حمله ناموفق مارماهی الکتریکی به اختاپوس | فیلم

حمله ناموفق مارماهی الکتریکی به اختاپوس فیلم

هشت پا یا اختاپوس یکی از جالب ترین جانوران دریایی است. نام اختاپوس از زبان یونانی گرفته شده و به معنی هشت پا است. بیش از ۲۰۰ گونه اختاپوس وجود دارد و همه آنها در اقیانوس های سراسر جهان و معمولاً در نزدیکی صخره های مرجانی زندگی می کنند. هشت پا جزو بی مهرگان است به این معنی که استخوان ندارد. به همین خاطر هنگامی که هشت پا از آب بیرون کشیده می شود، شکل اش را از دست می دهد.

دانستنی‌های جالبی درباره اختاپوس‌ها :

سر اختاپوس با ۸ بازو احاطه شده. همه اندام های حیاتی این جانور در سر آن قرار دارد.

رنگ و اندازه اختاپوس به وسیله محیط اش تعیین می شود. اختاپوسهایی که در آب سرد زندگی می کنند خیلی بزرگ تر از اختاپوسهایی هستند که در آب گرم وجود دارند.

تنها ساختار سخت در بدن اختاپوس منقار آن است که شبیه منقار طوطی است. اختاپوسها از منقارشان برای خوردن غذا استفاده می کنند.

روی بازوهای اختاپوس دو ردیف کلاهک مکنده وجود دارد که قدرت مکش خوبی دارند ( ۲۴۰  کلاهک مکنده در هر بازو) و به این وسیله اختاپوس می تواند خرچنگ ها و حلزون های صدف دار را شکار کند.

اختاپوس ۳ قلب دارد و خون اش آبی رنگ است.

بااین که اختاپوس بی مهره است اما دستگاه عصبی فوق العاده پیشرفته ای دارد و می تواند موضوعات گوناگونی را یاد بگیرد. برخی از آزمایشات نشان می دهد اختاپوس قادر به حل پازل و تشخیص اشکال و طرح ها است.

اختاپوس هم حافظه بلند مدت و هم حافظه کوتاه مدت دارد.

به دلیل دستگاه عصبی بسیار پیشرفته ای که اختاپوس دارد، برخی از مردم باور دارند این جانور در طول عمل جراحی درد را حس می کند و نیاز به بیهوشی دارد.

اختاپوسها بیشتر  به خاطر به کارگیری روش های مختف به منظور فرار از دست شکارچیان معروف اند.

اختاپوس می تواند رنگ و بافت پوست اش را بر طبق محیط اش تغییر دهد و خود را از دیدها مخفی سازد(استتار کند).

یکی از راه های فرار اختاپوس از دست شکارچیان کیسه جوهر آن است. اختاپوس مقدار زیادی جوهر تیره را از کیسه جوهر اش آزاد می کند که سبب می شود شکارچی سردرگم شود و اختاپوس فرصت فرار پیدا کند.

اگر یکی از بازو های اختاپوس به وسیله شکارچیان از بین برود، خیلی زود بازوی دیگری رشد می کند و اختاپوس می تواند بازوی دیگری را جایگزین بازوی شکار شده کند.

برخی از اختاپوسها سمی بسیار قوی تولید می کنند که می تواند شکار را بی حس کند یا به یک انسان صدمه بزند. اختاپوسی حلقه آبی، خطرناک ترین گونه اختاپوس است و می تواند در یک آن چند نفر را بکشد.

اختاپوس نر چند ماه پس از جفت گیری می میرد. اختاپوسی ماده تا زمانی که بچه هایش از تخم خارج شوند زنده می ماند و سپس از گرسنگی می میرد چراکه مدت ۳ ماه(مدت زمانی که لازم است تا بچه ها از تخم بیرون بیایند) چیزی نمی خورد.

اختاپوس ماده بیش از ۱۵۰۰۰۰ تخم در یک هفته می گذارد. بعد از این که بچه اختاپوس ها از تخم بیرون آمدند، مدت کمی روی سطح دریا همراه با پلانکتون ها شناور می مانند و سپس دوباره به اعماق دریا شنا می کنند.

اختاپوس بسته به نوع گونه طول عمری بین چند ماه تا چند سال دارد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *