بیوگرافی مهران مدیری _ Mehran Modiri

370
دسته‌بندی نشده

معرفی ، بیوگرافی و زندگینامه بازیگر محبوب طنز ایرانی آقای مهران مدیری

Mehran Modiri

Meharan Modiri 1 مهران مدیری   Mehran Modiri

مهران مدیری در ۱۸ فروردین ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد . پدر و مادر وی اراکی هستند . مهران مدیری در زمینه کارگردانی ، بازیگری و خوانندگی فعالیت میکند که مجله معتبر نیوزویک در مقاله ای مدیری را به عنوان یکی از بیست مرد قدرتمند ایران در سال ۲۰۰۹ معرفی کرد .

.

.

مهران مدیری آخرین فرزند خانواده است. او سه برادر بزرگ تر دارد. از شانزده سالگی با تئاتر آشنا شد. در سال ١٣۶٨ وارد رادیو شد و در داستان شب به مدت شش سال به گویندگی پرداخت. در سال ۱۳۷۲، به همراه داریوش کاردان اولین برنامه طنز خود را برای نوروز ساخت. تا سال ۱۳۷۲ با نمایش‌های زیادی چون: شوخی، تلگراف، آرسنال، پانسیون، سیمرغ، هملت، کیسه بوکس و… روی صحنه رفت. همچنین در این دوران به عنوان بازیگر در نمایش‌های رادیویی قصه‌های شب نیز حضور داشت. آغاز شهرت مدیری از سال ۱۳۷۲ بود که در مجموعهٔ طنز نوروز ۷۲ بازی کرد. پس از آن مدیری در چندین مجموعهٔ طنز دیگر که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت.

.

.

بمب خنده

در نیمه دی ماه ۱۳۸۹ فیلمی از مهران مدیری در حال تقلید برنامه‌های ماهواره‌ای در فضای وب، و همچنین به‌صورت لوح فشرده منتشر شد که به سرعت به یکی از پربازدیدترین لینک‌ها در محیط وب فارسی و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد، اما کسی نمی‌دانست متعلق به کدامیک از آثار مدیری است.

سرانجام مهران مدیری در ۲۸ دی ماه ۱۳۸۹ به پخش این کلیپ واکنش نشان داد و گفت در اردیبهشت سال ۱۳۸۷، حدوداً یک ماه پس از پخش سریال مرد هزارچهره، طراحی چند سی دی برای تولید در شبکه نمایش خانگی را داشته‌است که یکی از آنها موضوع ماهواره بود. فیلمبرداری این کار در شهریور سال ۸۷ به اتمام رسید، اما قبل از اینکه مونتاژ، ساخت تیتراژ و موسیقی این آثار شروع شود، پیشنهاد ساخت سریال مرد دوهزارچهره به او داده شد و ساخت این سریال آغاز گردید و از پخش این برنامه‌ها منصرف شد؛ تا اینکه متوجه شد که این سی دی به صورت غیرمجاز پخش شده‌است. او افزود این موضوع به شدت در حال پیگیری است.

.

.

قهوهٔ تلخ

از سال ۱۳۸۹ مدیری سریال قهوهٔ تلخ را تولید و از طریق شبکه توزیع خانگی پخش کرد.

داستان قهوهٔ تلخ با بازی سیامک انصاری در نقش مورخ آغاز شد. او در ابتدای داستان که در دنیای امروز می‌گذرد، یک فنجان قهوه تلخ می‌خورد و با خوردن آن به تاریخ سفر می‌کند. او در طول زمان به مورخی تبدیل می‌شود که در مرور خاطرات تاریخی خود، هربار دچار مسائلی می‌شود که این مسائل داستان‌های سریال را رقم می‌زند.

قهوهٔ تلخ پس از پخش ۲۵ سری، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران توقیف شد. بعدها این مجموعه رفع توقیف شد اما قسمت پایانی آن هرگز منتشر نشد. این مجموعه فقط تا قسمت سی و دوم فروخته شد. در شهریور سال ۱۳۹۱ تولید قهوهٔ تلخ متوقف شد. در دی ۱۳۹۱، مهران مدیری در ویدیویی، ضمن معرفی مجموعهٔ بعدی خود (ویلای من) توضیحاتی راجع به دلیل پایان نیافتن تولید قهوهٔ تلخ داد و گفت که ۱۰۲ قسمت از ۱۰۸ قسمت این مجموعه ساخته شد و تنها ۶ قسمت پایانی ساخته نشد.

.

.

ویلای من

در سال ۱۳۹۱ مدیری ساخت مجموعه‌ای جدید را برای پخش در شبکهٔ خانگی با نام ویلای من شروع کرد. تیم بازیگران و سازندگان این مجموعه اشتراک زیادی با قهوه تلخ داشت. تولید این مجموعه با سرمایه گذاری موسسه فرهنگی «گلرنگ رسانه» از ۲۰ آبان ماه در منطقه ازگل کلید خورد.

داستان ویلای من درباره پیرمردی متمول و بیمار است که تا به حال ازدواج نکرده و هیچ فرزندی ندارد. وکیل درستکار او برای انجام روال قانونی انحصار وراثت با انتشار آگهی در روزنامه از کسانی که او را می شناسند می خواهد خود را معرفی کنند. همانند قهوهٔ تلخ، ویلای من هم از طریق شبکهٔ خانگی پخش می‌شود و قرار است که به تعدادی از خریداران نسخهٔ اصلی این مجموعه، به قید قرعه جوایزی، از جمله سه ویلا در شمال ایران، اهدا شود. این مجموعه در جذب مخاطبان نتوانست به موفقیت قهوه تلخ دست پیدا کند.

.

.

کارنامه هنری و موفق آقای مهران مدیری :

.

تئاتر

نام سال
خرگوش ۱۳۵۳
شوخی ۱۳۵۶
تلگراف ۱۳۵۸
پلنگ نادان ۱۳۶۲
یک طنز و یک غم آوا ۱۳۶۴
ساعت عمو اسکندر ۱۳۶۶
آرسنال ۱۳۶۷
پانسیون ۱۳۶۸
سیمرغ ۱۳۶۹
هملت ۱۳۷۰
واسکودوگاما ۱۳۷۱
موش ها و آدم ها ۱۳۷۱
کیسه بوکس ۱۳۷۱

.

.

.

.

تلویزیون

نام سال
سریال مشت‌های کوچک ۱۳۷۱
سریال حکایت‌ها ۱۳۷۱
سریال پندها و اندرزها ۱۳۷۱
سریال نوروز ۷۲ ۱۳۷۲
سریال باغ گیلاس ۱۳۷۲
سریال پرواز ۵۷ ۱۳۷۲
سریال ساعت خوش ۱۳۷۳
سریال سال خوش ۱۳۷۴
سریال نوروز ۷۶ ۱۳۷۶
سریال (جُنگ)۷۷ ۱۳۷۷
سریال ببخشید شما ۱۳۷۸
سریال پلاک ۱۴ ۱۳۷۸
سریال ۹۰ شب ۱۳۷۹
سریال طنز ۸۰ ۱۳۸۰
سریال دردسر والدین ۱۳۸۰
سریال پاورچین ۱۳۸۱
سریال نقطه چین ۱۳۸۲-۱۳۸۳
سریال جایزه بزرگ نوروز ۱۳۸۳
سریال شب‌های برره نیمه دوم ۱۳۸۴
سریال باغ مظفر پاییز ۱۳۸۵
سریال مرد هزارچهره نوروز ۱۳۸۷
سریال مرد دوهزارچهره

سریال قهوه تلخ

سریال ویلای من  نوروز ۱۳۸۸

۱۳۸۸

1390

.

.

.

.

سینما

نام سال
دیگه چه خبر؟ ۱۳۷۲
دیدار ۱۳۷۷
توکیو بدون توقف ۱۳۸۱
همیشه پای یک زن در میان است ۱۳۸۶
دایره زنگی ۱۳۸۶
تهران ۱۵۰۰ (انیمیشن) ۱۳۹۰
پل چوبی ۱۳۹۰

.

.

.

.

.

موسیقی

عنوان سال
کاست برای کودکان ۱۳۷۲
کاست “دلتنگی هاً ۱۳۷۸
آلبوم «از روی سادگی» ۱۳۷۹
خوانندگی تیتراژ فیلم سینمایی همنفس ۱۳۸۲
خوانندگی تیتراژ سریال مهر وماه ۱۳۸۳
خوانندگی تیتراژ سریال شبهای برره ۱۳۸۴
خوانندگی تیتراژ سریال باغ مظفر ۱۳۸۵
خوانندگی تک آهنگ در آلبوم “دارکوب “ ۱۳۸۹
خوانندگی تیتراژ سریال قهوه تلخ ۱۳۸۹
خوانندگی تیتراژسری جدید سریال قهوه تلخ ۱۳۹۱

.

.

.

جوایز و افتخارات :

نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم همیشه پای یک زن در میان است – ۱۳۸۶

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد کمدی تلویزیون برای مجموعه‌های مرد دو هزار چهره و قهوه تلخ – ۱۳۹۰

.

.

.

دکترای افتخاری

دانشگاه لیبرتی آمریکا (American Liberty University) به پاس انجام فعالیت‌های هنری و انسانی، به مهران مدیری مدرک دکترای افتخاری اهدا کرد. مراسم اهدای دکترا به مدیری در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۰ (۱۲ ژوئن ۲۰۱۱) در دانشگاه لیبرتی واقع در لس‌آنجلس برگزار شد که مهران مدیری به دلیل ضبط ادامه مجموعه قهوه تلخ نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند. در این مراسم، دکتر رونالد برینر به نمایندگی از مهران مدیری این مدرک را دریافت کرد و عبدالله آن را در ایران به مهران مدیری رساند.

.

.

.

* لازم به ذکر است که مهران مدیری در جریان نقش‌آفرینی در سریال قلب یخی (فصل سوم) دچار حادثه شد و انگشت کوچکش را از دست داد. هرچند انگشت پیوند زده میشود اما حس و عصب آنها برگشت نمیکند. به همین دلیل مهران مدیری در سریال ویلای من با دستکش بازیگری می‌کند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *