گفت و گویی بی پرده با پرستو صالحی

پرستو صالحی

مجله زندگی ایده آل-  پرستو صالحی به خاطر کارهای هنری این روزهایش توی چشم نیست. همیشه به خاطر رک‌گویی و صراحت، حرف‌هایش بیشتر از دیگران شنیده می‌شود. کلا حرف توی دلش نمی‌ماند و همین کارها باعث شده هنوز شخصیت سرپایی داشته باشد. او حالا به خاطر فوتبال، عمل زیبایی و نامه به صدا و سیما حتما حرف‌هایی برای گفتن دارد که آنها را با ما در میان گذاشت. حرف‌هایی که شما برای خواندنش حتما وقت دارید.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صالحی

 

اجرای ژوله و دربی
آقای ژوله دوست و همکار خوب من هستند و من از اینکه با من شوخی کردند، اصلا ناراحت نشدم. آقای ژوله به خاطر بی‌احترامی‌های که مردم به من کردند از صفحه اینستاگرام‌شان پست را پاک کردند. اما من در صفحه شخصی خودم نوشتم، اجازه بدهید ما هنرمندان بتوانیم با هم کمی شوخی کنیم؛ برای اینکه  نمی‌توانیم با دکتر‌ها و … شوخی بکنیم. آقای ژوله با بنده شوخی کرد و من هم مشکلی با این شوخی نداشتم چون از شوخی کردن ناراحت نمی‌شوم اما این موضوع که برخی افراد به همدیگر توهین می‌کنند من را عذاب می‌دهد. من حتی سفارش ساخت یک دابسمش درباره خودم را به آقای محسن بلورفر دادم که ایشان در ابتدا از انجام این کار سر باز زدند اما من توانستم راضی‌شان کنم. آقای بلور فر گفتند: « من استقلالی دوآتیشه هستم، برای همین آن را انجام نمی‌دهم» ولی با اسرار من این کار انجام شد. دابسمش بسیار خوب شد و من با دیدن آن لذت بردم. شوخی کردن را دوست دارم و برای آن ارزش قائلم.

بازی کردن برای پول
من دور نشده‌ام، کم‌کار شده‌ام. الان مشغول بازی هستم ولی به دلیل اینکه کاری که انجام می‌دهم مورد پسند خودم نیست ترجیح می‌دهم درباره آن صحبت نکنم. راستش را بخواهید برای پول این نقش‌ها را قبول می‌کنم. کارهایی که به تازگی اجرا می‌کنم شامل تله‌فیلم‌هایی می‌شود و شاید اصلا دیده نشوند  ولی من مشکلی با دیده نشدن آن ندارم. در دوران آقای احمدی‌نژاد هم من ممنوع‌التصویر بودم که مدت آن 8 سال طول کشید. درباره اینکه می‌گویند فضای سینما خوب نیست باید بگوییم این طور نیست و من این را کاملا رد می‌کنم، به معنای واقعی کلمه سینما بد نیست، فقط یک سری از افراد براساس بی‌تجربگی به آن صدمه می‌زنند. سینمای مهرجویی، سینمای کیمیایی، سینمای حاتمی‌کیا و… هیچ وقت بد و فاسد نمی‌شود. آدم فاسد همه جا هست ولی نباید در هنر و ورزش باشد و باید به حداقل برسد؛ برای اینکه ما الگویی هستیم که مردم دوستش دارند. در نتیجه موظف هستم مواظب باشیم تا هر کاری را انجام ندهیم.

بازیگر کمدی نیستم
من بازیگر کمدی خوبی نیستم؛ در سریال «زیر آسمان شهر» هم اتفاق‌های زیادی افتاد تا کاراکتر من به نوعی در آن سریال شکل گرفت. من، سحر ولد‌بیگی یا الیکا عبدالرزاقی نیستم.
زیر آسمان شهر هم یک اتفاق بود در کارنامه کاری من؛ البته در زمینه تئاتر هم کار کرده‌ام. شروع کار من با تئاتر بود. در زمان زیر آسمان شهر این طور نبود که به شما پیشنهاد‌های زیادی بشود، ما آن زمان سینمای کمدی نداشتیم. زیر آسمان شهر از سری داستان‌هایی بود که هر شب پخش می‌شد و این هر شب کار شدن سطح کار را پایین می‌آورد. همین باعث می‌شود تا آدم‌های سینما شما را از کار دور کنند. در آن زمان فیلم‌های کمدی ما با کارهای آقای خمسه شروع می‌شد و کاملا از کارهای امروزی آقای عطاران دور بود؛ به همین دلیل سینما من را به راحتی کنار گذاشت.

کار فقط بازیگری
من کار مدلینگ انجام نداده‌ام. ممکن است برای مزون‌ها کار تبلیغاتی انجام بدهم ولی به صورت مستقیم کار مدلینگ انجام نداده‌ام و نخواهم داد. تنها کار من بازیگری است، یک دوره، کلاس‌های گریم برگزار ‌کردم. ولی در حال حاضر خیر. زدن مزون یا آرایشگاه برایم جذابیت خاصی ندارد. شاید کار متفاوت‌تر برایم بهتر باشد. داشتن یک رستوران یا کافی‌شاپ برایم جذابیت بیشتری دارد. دیدن جریان زندگی در این کارها به من انرژی می‌دهد.

ماجرای نامه بازیگران
اصل نامه هست و هیچ جمله‌ای درباره اینکه خانم‌های بازیگر گفته‌اند هر کسی ازدواج بکند، به او کار نمی‌دهند وجود ندارد. این نامه فقط یک درددل است از خانم‌های بازیگر، مساله نامه را می‌شود به این شکل بیان کرد که سرمایه‌گذارانی که در زمینه هنر اطلاعاتی ندارند و بدون داشتن علم آن وارد کار شده‌اند، به خاطر اینکه خودشان را نشان بدهند وارد این عرصه می‌شوند.
این یک بحث شخصیتی است. یک آدمی که تخصصی ندارد و می‌آید نقش اول را به کسی می‌دهد که اصلا تجربه‌ای در این کار ندارد و به بازیگر‌هایی که تجربه کار را دارند نقش دوم می‌دهد. برای اینکه فقط بتواند فیلم را بفروشد؛ در نتیجه کار می‌شود یک کار ضعیف و بازیگری که مدت‌ها است تجربه دارد به راحتی می‌شکند و کنار گذاشته می‌شود.
مردم همیشه از ما توقع این را دارند که بهترین باشیم اما مشکلات نمی‌گذارد.

زبان سرخ و سر سبز
مشکل برای من زیاد پیش آمده است. بحث حفاظت از سینما را من در سال 91 مطرح کردم؛ برای همین خیلی‌ها من را کنار گذاشتند. اگر من ممنوع‌الکار شدم برای صریح حرف زدن من در این عرصه بوده است.
دوست دارم بعد از مردنم همه بگویند عجب شیرزنی بود. برای اینکه همیشه حرف راستم را بگویم، حاضرم ممنوع‌الکار بشوم ولی همیشه حرف حق را بگویم؛ به خاطر همین است که کم‌کار شده‌ام.
ولی دلیل اینکه هنوز دیده می‌شوم و جزو آدم‌های خبر‌ساز هستم این است که مردم من را دوست دارند. من در همه چیز اظهارنظر می‌کنم و در زندگی شخصی‌ام خیلی چیز‌ها را رعایت کردم تا اینکه حرف‌هایم زیر سوال نرود. برای همین کسی تا به حال نتوانسته من را زیر سوال ببرد.

پیشنهاد از جم
پیشنهاد‌هایی در همان اوایل کار به من شد ولی من به خاطر مادرم قبول نکردم. هیچ دلیل دیگری ندارد. به اعتقاد من هر بازیگری می‌تواند در خارج از کشور کار کند؛ مثل پیمان معادی؛ مگر ایشان در هالیوود بازی نکرده است.
اگر برای او اشکال ندارد پس برای بازیگر‌های دیگر هم اشکالی ندارد. البته با آوردن اسم جم، داستان کمی متفاوت می‌شود. اگر بروم دیگر راه برگشتی ندارم و جلای وطن می‌شود. وطن و مادرم ارزش زیادی برای من دارند.

تعداد معمولی فالوور
تعداد فالوور‌های من در برابر دیگر دوستان بسیار معمولی است؛ الان 560 هزار تاست. من در وسط‌های این دایره قرار دارم. فالوور‌های من بر اساس حرف‌ها و پست‌هایی که من در صفحه‌ام قرار می‌دهم زیاد می‌شوند و مردم دوست دارند که دنبال کنند. معنای متفاوت بودن برای هر فردی شاخصه خودش را دارد. بعضی از افراد متفاوت بودن را در نوع پوشش، نوع رفتار و… می‌دانند. هر شخصی تفاوت خاص خودش را دارد این تفاوت در من صراحت لهجه است و برای همین است که هنوز من را دنبال می‌کنند. مردم دوست دارند واقعیت‌ها را بشنوند و خودشان تصمیم‌گیرنده باشند. من به هر موضوعی واکنش نشان می‌دهم؛ به عنوان مثال حفاظت از حیوانات، محیط زیست و حتی فوتبال را در صفحه‌ام در همان لحظه بازگو می‌کنم. من کسی را احیا نمی‌کنم و فقط به هنر احترام می‌گذارم. صفحه‌های هنرمندان را در صفحه شخصی خودم معرفی می‌کنم و این به آن معنا است که به همکارانم احترام می‌گذارم. مردم آگاه هستند از اتفاق‌های که می‌بینند.

 

مردم می‌گویند چه خوب است که همکاران‌تان را دوست دارید. من حتی برای کنسرت‌های خواننده‌های مورد علاقه‌ام هم این کار را می‌کنم؛ البته این نکته را باید بگویم که فقط خواننده‌های مورد علاقه‌ام را در صفحه‌ام می‌گذارم. بخش اعظم فالوور‌های من ورزشی است و از استقلال ریشه می‌گیرد. این را به وضوح در زیر پست‌های فوتبالی من می‌شود دید.

8 سال ممنوع الکاری
در آن 8 سال قرض کردم و زندگی کردم. در آن زمان ما کارهای تبلیغاتی نداشتیم اما هم اکنون زندگی هنرمندان جوان از طریق آگهی‌های تبلیغاتی هم به نوعی تامین می‌شود. ولی در آن زمان هیچ آگهی ای  وجود نداشت. اما برای زندگی کردن، شما مجبور هستید کارهای تبلیغاتی هم قبول کنید؛ مثلا یک بخش بزرگی از هنرمندان جوان‌تر از طریق آگهی‌ها درآمد دارند.

مردم خیلی کم تلویزیون  می‌بینند
با آمدن اینترنت‌های پر سرعت و اتصال به شبکه‌های ماهواره‌ای توقع مردم بسیار بیشتر از قبل شده است و دوست دارند فیلم‌ها و سریال‌هایی را دنبال کنند که نیازهایشان را در این دنیای مجازی تامین کند. طیف عظیمی از مردم آگاهانه فیلم می‌بینند، هنگامی که تلویزیون را روشن می‌کنند، دیگر نیازهای‌شان تامین نمی‌شود. داستان‌های تکراری که مردم دیگر نمی‌پذیرند اگر کار خوب ببینند برای آن ارزش می‌گذارند؛ به عنوان مثال برای سریال شهرزاد به راحتی پول می‌دهند. بنابراین باید از تکرار دست ‌برداریم و به شعور مخاطب احترام بگذاریم.

تشابه اسمی با مجید
در آن زمان داستان‌های زیادی برای تشابه اسمی ما بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند که ما خواهر و برادر هستیم. حتی می‌گفتند مجید صالحی به مهران غفوریان گفته که پرستو نمی‌تواند نقش مقابل تو را بازی کند و تنها می‌تواند نقش همسر من را در این سریال داشته باشد.

چرا به تئاتر بر نمی‌گردم
باز هم به خاطر مادرم چون فشار خون بالا برای مادرم دردسر شده است و مرتب باید از او مراقبت کنم و به خاطر همین نمی‌توانم کار تئاتر را قبول کنم.

 

اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,صالحی

 

ناراحتی از فضای مجازی
اگر بگوییم که ناراحت نمی‌شوم دروغ است؛ مخصوصا در بعضی از شرایط مثل موضوع عمل‌های زیبایی، سال‌هاست بابت این برچسب که می‌گویند عمل تزریق گونه شبیه گونه پرستو صالحی، عذاب می‌کشم. این در حالی است که من گونه‌های من تزریق نیست. قضاوت کردن درباره آدم‌ها کار نادرستی است. البته به بعضی از آنها حق می‌دهم؛ برای اینکه قبل من را ندیده‌اند. در این روزهای که عمل‌های زیبایی زیاد شده است مردم، راهی ندارند به جزء فکر کردن به چیز‌های اشتباه که باعث ناراحت شدن من می‌شود. مساله دیگر ناسزاهایی است که درباره استقلال و پرسپولیس به هم دیگر می‌گویند؛ اینها هم من را ناراحت می‌کند. ناسزا گفتن در فضای مجازی مشکل بزرگی است که این روزها وخامت بیشتری به خود گرفته است. من در زمینه عمل زیبایی هم پستی در اینستاگرام قرار دادم و در این‌باره صحبت کردم؛ همچنین در یک برنامه تلویزیونی درباره بزرگترین کار اشتباهی که در زمینه زیبایی انجام دادم توضیح دادم؛ اینکه متاسفانه عمل تزریق لب داشته‌ام که به هیچ وجه راضی کننده نبود؛ به عنوان مثال عکسی در اینستاگرام قرار می‌دهید، که در فتوشاپ ادیت شده است و مردم در زیر این پست می‌نویسند که عمل‌های زیبایی متعددی روی صورت انجام شده است. انرژی منفی بعضی از افراد هم من را ناراحت می‌کند؛ مثلا جملاتی مانند پیر شده‌ای، جز اینکه انرژی منفی به من بدهند کار دیگری نمی‌کنند.

به‌شدت فوتبالی هستم
بیشتر فالوور‌های اینستاگرامم فوتبالی هستند، این را می‌شود به وضوح دید، فالوور‌های که دوست داشته‌های من را دوست دارند و برای آنها ارزش قائل می‌شوند. عدد 4 و 6 را شما می‌توانید در زیر پست‌های معمولی من هم ببینید. این نشان‌دهنده موج عظیمی از فوتبالی‌ها در پیج من است. بحث داغ ورزشی در زیر پست‌های غمگین هم دیده می‌شود. من بیشتر چهره ورزشی هستم تا چهره هنری. استقلالی بودن من از همان دوران کودکی شکل گرفته است. 5 ساله بودم که استقلال در جان و روحم لانه کرد. اوایل تقلیدی بیش از برادر بزرگترم نبود ولی علاقه زیاد به برادرم، من را هم فوتبالی کرد. طوری که منتظر زنگ در می‌نشستم، تا دوستانم بیایند برای بازی فوتبال دنبالم. من همیشه در دروازه می‌ایستادم و مادرم همیشه از اینکه من فوتبال بازی می‌کردم ناراحت بود.

شما دوست دارید با چه کسانی در سینما کار کنید؟
دوست دارم در کارهای آقای فرهادی حضور داشته باشم. آقای فرهادی شخصیتی است که همه بازیگر‌ها، دوست دارند با او کار بکنند. کیانوش عیاری، کیومرث پور احمد وکارگردان ابد و یک روز  (سعید روستایی) جوان نابغه‌ای است و در فیلم‌های امسال هم ابد و یک روز و بادیگارد را دوست دارم ولی باز هم به آژانس شیشه‌ای نمی‌رسد. من اصولا فیلم تجاری دوست ندارم.

حرف آخر
به راحتی قضاوت نکنیم و با همدیگر مهربان باشیم.

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *