تایید حکم اعدام مامور سد معبر شهرداری

%d9%82%d8%b5%d8%a7%d8%b5-%d9%85%d8%a7%d9%85%d9%88%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c
454
دسته‌بندی نشده

حکم اعدام مامور سد معبر شهرداری

دیوان عالی کشور حکم قصاص مأمور سد معبر را که در درگیری با یک دست فروش او را به قتل رسانده بود، تأیید کرد.

این پرونده مرداد سال ٩٣ تشکیل شد؛ در آن زمان بین چهار مأمور سد معبر شهرداری منطقه چهار تهران با راننده وانتی که پسر ١٣ساله اش را همراه داشت، درگیری مرگ باری رخ داد.
مأموران سد معبر وقتی با مقاومت علی، راننده وانت، روبه رو شدند، با او درگیر شده و ضرباتی که به او وارد کردند باعث شد تا مرد راننده بی هوش شود. فرزند مرد راننده سعی کرد با مأموران پلیس تماس بگیرد و از آنها کمک بخواهد. زمانی که مأموران به محل رسیدند مرد راننده را بی هوش پیدا و او را به بیمارستان منتقل کردند، مدتی بعد مرد راننده جانش را از دست داد.
قصاص مامور شهرداری

مامور سد معبر شهرداری و خانواده علی چراغی

وقتی از فرزند او بازجویی شد، درباره اینکه چه اتفاقی افتاده است، گفت:مأموران سد معبر آمدند و با پدرم درگیر شدند یکی از آنها با مشت به سر پدرم کوبید و او را کشت. با شناسایی و دستگیری متهمان، آنها به درگیری با مرد راننده اعتراف کردند و گفتند:ما با متوقف کردن وانتی ها، آنها را به کیوسک مان در خیابان اتحاد می بردیم و در ازای ١۵٠ هزار تومان و پرداخت آن به پیمانکار، برای این وانتی ها کارت تردد صادر می کردیم.
یکی از متهمان گفت:روز حادثه قربانی با وانت پیکان آمده بود و با استفاده از بلندگو ضایعات می خرید. من به سمتش رفتم و گفتم مجوز داری؟ جواب داد نه! همکارم از خودرو پیاده شد داخل وانت وی نشست تا به ایستگاه مان برویم. راننده وانت کمی دنبالمان آمد و سر خیابان ایستاد و گفت با ما نمی آید، باید به پلیس اطلاع دهد.
هم زمان حسن – همان دوستمان که فراری است – دو سیلی محکم به وی زد و من به هواخواهی دوستانم رفتم. قربانی به ما ناسزا می گفت. در یک لحظه خون جلو چشمانم را گرفت و با مشت ضربه محکمی به سر وی زدم. ناگهان سرش به زمین خورد و افتاد. از دهانش کف بیرون می زد. ابتدا تصورم این بود که خودش را به مردن زده است و آب خیلی سردی روی او ریختم. هم زمان مردم نیز جمع شدند و دیدم این مرد تکان نمی خورد.
ترسیدم و همراه دوستانم با خودرو پا به فرار گذاشتیم. سایر متهمان این نزاع خیابانی نیز در بازجویی ها مدعی شدند فقط برای تنبیه کردن، چند سیلی به علی زده، اما در مرگ او هیچ نقشی نداشته اند و ضربه اصلی را «محمد» وارد کرده است.
در جلسه رسیدگی به این پرونده نیز بعد از اینکه اولیای دم در جایگاه حاضر شده و درخواست قصاص را مطرح کردند، متهم اصلی پرونده در جایگاه حاضر شد و ضمن اعتراف به اینکه مقتول را کتک زده است، گفت:قبول دارم مشت من باعث مرگ علی شد، اما باور کنید هیچ گاه قصد کشتن وی را نداشتم. او به ما ناسزا گفت. خیلی عصبی شده بودم، نتوانستم خودم را کنترل کنم و به سمت او رفتم، در حالی که با موبایلش سرگرم صحبت بود، با مشت ضربه محکمی به سرش زدم.
هم زمان به زمین افتاد و کف از دهانش بیرون زد. بعد که دیدم انگار وضع خراب است، ترسیدم، مردم نیز سر رسیدند و پا به فرار گذاشتیم. من قصد کشتن او را نداشتم و می خواستم وادارش کنم به حرف گوش کند. با پایان جلسه رسیدگی، باوجود اینکه اولیای دم درخواست قصاص کرده بودند، اما دادگاه، محمد را در قتل عمدی مجرم تشخیص نداد و به اتهام قتل غیرعمد به حبس و پرداخت دیه محکوم کرد.
این رأی مورد اعتراض اولیای دم قرار گرفت و پرونده برای رسیدگی به شعبه ٢٩ دادگاه کیفری استان تهران رفت. دیوان رأی صادره را رد و اعلام کرد اعتراض اولیای دم درست است و پرونده باید در شعبه هم عرض رسیدگی شود. به این ترتیب پرونده به شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران رفت متهم یک بار دیگر پای میز محاکمه رفت و اعلام کرد به عمد مرتکب قتل نشده و مشتی که به مقتول زده، برای کشتن او نبوده است.
بااین حال، هیأت قضات متهم را در قتل عمدی مجرم شناختند و او را به قصاص محکوم کردند. این بار دیوان عالی کشور رأی صادره را تأیید کرد در صورتی که متهم نتواند رضایت اولیای دم را جلب کند، نامش در فهرست اعدامیان قرار خواهد گرفت.

تایید حکم اعدام مامور سد معبر شهرداری

منبع : روزنامه شرق

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *