چالش “شهرزاد” برای صدا و سیما

shahrzad

برهم زدن معیارهای رسانه ملی
چالش “شهرزاد” برای صدا و سیما

شبکه خبری “فرانس ۲۴” فرانسه با انتشار گزارشی اشاره می کند که سریال محبوب “شهرزاد” به چالشی جدی برای برنامه های خسته کننده صدا و سیما تبدیل شده است.

این شبکه خبری از این سریال به عنوان تولیدی یاد می کند که تابوها و معیارهای رسانه های ملی را برهم زده است.

به گزارش خرداد، این شبکه خبری می نویسد:”شهرزاد” محبوبیت زیادی پیدا کرده است. داستان سریال درباره دوران شاه است اما در مقابل این هراس نیز نیز ایجاد کرده است که ممکن است بار دیگر فشارها و محدودیت ها بر روی تولیدات هنری افزایش یابد.

شادی کردن و تنبور نوازی یک زن چیزهایی هستند که در سریال های تولیدی تلویزیون دولتی دیده نمی شوند. این ها با توجه به معیارهای سخت گیرانه صدا و سیما ممنوع هستند. با این حال در خارج از آن سازمان محدودیت ها به مدد نوع مواجهه وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی در حال کاهش هستند.

در حال حاضر خطوط قرمز ترسیم شده از سوی رسانه های دولتی به کمک همین سریال ها در حال تغییر هستند. موضوع شهرزاد نیز برای مخاطب جذاب است.

شهرزاد دانشجوی پزشکی است او در دیدار با فرهاد یک روزنامه نگار در تهران در اوایل دهه ۵۰ میلادی دلباخته اش می شود. این عشق دو طرفه است. اما وقایع تاریخی کشور در آن زمان نشان می دهد که شادی یک عشق زیبا پایدار نیست.

در این سریال یک سری تابوها در هم شکسته شده اند از جمله آواز زنان تا نواختن آلات موسیقی و مهمانی با حضور مردان در تهران قدیم یا نشان دادن تصویر مشروبات الکلی و یا کاباره های دوران پیش از انقلاب در ایران.همین موضوع این سریال و فضای آن را برای مردم باور پذیر کرده است”.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *