تشخیص گوشت گوساله از گوشت حیوانات دیگر

تشخیص گوشت

بررسی تفاوت انواع گوشت‌های قرمز:

 نحوه تشخیص گوشت گوساله از گوشت دیگر حیوانات/ گوشت خوب را بشناسیم

تقاوت گوشت الاغ با گوساله

تشخیص گوشت خوب برای اینکه در زمان خرید گوشت قرمز فریب افراد سودجو را نخورید اهمیت دارد چرا که این روزها در بازار دیگر هیچ تضمینی برای سلامت مواد غذایی نیست.

تشخیص گوشت گاو و گوسفند از گوشت های قرمز دیگر مانند گوشت الاغ و گاها اسب برای بعضی از افراد مشکل است به همین دلیل قدم اول در خرید گوشت سالم خرید از قصابی های معتبر و مطمئن است. البته امروزه خیلی از گوشت ها بسته بندی شده و از کارخانجات معتبر هستند و معمولاً قسمت های مختلف گوشت به صورت جداگانه به فروش می رسند بنابراین از روی لاشه حیوان نیز می توان به نوع آن پی برد.
اما گوشت هایی که تکه شده یا چرخ کرده هستند خیلی مشخص نیست از چه حیوانی تهیه شده اند بنابراین در اینجا فقط می توان از روی اعتماد به قصاب و کارخانه، گوشت را خریداری کرد.
از لحاظ طعم و مزه نیز باید گفت طعم گوشت گاو و گوسفند خیلی با گوشت الاغ و… متفاوت نیست. حتی خیلی ها معتقدند گوشت الاغ شیرین است اما چنین موضوعی حقیقت ندارد و افراد عادی نمی توانند نوع گوشت را تشخیص دهند و فقط در آزمایشگاه های مخصوص می توان به این موضوع پی برد.

در مرحله اول بهتر است بدانید دامی که تنها از علوفه تازه و سالم، چغندر، نمک و آب سالم تغذیه کرده باشد، گوشتی سالم‌تر و لطیف‌تر خواهد داشت چون به خاطر تغذیه سالم، گوشتی سرشار از انواع ویتامین‌ها و املاح معدنی دارد.

حالا می‌توانیم تفاوت انواع گوشت‌های قرمز را بدانیم.

گوشت بره (نر و ماده) گوشتی روشن – صورتی پررنگ– کم‌چرب و لطیف است، زود می‌پزد و طعم بسیار خوبی دارد.

این نوع گوشت از اوایل اسفند تا اوایل تیرماه در بازار به راحتی پیدا می‌شود؛ البته گوشت بره ماه فروردین خیلی لطیف‌تر از گوشت بره ماه اسفند است.

گوشت گوسفند استخوان‌دار است و چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو یک به 10 است.

رنگ گوشت گوسفند، قرمز روشن است. در ماه‌های مهر و آ‌بان دوره فراوانی‌اش است و از اوایل فروردین تا 15 اردیبهشت کمتردر بازار پیدا می‌شود.

رنگ گوشت گوساله و گاو قرمز پررنگ است و البته گوشت گوساله چربی کمتری دارد. زمان فراوانی گوشت گوساله و گاو از اواخر بهار تا اوایل پاییز است.

چون طبع گوشت گوساله و گاو سردتر از طبع گوشت گوسفند است بعضی‌ها تمایل بیشتری به خوردن گوشت گوسفند دارند ولی گوشت گاو ارزان‌تر از گوشت گوسفند است.

گوشت شتر- که بزرگان دینمان در روایات، خوردن آن را هر چند وقت یک‌بار توصیه کرده‌اند- رنگ تیره‌ای دارد.

طبع این گوشت گرم است و مزه آن شیرین. این گوشت به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و فسفر برای کسانی که استخوان درد یا درد مفاصل دارند، فوق‌العاده مفید است و پزشکان خوردن آن را هر چند وقت یک‌بار به افراد بالای 60 سال توصیه می‌کنند.

مصرف این نوع گوشت- به ویژه اگر همراه با سبزیجات پخته شده باشد (مثلا در آش)- آرامش‌بخش و باعث روان‌شدن ذهن می‌شود.

گوشت بز طبع سردی دارد اما کاملا بدون دنبه و چربی است و  این یعنی مصرف آن برای افرادی که چربی و فشار خون بالا دارند، مفید و مناسب است.

گوشت بزغاله (نر و ماده) لطیف و خوش‌طعم است ولی گوشت بز بالغ-  به ویژه اگر ماده باشد- سفت و دیرپز است و البته کمی هم بدبوست. قیمت گوشت بز از گوشت شتر هم ارزان‌تر است.

 

و اما گوشت الاغ

مهم ترین ویژگی گوشت الاغ از نظر متخصصان این است که بعد از استفاده از گوشت الاغ بسیار سریع و به مدت طولانی احساس سیری ایجاد می شود اما اگر بخواهیم از روی شکل ظاهری گوشت تشخیص دهیم باید ویژگی های گوشت سالم گاو و یا گوسفند را بشناسیم در تمام سایتهای معتبر دنیا این مطلب منتشر شده است که گوشت گاو و گوشت الاغ بسیار شبیه به هم هستند و به سختی می توان تفاوت انها را تشخیص داد بنابراین تا حد امکان از قصابی ها و فروشگاههای معتبر گوشت مصرفی را خریداری کنید چرا که در تمام دنیا سودجویان بسیاری گوشت الاغ را به جای گوشت گاو می فروشند.

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *