روش هایی برای حفظ گرمای خانه در زمستان

260
دسته‌بندی نشده

وقتی سرمای زمستان از راه می رسد، حفظ گرمای خانه اهمیت بالایی دارد. باید همه قسمت های خانه را چک کنید تا از هیچ جا سرما به داخل نفوذ نکند. اگر منزل شما نیز در زمستان سرد و بادگیر می شود، باید دنبال راهی برای سد کردن راه نفوذ سرما به داخل شوید.

در زیر به چند روش برای حفظ گرما در منزل و سد کردن راه سرما برای ورود به داخل منزل اشاره نموده ایم:

1. جایی به شکل کفش کن در ورودی منزل تعبیه کنید.

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
اگر در ورودی منزل شما مستقیماً به داخل فضای نشیمن باز می شود، باید یک فضای کفش کن کوچک در ورودی خانه درست کنید. این فضا می تواند شیشه ای باشد تا از ورود نور به داخل جلوگیری نشود و فضای اتاق را کوچک نشان ندهد. ساختن کفش کن روش خوبی برای دور نگه داشتن سرما از اتاق نشیمن به هنگام باز و بسته کردن در ورودی است.

2. جلوی ورودی هایی که در ندارند، پرده مخصوص آویزان کنید.

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
پرده هایی که تا زمین می رسند و بین اتاق ها آویزان می شوند، “پورتیه ر” می گویند. آویزان کردن این نوع پرده یک سنت قدیمی است که احیای این سنت واقعاً ارزشمند است. زیرا جلوی وزش باد و نفوذ سرما به داخل هال یا اتاق نشیمن و اتاق های دیگر را سد می کند.

3. بالکن را محصور کنید.

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
این روش نیز مانند روش “کفش کن” باعث می شود که بالکن ورودی ساختمان محصور شده و از وزش باد و ورود سرما به داخل جلوگیری شود. بالکن محصور یک مزیت دیگر نیز دارد و آن اینکه مهمانان تا زمانی که در را به رویشان باز کنید، در پناه آن یخ نمی زنند!

4. پرچین های بادگیر بکارید.

 

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
اگر اطراف منزل شما بادگیر است، می توانید دور آن پرچین های بلند بکارید یا چیزهای دیگری نصب کنید که مسیر باد را سد کنند. مثلاً حصارکشی کنید یا درخت بکارید.

5. پرده های خیلی ضخیم آویزان کنید.

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
پارچه های ضخیم و زیبایی همچون مخمل به خصوص آنهایی که راه راه هستند، بسیار گرم می باشند و به خوبی جلوی ورود باد و سرما از پنجره به داخل را می گیرند. اگر گرمای بیشتری می خواهید، پشت پنجره ها کرکره یا سایبان نیز بکشید و از داخل پرده های سنگین و ضخیم آویزان کنید.

6. کرکره های مناسب نصب کنید.

 

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
کرکره ها و شاترهایی که به خوبی طراحی شده اند، مانند شاترهای برمودا به سبک حفاظ که در تصویر می بینید، در تابستان سایبان هستند و جلوی باران را می گیرند و در زمستان بسته می شوند تا جلوی وزش بادهای شدید و توفان به پنجره ها را بگیرند.

7. پنجره های حفاظ دار یا قاب دار انتخاب کنید.

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
بحث های زیادی در مورد انتخاب پنجره های عایق وجود دارد و این پنجره ها واقعاً مفیدند، ولی آیا می دانستید که سبک پنجره های شما بر میزان بادگیری آنها تأثیر دارد؟ بعضی از رایج ترین انواع پنجره از جمله تک لنگه و دو لنگه و پنجره های کشویی، کمی هوا به داخل نشت می دهند. پنجره های حفاظ دار، قاب دار و ثابت، بهترین و محکم ترین درزگیری را دارند.

8. بگذارید نور آفتاب به داخل بتابد.

دکوراسیون زمستانی خانه, گرم کردن خانه در زمستان
حتماً پرده ها پنجره های جنوبی را در طول روز جمع کنید تا نور آفتاب اتاق هایتان را گرم کند. اگر پنجره های جنوبی خانه شما بخاطر وجود درخت یا بوته بر سر راه اشعه آفتاب، نور زیادی نمی گیرد، می توانید آنها را هرس یا جابجا کنید.

 

منبع : bartarinha.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *