بدحجابی جامعه بازتاب بدحجابی مجازی است

بدحجابی جامعه بازتاب بدحجابی مجازی است
265
دسته‌بندی نشده

مانتوهای کوتاه و توری که تنها به وسیله کمربندی پارچه‌ای به تن وصل می‌شوند. بعضی مدل‌های دیگر اما همین یک بند را هم ندارد و با بلوزی کوتاه و شلوارهای ساپورت ست می‌شود. شال‌هایی که تنها روی سر انداخته می‌شوند تا تزئینی باشند برای موهایی که در اطراف شانه رها شده‌اند و چهره‌ای که آنقدر از مواد آرایشی پوشیده شده که برای خود افراد هم بیگانه است. این تصویری است که امروز در بسیاری از خیابان‌های شهر برایمان عادی شده و هر روز بارها از کنار افرادی با چنین پوشش‌هایی عبور می‌کنیم. این در حالی است که حجاب و عفاف به جز وجوب شرعی‌اش قانون نظام جمهوری اسلامی ایران است و همه ملزم به رعایت قانون هستند اما قانون عفاف و حجاب به دلیل کم کاری‌ها و غفلت مسئولان و نهادهای فرهنگی در جامعه امروز به یکی از مهجورترین قوانین تبدیل شده است. در این میان با گسترش فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مد جامعه اسلامی ما در دست شبکه‌های زیر‌زمینی است که حالا از طریق شبکه‌های اجتماعی به راحتی در گوشی‌های تلفن همراه هر یک از ما هم نفوذ کرده‌اند. همین نفوذ هم موجب شده تا در کنار بدحجابی در فضای حقیقی شاهد بدحجابی و حتی بی‌حجابی در فضای مجازی باشیم آن هم از سوی کسانی که در فضای حقیقی در گروه بد‌حجاب‌ها به شمار نمی‌روند.

21 تیر ماه در تقویم ملی کشورمان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده تا یاد آور قیام زنان و دختران ایرانی بر ضد فرمان کشف حجاب رضاخان و به خاک و خون کشیده شدن این قیام از سوی قزاق‌های رژیم پهلوی باشد. اکنون با سپری شدن حدود یک قرن از این قیام شاهد تغییرات عمده‌ای در سبک زندگی و فرهنگ و ارزش‌های مردم کشورمان هستیم به گونه‌ای که در سایه نفوذ فرهنگی و فکری در باورها و اندیشه‌های نسل‌های جدیدتر انقلاب شاهد شکل‌گیری انواعی از بدحجابی در جامعه و از آن بدتر بدحجابی در فضای مجازی هستیم.

کوتاهی ارشاد و معاونت زنان
بی‌تردید بدحجابی هم مانند دیگر پدیده‌های اجتماعی چند وجهی است. چرایی بدحجابی مهم‌ترین سؤالی است که هر کسی از زاویه‌ای به آن پاسخ می‌دهد اما اجرایی نشدن قوانین مرتبط با حجاب و عفاف یا اجرای سلیقه‌ای قانون نقطه مشترک تمامی این اظهار نظرهاست.
مینو بیابانی، جانشین رئیس بسیج جامعه زنان در این‌باره معتقد است: ما خلأ قانونی در زمینه عفاف و حجاب نداریم و قوانین بسیار واضح، کامل و جامع است اما متأسفانه متولیان امر به این موضوع بی‌توجهی می‌کنند و قانون اساساً اجرا نمی‌شود. اگر آن قوانین را اجرا می‌کردند شرایط فعلی ما شرایط حال حاضر نبود.
وی با اشاره به اینکه روز به روز از آنچه که در شأن جامعه اسلامی دورتر می‌شویم، می‌افزاید: تمام دستگاه‌هایی که قانون در حوزه عفاف و حجاب به آنها اشاره کرده است نقش خود را بسیار کمرنگ انجام می‌دهند یا اصلاً ایفای نقش نمی‌کنند.
به باور وی هم اکنون با هجمه‌ای فرهنگی مواجه هستیم از طرف دیگر نظارت و کنترل نکردن بر اجرای قانون و همچنین ناهماهنگی بین مجریان قانون وجود دارد. بیابانی تصریح می‌کند: شاید بتوان گفت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور زنان ریاست جمهوری دو بازوی فعال در تحقق حجاب ایده‌آل در جامعه هستند که متأسفانه قصور زیادی در این رابطه داشته‌اند و باید در دیدگاه‌هایی که نسبت به وضعیت حجاب در جامعه دارند تجدید نظر کرده و برنامه‌های عمیق و گسترده‌ای را با هماهنگی دیگر دستگاه‌ها داشته باشند تا بتوانیم به مرور زمان این خلأها را پر کنیم.

بدحجابی از مجازی تا حقیقی
فضای مجازی و انتشار تصاویر بدحجاب و حتی بی‌حجاب برخی زنان و دختران موضوعی است که موجب تشدید بدحجابی در فضای حقیقی هم می‌شود چراکه امروز با وجود بیش از 100 میلیون سیم کارت فعال در سطح جامعه و همچنین ضریب نفوذ بالای اینترنت در کشور نمی‌توان منکر اثرپذیری فضای مجازی و حقیقی از یکدیگر شد. قابلیت چند بعدی فضای مجازی موجب شده است تا به صورت همزمان میلیون‌ها فرد مخاطب تصاویر و تبلیغات کمپین‌های بد‌حجابی قرا گیرند. مد و مدلینگ هم عناوین جذاب دیگری است که بسیاری از جوانان علاقه‌مند به دیده شدن را وادار می‌کند تا تصاویر بدحجابی از خود منتشر کنند. در این شرایط دیگر نیازی نیست تا برای ترویج بدحجابی افرادی استخدام شوند و در سطح خیابان خطوط قرمز را بشکنند بلکه کافی است تا در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام تصاویر بدحجاب و بی‌حجاب زنان و دختران به نمایش درآید تا با شکستن خطوط قرمز حجاب و عفاف در فضای مجازی، ‌مخاطبان این شبکه‌ها را هم ترغیب کند تا تصاویر خصوصی و غالباً بدحجاب و بدون حجاب خود را در صفحات مجازی به اشتراک گذارند. به خصوص اینکه بسیاری از چهره‌های هنری هم در این بین پیشگام هستند.
پروین سلیحی مشاور سابق امور بانوان صدا و سیما با بیان اینکه وضعیت حجاب بازیگران در رسانه بسیار متفاوت از آن چیزی است که در جامعه وجود دارد، می‌گوید: بازیگرانی که در تولیدات تلویزیونی حجاب دارند، در صفحات شخصی و فضای مجازی این‌گونه نیستند و تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد. باید به بازیگران تذکر داده شود که اگر احیاناً شرایط آنها در فضای مجازی دور از شأن جامعه اسلامی باشد حتماً در کارهای تلویزیونی آنها تأثیر می‌گذارد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *