجاد شود.»«زعفرونی» عنوان سریالی است که قرار است که در نوروز ٩۴ از شبکه دو سیما پخش شود. جالب اینجاست که وی در گفت‌وگو با «اعتماد» درباره شروع فیلمبرداری این سریال ١۴ قسمتی هم توضیح داد: « طرح پیشنهادی خود ما است. امیدواریم تقریبا اوایل تا اواسط دی ماه شروع به فیلمبرداری کنیم. یک کار شیرین و طنز خانوادگی است.»

در خلاصه داستان سریال «زعفرونی» آمده است که: «٩٩ درصد، کمی بیشتر و کمتر فرقی نمی‌کند. اگر زعفرانی باشی همه‌چیز درست پیش می‌رود. خانواده ناصر و نسرین که زندگی‌شان عطر و طعم زعفرانی دارد، از این قاعده مستثنی نیستند. اگر چه صد تا دوست دارند و البته یک دشمن…»

به هر حال چنین حاشیه‌سازی‌هایی هیچ پیامد مثبتی برای سینما، تلویزیون و از همه مهم‌تر مخاطبان آنها نخواهد داشت. سینمای خسته ایران و تلویزیونی که هر روز بی‌رمق‌تر از قبل می‌شود نیاز به مراقبت بیشتری دارند. تردیدی نیست که فاطمه معمتدآریا به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران می‌تواند سوژه مناسبی برای خبرسازی باشد. اما حاشیه برای چنین بازیگری با چنین جایگاهی در حقیقت حاشیه برای سینما و تلویزیون است. از سوی دیگر صدا و سیمای ایران با وضعیت فعلی و نارضایتی فراگیری که از سریال‌های ایرانی وجود دارد، نفعی از این خبرسازی‌ها و دروغ‌ها نخواهد برد.
اخبار فرهنگی – اعتماد

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *