آیا ویروس کرونا در فریزر از بین می رود؟+ پاسخ به چند سوال مهم کرونایی

ویروس کرونا

آیا ویروس کرونا با فریز کردن مواد غذایی از بین می رود؟

آیا فریز کردن و دمای خیلی پایین کرونا ویروس را از بین می برد؟ آیا با افزایش دما و گرم تر شدن هوا این ویروس از بین می رود؟ از زمانی که شیوع کرونا ویروس در ووهان چین شروع شد و به سایر نقاط جهان رسید، نظرات و صحبت های زیادی در مورد تاثیر دما بر این ویروس شده است.

از آنجایی که این ورژن کرونا ویروس برای علم امروز جدید است، محققان در حال تحقیق برای بالا بردن اطلاعات خود نسبت به آن هستند.

در حال حاضر درمانی برای مبتلایان به این نوع ویروس وجود ندارد، به همین دلیل بسیاری از متخصصین و دانشمندان بر روی روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس تمرکز کرده اند.

دانشمندان آلمانی به تازگی تحقیقاتی در مورد مدت زمان ماندگاری ویروس کرونا بر روی سطوح مختلف و چگونگی از بین بردن آن انجام داده اند. این دانشمندان معتقدند که ویروس کرونا منجر به بروز سندروم حاد تنفسی SARS و سندروم تنفسی خاورمیانه MERS می شود.

در ادامه به چند سوال مهم در مورد ویروس کرونا پاسخ داده می شود.

 

کرونا ویروس تا چند وقت روی یک سطح زنده می ماند؟

زنده ماندن ویروس کرونای انسانی روی سطوحی مانند میز یا دستگیره درب، بسته به جنس آن سطح و شرایط موجود، بین 2 ساعت تا 9 روز است.

در دمای 4 درجه سانتیگراد، برخی انواع خاص کرونا ویروس می توانند تا 28 روز هم زنده بمانند. این ویروس در دمای 30 تا 40 درجه سانتیگراد مدت زمان کمتری زنده می ماند.

در دمای اتاق، کروناویروسی که عامل سرماخوردگی های معمولی است، در رطوبت 50 درصد مقاوم تر است و در رطوبت 30 درصد مقاومت کمتری دارد.

تحقیق این دانشمندان نشان داد که کروناویروس انسانی در دمای اتاق و روی سطوح تا بیش از 9 روز زنده می ماند. در دمای 30 درجه سانتیگراد یا بالاتر دوره ماندگاری ویروس کاهش پیدا می کند.

اگر بخواهیم مقاومت این ویروس با ویروسی مانند مرس MERS را مقایسه کنیم، باید گفت ویروس مرس در دمای 20 درجه سانتیگراد و روی سطح استیل، تا 48 ساعت زنده می ماند.

بیشتر بدانید : ویروس کرونا تا چند وقت روی سطح زنده می ماند؟ طریقه ضدعفونی کردن سطوح

آیا قرار دادن غذاها در فریزر به از بین بردن این ویروس کمک می کند؟

ویروس کرونا به گرما حساس است. این ویروس در یک محلول 4 درجه سانتیگراد نسبتا پایدار است و در دمای منفی 65 درجه می تواند تا سال ها زنده بماند.
با افزایش دما پایداری ویروس کاهش پیدا می کند، اما برای غیر فعال سازی ویروس در دمای بالا باید مدت زمان و دمای مناسب مد نظر قرار گیرند.

نکته مهم که با این توضیحات نتیجه گرفته می شود این است که احتمالا یخچال و فریزر شما در از بین بردن ویروس کرونا موفق نیستند.

چطور ویروس کرونا را غیرفعال کنیم؟
کروناویروس

این دانشمندان در بخش بعدی تحقیق خود، در مورد چگونگی غیر فعال کردن این ویروس بررسی هایی انجام دادند. طبق بررسی های انجام شده مشخص شد که عواملی مانند پراکسید هیدروژن یا آب اکسیژنه، اتانول و هیپوکلریت سدیم (ماده شیمیایی در سفید کننده ها) به سرعت و با موفقیت کامل این ویروس را غیر فعال می کند. به عنوان مثال آب اکسیژنه 5 درصد به مدت 1 دقیقه می تواند این ویروس را از بین ببرد.

این محققان اذعان می کنند استفاده از ضدعفونی کننده های موضعی و سایر مواد که به عنوان ضدعفونی کننده در بین مردم کاربرد دارند، اثری روی این ویروس ندارند.

شستن دستها با آب و صابون و به مدت 20 ثانیه (به این شرط که تمام بخش های سطح دست را کاملا به آب و صابون آغشته کنید و به خوبی بشویید) روشی مناسب برای اطمینان خاطر از تمیز بودن دست هاست.

آیا آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری یا درمان بیماری کرونا موثر هستند؟

خیر، آنتی بیوتیک ها هیچ تاثیری روی ویروس ها نمی گذارند و برای باکتری ها موثر هستند. کرونا ویروس جدید 2019-nCoV یک ویروس است، بنابراین آنتی بیوتیک برای درمان یا پیشگیری از آن کاربردی ندارد. اما اگر به خاطر کرونا بستری شوید، احتمالا آنتی بیوتیک هم برای شما تجویز می شود، چرا که احتمال عفونت باکتریایی وجود دارد.

آیا خشک کننده های دست در از بین بردن ویروس کرونا موثر هستند؟

خیر، این خشک کننده های برقی هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس مرگبار کرونا ندارند. بهترین روش برای تمیز شدن دست ها استفاده از ضدعفونی کننده های الکلی یا شستن دست ها با آب و صابون است. پس از شستن دست ها لازم است آنها را با دستمال کاغذی یا خشک کننده ای دارای هوای گرم خشک کنید.

استفاده از دماسنج های دیجیتال برای تشخیص فرد مبتلا تا چه اندازه موثر است؟

دماسنج دیجیتال افراد مبتلا به تب را کشف می کند (دمای بالاتر از دمای طبیعی بدن) و عفونت ویروس کرونا نیز با تب شروع می شود.

اما اگر فرد به کرونا مبتلا شده باشد، اما هنوز تب نکرده باشد، این دماسنج ها هم توانایی تشخیص ندارند. به یاد داشته باشید بروز علائم بیماری از جمله تب بین 2 تا 10 روز طول می کشد.

آیا خوردن سیر به پیشگیری از کرونا کمک می کند؟

سیر یک ماده غذایی سالم است که دارای خواص ضدمیکروبی است. با این حال شواهدی وجود ندارد که نشان دهد خوردن سیر از بروز این بیماری پیشگیری می کند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *