روش‌های طبیعی برای دفع سنگ کلیه

روش‌های طبیعی برای دفع سنگ کلیه
کسانی که از سنگ کلیه رنج می برند می توانند هر روز آب ترب بویژه ترب سیاه میل کنند و تاثیرات آن را ببینند.

 

یکی از دردناک‌ترین علت‌های مراجعه به بیمارستان‌ها سنگ کلیه است. دردی که امیدوارم شما آن را تجربه نکنید؛ ولی هر کس آن را تجربه کرده می‌داند که چه درد بدی است؛ یعنی مبتلایان همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند از این مشکل خلاص شوند یا دست‌کم روش‌هایی غیردارویی را جستجو می‌کنند که بتواند درد آن را تسکین دهد. سنگ کلیه می تواند علت های مختلفی داشته باشد ازکم تحرکی و مصرف کم مایعات گرفته تا پرکاری تیروئید و پاراتیروئید، مصرف خودسرانه یا زیاد داروهای کلسیمی، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی، نمک و…

اولین توصیه ای که می توان برای پیشگیری و درمان سنگ کلیه داشت مصرف زیاد مایعات، بویژه آب است. البته باید توجه داشت که آب، حاوی املاح زیاد نباشد؛ بنابراین مصرف آب جوشیده سرد شده یا آب های تصفیه شده مانند آب های معدنی موجود در بازار توصیه می شود.

افرادی که از سنگ کلیه بویژه سنگ های اگزالاتی رنج می برند، بهتر است از مصرف ریواس، تره فرنگی، اسفناج، نوشابه ها، بادام زمینی، آجیل، شکلات، مواد کافئین دار، آب مرکبات، گوشت و پروتئین های حیوانی خودداری کنند و بجای آن هندوانه، خیار، شاهی، آلو، ترب، تربچه، گریپ فروت، کرفس، جعفری، نعناع، مارچوبه، مرزه و مواد غذایی مفید برای دفع سنگ های ادراری استفاده کنند.

گل گاوزبان نوشیدنی مفیدی در پیشگیری سنگ های کلیوی است. دم کرده گیاه قاصدک به دلیل خاصیت مدر بودن آن تاثیر زیادی در دفع سنگ های ادراری دارد. همچنین کسانی که زمینه تولید سنگ مجاری ادراری را دارند، توصیه می شود به صورت مداوم از دم کرده این گیاه استفاده کنند.

مطالعات نشان داده است جوشانده هسته خرما برای دفع سنگ کلیه و بیماری های مثانه مفید است. کاکل ذرت نیز از مواد گیاهی مفید در دفع سنگ های کلیه است. به این منظور می توان پنج گرم از این ماده را بصورت دم کرده تهیه و روزی سه بار آن را میل کرد. خاکشیر نیز به دلیل خاصیت ادرارآور آن می تواند در رفع این مشکل مفید باشد.

به کسانی که از مشکل سنگ های ادراری رنج می برند، توصیه می شود مخلوط خاکشیر، خارشتر و ترنجبین را صبح ها به صورت ناشتا با آب گرم میل کنند. گزنه نیز تاثیر غیرقابل انکاری در دفع سنگ کلیه و نیز کوچک کردن پروستات دارد.

یک ترکیب گیاهی بسیار مفید در دفع سنگ های ادراری می تواند شامل این گیاهان باشد: مخلوط 40 گرم خارخاسک و دم گیلاس و 20 گرم آویشن، دم اسب، کاکل ذرت و افسنطین را باید دم و روزی دو تا سه بار میل کرد که تاثیر قابل ملاحظه ای در از بین بردن سنگ های کلیوی دارد. خارمریم، قره قاط، خرفه و چای سبز نیز به دلیل خاصیت ادرارآوری می توانند در دفع سنگ های کلیوی مفید باشند.

کسانی که از سنگ کلیه رنج می برند می توانند هر روز آب ترب بویژه ترب سیاه میل کنند و تاثیرات آن را ببینند. عرق خارشتر و خارخاسک نیز مفید است.

دم کرده مخلوط گیاه زبان گنجشک، برگ گیاه پنیرک و عسل نیز یک نوشیدنی مفید در کاهش درد سنگ کلیه است. ماساژ موضعی پهلو و زیر شکم نیز با روغن کرچک گرم می تواند در کاهش درد سنگ کلیه مفید باشد.

ورزش هایی مانند طناب زدن و کوهنوردی را نیز فراموش نکنید.

دکتر امیرهومن کاظمی – متخصص طب سوزنی و گیاهان دارویی

منبع : جام جم آنلاین

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *