جفتگیری حیوانات، جفتگیری حیوانات اهلی و وحشی

نمایش جفتگیری حیوانات

جفتگیری حیوانات , فیلم جفتگیری حیوانات,عکس جفتگیری حیوانات, جفتگیری حیوانات فیلم, جفتگیری حیوانات اهلی,نمایش جفتگیری حیوانات

جفت گیری حیوانات،جفت گیری سگ،جفت گیری طاووس،جفت گیری اسب،جفت گیری دوگونه مختلف از حیوانات،جفت گیری انسان با حیوان (حیوان خواهی)، سکس کلاغ.

جفتگیری حیوانات,جفتگیری کرم,جفتگیری ماهی,جفتگیری زرافه,جفتگیری طوطی,جفتگیری حلزون,جفتگیری مارمولک,جفتگیری زنبورعسل,جفتگیری جوجه 

خواندنی هایی از تولیدمثل و جفتگیری حیوانات

جفت گیری سگ

بعد از اینکه سگ نر و ماده خوب یکدیگر را بو کردند و با لیسیدن اندام های تناسلی یکدیگر و مالیدن زبان هایشان به یکدیگر برای جفت گیری به تفاهم رسیدند حیوان نر که در این حالت بسیار هیجان زده شده سگ ماده را به سمت موقعیت مناسبی هدایت کرده و از پشت روی او میپرد. سپس با دو دست خود پهلوهای حیوان ماده را از قسمت پشت لگن گرفته و آلت خود را وارد مهبل سگ ماده می‌کند. سگ ماده هم به این موقعیت کمک کرده و در طول مدت جفت گیری محکم و استوار در زیر سگ نر می ایستد. دم خود را بالا آورده و به کناری داده و با بلند کردن قسمت تحتانی بدن عمل دخول را تهسیل می‌کند. جفت گیری با حرکات متوالی و سریع از سگ نر شروع شده و در این وضعیت سگ نر که در حال مصرف انرژی بسیار زیادی است به شدت له له زده و تمام سعی خود را می کند که عمل جفت گیری را به درستی انجام دهد. 

بعد از حدود 5 تا 10 دقیقه حرکات شدید و متوالی آلت سگ نر به نعوظ کامل رسیده و حیوان نر به طور غریزی از پشت حیوان ماده پایین می پرد ولی آلت تناسلی او که در این مدت به شدت متورم شده در مهبل سگ ماده باقی می‌ماند و قفل می‌شود. این قفل شدن در اثر تورم آلت تناسلی سگ نر و وجود یک قطعه استخوان در آلت تناسلی و نیز انقباضات عضلات صاف دیوارۀ واژن ایجاد شده و نشانۀ صحت جفت گیری است. در این حالت پای مخالف سگ نر به هوا بلند شده و در صورتی که حیوان پای خود را از پشت سگ ماده رد کند دو سگ از ناحیۀ پشت بهم می‌چسبند و آلت تناسلی سگ نر 180 درجه در مهبل می‌چرخد.

 جفت گیری حیوانات - عکس جفت گیری

جفت گیری گربه

گربه‌های ماده در حدود ۶ تا ۷ ماهگی به سن بلوغ می‌رسند و در این سن است که رفتارهای جنسی از آنها سر می‌زند از این سن به بعد آنها چندین بار در سال فحل (دوره ای از زمان باروری در گربه ماده)  می‌شوند. که فواصل بین فحلی حدود ۳ تا ۴ هفته‌ است گربه‌ها در طی این دوران (دوران فحلی) به حالت پذیرش جنسی در می‌آیند. گربه‌های نر کمی دیرتر به سن بلوغ می‌رسند. (بطور متوسط در ۱۱ ماهگی). گربه ماده ۲ بار در سال می‌تواند زایمان کند حالت فحلی او در هر فصل چندین بار تکرار شده تا جفت گیری انجام شود. در زمان فحلی گربه ماده بیقرار بوده و پر سرو صدا می‌شود. گربه ماده تنها در پاسخ به عمل جفت گیری، تخمک گذاری را انجام می‌دهد.

 پس از اتمام آمیزش، جنس نر بلافاصله دور می‌شود زیرا در غیر اینصورت مورد حمله گربه ماده قرار خواهد گرفت در این هنگام گربه ماده روی زمین غلطیده، دهان، بینی و اطراف صورت خود را به زمین می‌مالد و در مواقعی پاها و بدن و دستگاه تناسلی‌اش را می‌لیسد. پس از یکبار عمل جنسی اکثر گربه‌های نر، دیگر میلی به تکرار عمل جنسی ندارند ولی گاهی دیده شده که پس از چندین دقیقه دوباره گربه نر در آمیزش جنسی شرکت کرده‌است.

 جفت گیری حیوانات - عکس جفت گیری

جفت گیری طاووس

پرنده ماده در سن دو سالگی قادر به تولید مثل است. پرنده نر یک سال بعد بعد از جنس ماده به بلوغ کامل می رسد.فصل جفت گیری از اوایل بهار شروع شده و اوایل پاییز خاتمه می یابد تظاهرات جفت یابی پرهایش را رو به جنس ماده و در نزدیکی آن می لرزاند تا ماده را به سوی خود جلب کند.طاووس های نر چند همسری هستند و می توانند در یک دوره تولید مثلی ،با ۴ یا ۵ طاووس ماده جفتگیری کنند اگر چه ممکن است به یک ماده نیز اکتفا کنند.هر طاووس ماده در صورت جفتگیری موفق ، به طور متوسط ۴ تا ۷ تخم می گذارد. جوجه ها بعد از ۲۸ الی ۳۰ روز از تخم در می آیند.

 جفت گیری حیوانات - عکس جفت گیری


جفت گیری کلاغ

برای تولید مثل موفقیت آمیز آنها لازم است تعدادی درخت در دسترس شان باشد ولی گاهی روی باجه های تلفن نیز لانه می گذارند.آنها 3 تا 6 تخم می گذارند و برخی اوقات در یک درخت تعداد زیادی آشیانه های تخم گذاری کلاغ دیده می شود که با هم به فعالیت تولید مثلی می پردازند.

 جفت گیری حیوانات - عکس جفت گیری


جفت گیری دوگونه مختلف

اگر دو حیوان از دو گونه با یکدیگر آمیزش انجام دهند شاهد تولد حیوان جدیدی هستیم برای مثال قاطر از جفت گیری اسب و الاغ به وجود می اید یا حتی در اسارت میتوان فرزندان شیر و ببر سگ و گرگ و برخی از جانوران را مشاهده کرد. در ضمن درصورت این نوع لقاح؛ فرزندان متولد شده توانایی تولید مثل نخواهند داشت و یا در خیلی از موارد فرزند دو گونه ی مختلف حتی زنده هم نمیماند. به این قضیه پس زیگوتی گفته می‌شود.

جفت گیری شیر و ببر - جفت گیری دوگونه مختلف - جفت گیری حیوانات


جفت گیری شتر

عمل جفت گیری معمولا با نزدیک شدن دو حیوان به یکدیگر و سائیدن گردن به هم شروع می شود.در این موقع حیوان نر به بوئیدن واژن حیوان ماده پرداخته و حیوان ماده را در ناحیه پشت یا کوهان گاز می گیرد.به طوری که گاهی این عمل ممکن است منجر به خون ریزی شود.بیشتر اوقات حیوان نر ماده را ترقیب کرده و پس از خسته کردن آن را برای جفت گیری تسلیم می نماید.در این حالت شتر نر ماده را وادار به نشستن روی زمین میکند و دام ماده نیز به خصوص اگر در حالت فحلی باشد به سادگی این وضعیت را می پذیرد.در این موقع شتر نر ،ماده با دستهایش گرفته و در حالی که پاهای عقبش را جمع نموده و بیشتر وزن آن روی قسمت عقب بدن تکیه دارد عمل جفت گیری را انجام می دهد.
در یک جفت گیری انفرادی دام نر ممکن است سه یا چهار بار عمل جفت گیری را انجام دهد.عمل جفت گیری دو حیوان نر و ماده ممکن است دوازده الی سی دقیقه و یا گاهی تمام روز طول بکشد.در موقع جفت گیری شایر شترهای موجود در گله معمولا به دور حیوان در حال جفت گیری اجتماع می نمایند.در پایان جفت گیری حیوان نر و ماده صداهایی از گلو خارج ساخته و دهان دام کف می نماید.شتر های نر در اوج فصل فحلی قادرند با سه شتر ماده و گاهی بیشتر جفت گیری نمایند.

 

جفت گیری حیوانات مختلف + عکس


حیوان خواهی – جفت گیری انسان با حیوان

حیوان خواهی یا حیوان بازی (به انگلیسی: Zoophilia) یک نوع نابهنجاری جنسی است که در آن یک انسان با یک حیوان رابطه و سکس برقرار می‌کند کسی که چنین گرایشی دارد حیوان خواه نامیده می‌شود. حیوان خواهی در تعداد معدودی از کشورها غیرقانونی نیست اما در اکثر نقاط دنیا همچون هلند و کانادا این عمل تحت لوای قانون حمایت از حیوانات حیوان آزاری و یا قانون جنایت در برابر طبیعت در ایالات متحده آمریکا غیرقانونی است و جرم محسوب می‌گردد.

حیوانات هم مانند انسان ها برای ادامه نسل و جلوگیری از انقراض تولید مثل می کنند. برخی از حیوانات به روش های متفاوت از حیوانات دیگر عمل تولید مثل را انجام می دهند. آسمونی در این مقاله مطالب جالبی در مورد تولید مثل حیوانات برای شما عزیزان تهیه کرده است که در ادامه می خوانید.

کرم پهن

کرم‌های پهن همچون سایر بی‌مهرگان آبزی هرمافرودیت هستند یعنی اندام‌های تناسلی هر دو جنس را دارند. اینکه در مراسم تولید مثل کدامیک نقش نر و کدامیک نقش ماده را بازی کنند بستگی به نتیجه نبرد آنها دارد. کرم‌های پهن از اندام تناسلی نرینه شبیه خنجرشان تنها برای اهداف تولید مثلی استفاده نمی‌کنند بلکه با آن شکار می‌کنند یا از آن در نبردی استفاده بعمل می‌آورند که حین جفت شدن دو کرم پهن رخ می‌دهد و دانشمندان آن را «شمشیرزنی نرینه» (Penis fencing) می‌نامند. آنها با این اندام به نبرد می‌پردازند تا یکی از آنها کامیاب شده و اسپرم خود را در پوست کرم دیگر تزریق کند. کرم بازنده تسلیم می‌شود و نوزادها را بزرگ می‌کند و مراقبت آنها را بعنوان ماده بعهده می‌گیرد.

Reproduction and breeding animals1 خواندنی هایی از تولیدمثل و جفتگیری حیواناتحلزون موزی

این گونه حلزون (دومین حلزون بزرگ دنیا)، شباهت به موز رسیده و زردرنگ دارد. برخی از آنها اندام نرینه به بزرگی بدن خود دارند که از سر حیوان بیرون می‌آید. بنابرین یک حلزون موزی 20 سانتی، اندام نرینه 20 سانتی‌ نیز دارد. در زمان جفت‌یابی، این حلزون‌ هرمافرودیت مثل کرم پهن عمل نمی‌کند بلکه اندام‌های خود را همزمان در هم فرو می‌برند و اسپرم خود را تبادل می‌کنند. بنابرین لازم است هر یک از حلزون‌ها جفتی باندازه خودش پیدا کند زیرا اگر اندام او باندازه آناتومی جفتش نباشد، در بدن او قفل می‌کند و بعد از جفتگیری که چند ساعت طول می‌کشد قادر نیست نرینه خود را رها کند و حلزون دیگر به گاز گرفتن نرینه قفل‌شده او در بدن خود می‌پردازد (Apophalation). در مواردی هر دو حلزون بطور همزمان به گاز گرفتن اندام دیگری می‌پردازند و در انتها هر دو بدون آلت می‌شوند. عملیات جفت شدن در این حلزون نه باین دلیل که در هم قفل شوند بلکه راهی برای متوقف ساختن دیگری از جفتگیری مجدد و بازی در نقش جنس ماده است. دلیل آن هر چه باشد یک نکته بدیهی است: آنها از گاز گرفتن اندام نرینه حلزون دیگر تردیدی ندارند. حلزونی مشاهده شد که بعد از جفتگیری قادر نبود اندام تناسلی‌اش را بیرون بکشد و خودش به گاز گرفتن اندام خود اقدام کرد.

Reproduction and breeding animals2 خواندنی هایی از تولیدمثل و جفتگیری حیواناتزرافه

زرافه نر ادرار ماده را مزه می‌کند تا فحلی‌اش را معلوم سازد. این را اصطلاحاَ «توالی فلهمن» (Flehman sequence) می‌نامند که در آن زرافه نر به ماده نزدیک شده و خود را به پشت او می‌مالد تا ادرار کند. آنگاه ادرار او را مزه می‌کند. اگر ماده در حالت فحل بود، او را با هدف تولید مثل و جفت شدن دنبال می‌کند در حالی که ماده بطور مداوم راه می‌رود یا می‌دود و از او دور می‌شود. در این زمان او سعی در راندن دیگر نرها دارد و چه بسا بین آنها نزاع در گیرد. در زمان نزاع بر سر ماده، ‌زرافه‌های نر وضعیت سلطه و تابعیت خود را از طریق شدت گردن‌زنی تعیین می‌کنند. در ابتدا گردن زدن با شدت اندکی دنبال می‌شود ولی بتدریج شدید می‌شود تا یکی خسته و تسلیم گردد. از دیدگاه داروینی یک چیز عجیب وجود دارد که بعد از یک نبرد گردن‌زنی، نرها با زدن گردن همدیگر را تحویل می‌گیرند (مردم به خطا آن را نبرد می‌دانند) ‌و سپس با هم سکس می‌کنند و از جمله به کلیماکس میرسند. حدود 75 تا 95 درصد اوقات، زرافه‌های نر با هم سکس دارند. در صورتی که ماده به نر معینی علاقه نشان دهد، ‌او را دنبال می‌کند و گردنش را به او می‌مالد تا او را مجبور کند خودش را به ران‌های او بمالد و در نتیجه ادرار او سرازیر شود. در این موارد ماده، نر را اذیت نمی‌کند و اگر ادرار مورد علاقه او بود بسرعت اجازه می‌دهد بر او سوار شود. ماده بمدت نسبتاَ طولانی برای سوار شدن نر می‌ایستد ولی جماع آنها مختصر است و چند ثانیه طول می‌کشد. بنابرین اندازه گردن مهم نیست بلکه نحوه استفاده از آن اهمیت دارد.

Reproduction and breeding animals5 خواندنی هایی از تولیدمثل و جفتگیری حیواناتزنبور عسل

زنبور عسل نر تنها یک مأموریت دارد و آن جفت شدن با ملکه است و در جریان آن، اندام تناسلی و حتی جان خود را از دست می‌دهد. در جریان یک مراسم جفتگیری، ‌ملکه باکره از کندو خارج شده و به پرواز جفتگیری می‌پردازد که تنها پرواز سراسر عمر او است. در این سفر با زنبورهای نر متعدد جفت می‌شود و از آنها اسپرم دریافت می‌کند و در تمام عمر استفاده می‌کند. او می‌داند نرها را کجا بیابد. جایی که صدها بلکه هزاران زنبور نر انتظارش را می‌کشند. نرها گرد ماده را می‌گیرند و با هم رقابت می‌کنند تا جسورترین زنبور نر وسط هوا و زمین با ملکه جفت می‌شود. در فرایند جفت شدن، نر روی ملکه سوار می‌شود و با چنان نیرویی انزال میکند که قسمت رأسی اندام تناسلی او منفجر می‌شود و در بدن ملکه باقی می‌ماند و مسیر آن را مسدود می‌کند تا مبادا نر بعدی با ملکه جفت شود. نر بدون آلت بر زمین می‌افتد و می‌میرد. برای ملکه این پایان کار نیست بلکه با نرهای بیشتری جفت می‌شود. نر بعدی ابتدا اندام تناسلی باقیمانده نر قبلی را بیرون می‌کشد و آن را با اندام تناسلی خود جایگزین می‌کند. ملکه باین شیوه با چندین نر جفت می‌شود و اسپرم آنها را ذخیره می‌کند.

جوجه تیغی (porcupine)

جوجه تیغی‌ها به روش عجیبی جفت می‌شوند. آنها ابتدا با بهم مالیدن بینی خود عشقبازی می‌کنند و اگر ماده بپذیرد و به نر اشتیاق نشان دهد، نر روی پاهای عقب ماده سوار می‌شود و ماده به او اجازه می‌دهد تا بر سرتاسر بدن او ادرار کند. دفع ادرار در این حالت عادی نیست بلکه بدلیل فشار بالای مثانه است که محتویات آن با فشار زیاد بیرون میریزد. اگر این عمل استاندارد ماده نباشد (فرمون‌های آن را نپسندد) ادرارها را از بدن می‌تکاند و بدنبال جفت دیگر می‌رود و اگر مناسب باشد ماده می‌پذیرد و قسمت‌های بدون تیغ زیر شکمش را در اختیار نر قرار می‌دهد و به او اجازه میدهد بمدت 2 تا 5 دقیقه با او جفت شود. بسته به گونه جوجه تیغی، ‌112 تا 210 روز بعد یک نوزاد متولد می‌شود.

اردک دریایی آرژانتین اغلب پرندگان نر، فاقد آلت تناسلی هستند و برای جفتگیری از روش بوسه کلوآکی استفاده می‌کنند ولی اردک‌ها آلت تناسلی دارند. از همه برجسته‌‌تر، ‌اردک دریایی آرژانتین (Oxyura vittata) است که نه تنها آلت تناسلی دارد بلکه طول آن نیز بزرگ است. اردک کوچکی با وزن 640 گرم، طول بدنی برابر 41 سانتی‌متر و آلتی باندازه 43 سانتی‌متر دارد. پس بلندترین آلت پرندگان محسوب می‌شود. آلت از خارهای تیز پوشیده شده ولی رأس آن نرم و بروس‌مانند است. قسمت بروس‌مانند بعنوان تمیزکننده عمل می‌کند و قبل از انزال اسپرم موجود در کانال تناسلی ماده را که متعلق به نر قبلی است خارج می‌کند. باین شیوه احتمال پدر شدن نر جدید افزایش می‌یابد. قسمت غیرمعمول آیین جفت شدن آنها این است که نر از آلت خود همچون کمند برای مهار ماده فراری سود می‌برد. ماده‌ها حتی در حین جماع سعی در فرار دارند.

Reproduction and breeding animals3 خواندنی هایی از تولیدمثل و جفتگیری حیواناتاسب آبی

در اسب آبی انتخاب ماده مستلزم رقابت شدید و رو در روی نرها است و لذا نرها به روش استتاری ولی در ضمن مؤثری دست می‌زنند تا توجه ماده را به خود جلب کنند. آنها مدفوع خود را به سمت آنها می‌پاشند. باین منظور نر در موقعیت مناسبی در برابر ماده قرار می‌گیرد و بطور همزمان ادرار و مدفوع خود را به سمت او می‌پاشد و دمش را تکان می‌دهد و مخلوط جادویی خود را به اطراف می‌پاشد تا قلمرو خود را نشان‌گذاری کند. بعد از این که عطردرمانی او چشم ماده را گرفت، هر دو به درون آب می‌روند تا جفت شوند.

طوطی سینه سفید

فصل تولید مثل طوطی سینه‌سفید آمازون در فوریه آغاز می‌شود و تا ژوئن و ژولای ادامه می‌یابد. بعد از انتخاب جفت، آنها ‌همدیگر را می‌بوسند و نوک‌ها را در هم قفل می‌کنند و با زبان هم بازی می‌کنند. بعد از مدتی جنس نر مقداری از محتویات چینه‌دان را بالا می‌آورد و آن را در دهان ماده می‌ریزد. زرافه ماده برای اینکه نر متوجه فحلی او شود ادرار به دهان او می‌ریزد ولی بالا آوردن طوطی نر چنین مضمونی ندارد بلکه هدیه‌ای به ماده و غذایی برای اوست که آن را می‌بلعد.

Reproduction and breeding animals4 خواندنی هایی از تولیدمثل و جفتگیری حیواناتمارمولک دم شلاقی

ماده‌های مارمولک‌ دم‌شلاقی نیومکزیکو هستند که آیین جفتگیری را انجام می‌دهند و از قضا دیدنی است. ماده‌ها جفتگیری کاذبی نشان می‌دهند که در آن دو ماده شرکت می‌کنند. این عمل اگرچه لزوماَ برای تولید مثل آنها ضروری نیست ولی یک مدل‌سازی از سکس است که اجرای آن باعث افزایش باروری مارمولک‌ها می‌شود و این گونه مارمولک‌ها تخم بیشتری تولید می‌کنند. نکته جالب‌تر اینکه در این آیین، ماده‌ای که زیر قرار گرفته در مقایسه با ماده‌ای که نقش نر را بازی می‌کند تولید تخم‌های بزرگ‌تری می‌کند. اینکه کدامیک بالا یا پایین قرار گیرد در ادامه فصل تولید مثل تغییر می‌کند. آنکه یک بار نقش نر را بازی کرده و بالا بوده است اکنون تغییر وضعیت داده و نقش ماده را بازی می‌کند و زیر قرار می‌گیرد.

ماهی انگلر

این مخلوق رازآمیز عمق دریاها یکی از عجیب‌ترین آیین‌های آمیزشی را دارد. جنس نر در برخی گونه‌ها با حس بویای قوی متولد می‌شود در حالی که سیستم گوارش ضعیفی دارد و بموازات بلوغ، دستگاه گوارش از کار می‌افتد. تنها مأموریت جنس نر در زندگی این است که قبل از مردن ماده‌ای بیابند، وظیفه‌‌ای که در عمق اقیانوس سخت بنظر می‌رسد. وقتی انگلرفیش نر، جنس ماده را پیدا کرد او را گاز می‌گیرد و آنزیمی رها می‌کند تا پوست ماده هضم شده و آن دو بصورت دائم متصل شوند. اکنون جسم نر تحلیل رفته و تبدیل به یک غلنبه انگلی کوچک مملو از اسپرم می‌شود که همواره به ماده چسبیده است. وقتی ماده تخم‌هایش را رها می‌کند آن غلنبه اسپرم مورد نیاز را فراهم می‌سازد. گاه تعداد نر متصل به یک ماده بیش از یکی و در برخی موارد تا 6 عدد است.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *