حادثه فرودگاه استانبول ۱۸۳ نفر کشته و زخمی + عکس و فیلم

استانبول,فرودگاه استانبول,

حادثه تروریستی شب گذشته فرودگاه استانبول ۱۸۳ نفر کشته و زخمی بر جای گذاشت ، داعش مسئولیت این حادثه را برعهده گرفته است!

 

resized 78803 178 در حادثه فرودگاه استانبول 183 نفر کشته و زخمی شدند + عکس و فیلم

خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ترکیه گزارش داد، ده‌ها تن در این انفجارها و تیراندازی‌ها کشته و زخمی شده‌اند. گفته شده که صدای تیراندازی‌ها از پارکینگ فرودگاه شنیده شده است.
در حالی که پیش از این وزارت دادگستری ترکیه اعلام کرده بود که حمله مهاجمان انتحاری به فرودگاه آتاتورک استانبول به کشته شدن حداقل ۲۸ تن منجر شده است، خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل یک مقام ارشد ترکیه از افزایش تعداد کشته‌ها به ۳۱ تن خبر داده است.
برخی منابع از جمله خبرگزاری آنادولو شمار زخمی‌ها را تا ۶۰ تن گزارش کرده‌اند. خبرگزاری آنادولو همچنین گزارش داده که از این تعداد حال شش زخمی وخیم است. فاکس‌نیوز نیز اعلام کرده که تعداد مجروحان این حمله به ۱۴۷ تن رسیده است.
تلویزیون دولتی ترکیه گزارش کرده است که انفجارها در ترمینال ورودی پروازهای بین المللی رخ داده است. چندین آمبولانس و ماموران ویژه امنیتی به محل اعزام شده‌اند.
به گفته وزیر دادگستری ترکیه، یکی از مهاجمان با کلاشنیکف به روی مردم آتش گشود. گزارش شده ماموران امنیتی قصد داشتند با مهاجمان برخورد کنند که آنها بمب‌های همراه خود را منفجر کردند.
1467207068 در حادثه فرودگاه استانبول 183 نفر کشته و زخمی شدند + عکس و فیلم
خبرگزاری اسپوتنیک هم گزارش داد، برخی منابع محلی ترکیه عنوان کرده‌اند، دو نفر اقدام به پرتاب نارنجک به محوطه فرودگاه کرده‌اند.
بر اساس گزارش رسانه‌ها، بمب‌گذاری اخیر این کشور به جدایی‌طلبان کرد یا گروه داعش نسبت داده شده است. شبکه خبری فرانس ۲۴ خبر داده است که تعداد مهاجمان در حمله به فرودگاه استانبول هفت تن بوده که از این میان، سه تن از آنها کشته شده‌اند، یک نفر دستگیر شده و پلیس هم اکنون به دنبال دستگیری سه نفر دیگر است. شبکه خبری یورو نیوز نیز از دستگیری چهار تن در همین رابطه خبر داده است.
گزارش‌ها حاکی است که پروازها به مقصد و از مبدا این فرودگاه پس از حمله معلق شده است.
از سوی دیگر، رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه حمله اخیر را محکوم کرد و با انتشار بیانیه‌ای مبارزه بین‌المللی مشترک علیه تروریسم را خواستار شد. اردوغان اعلام کرد: ما این‌گونه حملات را نمی‌بخشیم و بی‌وقفه و تا پایان به نبرد علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم.
گرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده نگرفته است، اما طبق گزارش یورو نیوز، اردوغان انگشت اتهام را به سوی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) نشانه رفته است.
در همین حال، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد این حمله را محکوم کرد. سخنگوی بان کی مون گفت:‌ دبیرکل عمیق‌ترین مراتب همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان و دولت و مردم ترکیه ابراز می کند و آرزوی بهبودی سریع زخمی‌ها را دارد.
1467268503 در حادثه فرودگاه استانبول 183 نفر کشته و زخمی شدند + عکس و فیلم
بان کی مون بر نیاز به تشدید تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تأکید کرد.
مارک تونر، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرد. او ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، گفت:‌ ما با ترکیه، متحدمان در ناتو، برای مبارزه با تروریسم اعلام همبستگی می‌کنیم. این نوع حملات عزم ما را برای همکاری با دولت ترکیه برای مقابله با طاعون تروریسم بیش از پیش جزم می‌کند.
بی.بی.سی گزارش داد، چارلز میشل، نخست‌وزیر بلژیک که پایتخت آن در ماه مارس هدف حمله قرار گرفت، از داخل جلسه سران اتحادیه اروپا در بروکسل در توییتر نوشت:‌ فکرمان پیش قربانیان حملات فرودگاه استانبول است. ما این اعمال بی‌رحمانه خشن را محکوم می‌کنیم.
فرودگاه آتاتورک سال قبل با پیشی گرفتن از فرودگاه فرانکفورت پس از هیترو لندن و شارل دوگل پاریس پرترددترین فرودگاه اروپا شناخته شد. در سال ۲۰۱۵ بیش از ۶۱ میلیون مسافر از این فرودگاه گذر کردند.
نخست وزیر ترکیه شمار کشته های فرودگاه استانبول را ۳۶ نفر اعلام کرد
بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه شمار کشته های حملات انتحاری سه شنبه شب فرودگاه بین المللی آتاترک استانبول را ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: حال شماری از زخمی ها نیز وخیم است.
به گزارش ایرنا، یلدریم بعداز شرکت در نشست عالی امنیتی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، بامداد امروز چهارشنبه به فرودگاه استانبول آمد و ضمن دیدار با مقامات محلی ، از آخرین وضعیت این فرودگاه بزرگ و مهم ترکیه باخبر شد.
1467248538 در حادثه فرودگاه استانبول 183 نفر کشته و زخمی شدند + عکس و فیلم
او با اعلام اینکه فرودگاه استانبول از ساعت ۲٫۳۰ بامداد به وقت محلی ( چهار بامداد به وقت تهران) به روی پروازهای بین المللی باز شده است، گفت: تدابیر امنیتی لازم اتخاذ شده و مشکلی در پروازهای بین المللی به این فرودگاه نیست.
یلدریم گفت مهاجمان سه نفر بودند که با یک تاکسی به فرودگاه آمده و بعداز تیراندازی به اطراف خود دست به انتحار می زنند که این موجب افزایش تلفات شده است.
او شمار کشته ها را ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: احتمالا برخی از کشته ها اتباع خارجی هستند.
نخست وزیر ترکیه این حمله را بسیار ناجوانمردانه و علیه انسانهای بیگناه دانست و گفت: این حمله در شرایطی که ترکیه در حال بهبود روابط با همسایگان است و در داخل نیز به موفقیت های بزرگی در مبارزه با تروریسم دست یافته است، قابل تامل می باشد.
بینالی یلدریم با اشاره به سازش ترکیه با رژیم صهیونیستی در خصوص عادی سازی روابط دیپلماتیک بعداز یک دوره شش ساله و اقدام ترکیه در دلجویی از روسیه به خاطر سرنگون کردن جنگنده روسی در مرز سوریه افزود: هدف تروریست ها هر چه باشد و به هر راهی دست بزنند، ترکیه با عزم راسخ به مبارزه خود با تروریسم ادامه خواهد داد.
نخست وزیر ترکیه در پاسخ به اینکه کدام گروه مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و یا نظر دولت چیست گفت: ارزیابی های نیروهای امنیتی به داعش اشاره دارد ولی بررسی ها ادامه دارد.
1467230581 در حادثه فرودگاه استانبول 183 نفر کشته و زخمی شدند + عکس و فیلم
او زمان وقوع انفجار را ساعت ۲۱٫۲۲ دقیقه سه شنبه شب اعلام کرد.
یلدریم گفت: تمامی مصدومین به بیمارستانها منتقل شده و تحت درمان هستند ولی حال شمار کمی از آنها وخیم است.
یلدریم به شمار دقیق زخمی ها اشاره نکرد ولی گفت: به ملت ترکیه و خانواده های کشته شدگان تسلیت می گوید و برای مصدومین آرزوی سلامتی دارد.
گزارشهای قبلی از مسوولان ترکیه حاکی از مجروح شدن ۱۴۷ نفر دراین حادثه تروریستی می باشد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *