چگونه الکل را در منزل ترک کنیم؟

چگونه الکل

چگونه الکل را در منزل ترک کنیم؟

راه های درمان اعتیاد به الکل

الکلی‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند: آنها که در مرحله ابتدایی اعتیاد هستند، آنها که در مرحله میانی و آنها وضعیت مزمن دارند. بااینکه درمان دو دسته اول چندان سخت نیست ولی درمان آنهایی که اعتیاد مزمن به الکل دارند و در مرحله پیشرفته هستند کمی زمان می‌برد و البته غیرممکن نیست.

به گزارش مردمان و به نقل از ایران16 ؛ این دسته از الکلی‌ها علائمی از قبیل نوشیدن مرتب و مداوم مشروبات الکلی و فروپاشی عصبی و شک به دیگران و از این قبیل دارند. اگر تصور می‌کنید به این مرحله رسیده‌اید، خیلی مهم است که هر چه زودتر درمان ترک اعتیاد الکل را شروع کنید.

اگر به الکل اعتیاد دارید، باید بدانید که این می‌تواند استرس شدیدی نه فقط به خودتان بلکه به اطرافیان و خانواده‌تان وارد کند. چیزی که باعث بدتر شدن وضعیت می‌شود زمانی است که درمانی که برای این اعتیاد روی شما انجام می‌شود جواب ندهد.

دلیل اصلی آن این است که بعضی از مراکز ترک اعتیاد الکل فقط مراکزی برای پول گرفتن هستند و درواقع هیچ درمان درستی ارائه نمی‌دهند.

فوراً سراغ خدمات درمانی بروید:

اگر تصور می‌کنید اعتیاد شما به الکل از نوع حاد و مزمن است، هیچ زماین برای صبر کردن ندارید. باید بلافاصله به دنبال کمک پزشکی بروید. چندیدن داروی موثر در بازار موجود است که به شما برای ترک کامل این اعتیاد کمک می‌کنند، البته به شرط آنکه خودتان اراده لازم برای این کار را داشته باشید.

سم زدایی از بدن:

درمان اعتیاد به الکل با سم‌زدایی از بدن شروع می‌شود. پزشکان داروهایی را برای پیشگیری از ارز، توهم و از این قبیل تجویز می‌کنند.

اعتیاد به الکل یک نوع بیماری است:

خیلی مهم است که بدانید اعتیاد به الکل یک بیماری است. درمان‌های روانشناسی هم در بهبودی این افراد بسیار موثر است. این درمان شامل گروه‌درمانی، مشاوره و سخنرانی می‌شود. علاوه بر اینها، متخصصین درمانی تغییراتی در سبک‌ زندگی را به این افراد و خانواده‌شان توصیه می‌کنند.

مشاوره خانوادگی:

خیلی مهم است که اعضای خانواده فرد هم از اهمیت این مشکل آگاه باشند. درنتیجه، کل خانواده برای یک بحث و مشاوره خانوادگی دعوت می‌شوند تا در این جلسه اهمیت موضوع و روش‌های برخورد و کمک با فرد به آنها آموزش داده شود.

ادامه درمان:

متاسفانه بیماران مختلفی در اواسط راه درمان را قطع می‌کنند یا برای درمان‌های پیگیری مراجعه نمی‌کنند. هدف فرد باید درمان کامل این مشکل باشد. علاوه بر این، درمان‌های پیگیری پیشرفت فرد را در روند درمان نشان می‌دهد. و اگر بیمار دوباره به سمت الکل رفته باشد، پزشکان به او کمک خواهند کرد.

بهبودی یک روند تدریجی است:

آخر اینکه خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید که درمان اعتیاد به الکل زمان می‌برد و یک روند تدریجی است. بنابراین، اگر شما و خانواده‌تان به دنبال یک تغییر ناگهانی هستید، مطمئناً ناامید خواهید شد. بعلاوه، آنهایی که به دنبال ترک اعتیاد به الکل هستند باید اراده و قدرت لازم برای این کار را هم داشته باشند.

ترک نوشیدن الکل و شروع کردن دوباره آن واقعاً کاری بیهوده خواهد بود. هزینه‌های این درمان‌ها نیز بالا است و به همین دلیل اگر فرد دوباره به نوشیدن روی آورد هم پول و هم زمان خود را تلف کرده است.

اگر باوجود توجهات درمانی و پزشکی، مشکل همچنان ادامه داشته باشد، توصیه می‌شود فرد برای ترک کامل به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کند و در آنجا بستری شود.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *