مگر تربيت هم دخترانه و پسرانه دارد؟

تربيت دخترانه و پسرانه

خيلي پرجنب‌وجوش است، مدام مي‌پرد و دلش مي‌خواهد از همه‌جا بالا برود، روي هيچ چيز به غير از رايانه‌ و بازي‌هايش نمي‌تواند تمركز كند و وقتي هم بازي مي‌كند، به هيچ‌چيز ديگري گوش نمي‌دهد. وقتي با خواهرش بازي مي‌كند، اسباب‌بازي‌ها را به سمت او پرت مي‌كند. از انجام تكاليف مدرسه‌اش فرار مي‌كند…

معلمش مي‌گويد در كلاس درس خيلي باعث هرج‌ومرج مي‌شود. آيا پسرم‌ بيش‌فعال است؟ رفتارش طبيعي است؟ آيا همه پسربچه‌ها اين شيطنت‌هاي آزاردهنده را دارند؟… اينها بخشي از گفته‌هاي مادران پسردار است. رفتار پسربچه‌‌هاي در سنين رشد با دختربچه‌ها بسيار متفاوت است. در اين مطلب رفتار پسربچه‌ها را بررسي كرده‌ايم و اينكه چه عواملي باعث بروز رفتارهاي متفاوت آنها مي‌شود.

تحقيقات در مورد رشد مغزي خانم‌ها و آقايان نتايج جالبي نشان داده است. شكل‌گيري رفتار پسرها و دخترها از همان دوران بارداري مادر آغاز مي‌شود و مسير طولاني‌اي را طي مي‌كند. همه جنين‌ها ابتدا بدن يكساني دارند اما با اضافه‌شدن هورمون آندروژن كه كروموزوم y را هدف قرار مي‌دهد، بعد از 8 هفته، جنين پسر خواهد شد. در واقع همين آندروژن است كه باعث شكل‌گيري اندام‌هاي جنسي آقايان، ماهيچه‌هاي متفاوت و حتي شكل‌ چربي بدنشان مي‌شود. اين هورمون مسوول تغييرات در ساختار مغزي نيز است و اين تغييرات در نهايت باعث شكل‌گيري رفتارهاي متفاوت پسرها و دخترها مي‌شود. يعني حركت‌ها و حالت‌هاي متفاوت دخترها و پسرها به دليل شكل متفاوت مغزشان است.دختربچه‌ها تمرکز بيشتري دارند

به طور كلي تمركز آقايان از خانم‌ها كمتر است. پسرها بيشتر خودشان را با فضاهاي مجازي تطبيق مي‌دهند، نسبت به دخترها براي يادگيري بيشتر به حركت‌هاي فيزيكي نياز دارند و در نهايت مغز پسرها به استراحت بيشتري نياز دارد.

شيوه حل مساله در دختربچه‌ها و پسربچه‌ها فرق دارد

پسربچه‌ها و دختربچه‌ها حتي در برابر مشكلات هم واكنش‌هاي متفاوتي دارند. يك پسربچه در مواجهه با مشكل اول خودش را به جايي مي‌رساند كه تنها باشد و حتي براي حل مشكلش سراغ مادرش نمي‌رود اما اولين واكنش‌ دختربچه‌ها گريه‌كردن و پناه بردن به آغوش مادر است. اين مساله بيانگر آن است كه دخترها براي حل مشكلاتشان به نيرو يا عاملي به غير از خودشان روي مي‌آورند اما پسربچه‌ها دوست دارند مشكل را به تنهايي حل كنند. وقتي محققان رفتار دختربچه‌ها و پسربچه‌ها را روي يك منحني بردند و آمار گرفتند، متوجه شدند دختربچه‌ها علاقه بيشتري به انجام كارهاي گروهي و فعاليت‌هاي جنبي دارند اما پسربچه‌ها در صورتي به كارهاي گروهي تن مي‌دهند كه رييس يا رهبر گروه باشند و ديگران از آنها حرف‌شنوي داشته باشند.

 

دختربچه‌ها منعطف‌ترند

قدرت تغيير و انعطاف‌‌پذيري پسرها در مورد همجنس خودشان بيشتر است و وقتي پاي غيرهمجنس به ميان مي‌آيد، كمي قلدرتر مي‌شوند. مغز يك پسربچه به او فرمان مي‌دهد كه تو مسوول اين گروهي و بايد آنها را تحت‌نظر داشته باشي. يك پسربچه در چيدن يك پازل، در بردن يك بازي رايانه‌ا‌ي و البته آتش‌زدن يك كپه چوب سرعت عمل بيشتري دارد. حس رقابت‌پذيري بيشتري هم در اين بچه‌ها وجود دارد در نتيجه اگر تمايل داريد مساله‌اي را ياد بگيرند، آنها را در يك گروه بگنجانيد و مطمئن باشيد حتما سريع‌تر ياد مي‌گيرند.

منبع:سلامت

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *