خودارضایی چیست ؟ دلیل و روش خود ارضایی پسران و دختران

خودارضایی ,خودارضایی در دختر ,خود ارضایی در پسر ,خود ارضایی در زنان ,خودارضایی در جوانان ,خودارضایی چیست ,خود ارضایی چگونه انجام میشود؟

خودارضایی چیست؟

خود ارضایی یا جَلْق زدن (همچنین اِستِمناء برای مردان و استِشهاء برای زنان) از روش‌های ارضای میل جنسی است، این عمل با انگیزش و تحریک اندام جنسی شخص از سوی خودش و یا آلات مصنوعی و ابزارهای ماشینی نیز که آمیزش جنسی را همانندسازی می‌کنند، انجام می‌گیرد و معمولاً انجام آن تا رسیدن به اوج لذت جنسی ادامه پیدا می‌کند که در مردان همراه با بیرون پاشیدن منی و در زنان بصورت اسپاسم (سفتی عضلانی) همراه با لذت شدید در ناحیهٔ مهبل می‌باشد. جلق‌ زدن را عموماً انجام این عمل توسط خود شخص در نظر می‌گیرند اما تحریک آلت توسط فردی دیگر البته بدون آمیزش جنسی (معمولاً با دست) را نیز جلق‌ زدن گویند. خودارضایی به عنوان روشی سالم، طبیعی و ایمن در نظر گرفته می‌شود که بسیاری از خطرات روابط جنسی دوطرفه و بیماری‌های مقاربتی را دربر ندارد.

دلایل خود ارضایی در زنان

در اکثر موارد هر موقع حرف از خود ارضائی به میان می آید همه نگاهها معطوف به مردان می شود، ولی خودارضایی در میان خانمها نیز به فور یافت می شود، منتهی خانمها حتی با دوستان نزدیک خود نیز کمتر در مورد این عمل صحبت می کنند.

اکثر خانمها (Women) مثل مردان حداقل یک بار خود ارضایی (Masturbation) را در طول زندگی تجربه کرده اند. اینکه از نظر علمی چه میزان از خودارضائی طبیعی و چه میزان آن غیر طبیعی است، هنوز مشخص نشده است. میزان شیوع خود ارضائی ما بین خانمها بصورت دقیق مشخص نیست، ولی در نقاط مختلف دنیا متفاوت است. میزان شیوع گزارش شده از ۹۰-۵۰ درصد متفاوت است. در یک بررسی در ایندیانا در آمریکا از ۲۰۰۰ خانم ۶۰-۱۸ ساله در مورد خود ارضائی پرسیدند، بیش از ۵۰ درصد آنها پاسخ دادند که خودارضایی می کنند.

برای خودارضایی مرز سنی خاصی وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه ۸۰ زندگی نیز خود ارضائی داشته باشند. خود ارضائی همیشه در خانمهای مجرد دیده نمی شود، وقتی همسر در دسترس نباشد و یا اظهار خستگی نماید، ممکن است یک خانم نیازهای جنسی خود را با خودارضایی برطرف نماید. یکی از دلایل مهم خود ارضائی در خانمهای متاهل عدم رسیدن به ارضاء جنسی یا ارگاسم در یک رابطه جنسی طبیعی است.

مقالات خودارضایی

خود ارضایی در پسر چگونه است؟

گرچه روش انجام خودارضایی فرد به فرد متفاوت است اما عموماً با در دست نگه داشتن آلت مردی بصورت تقریباً محکم در دست و حرکت دست به سمت جلو و عقب و گاهی همراه با خیال‌پردازی انجام می‌شود. روش دیگری که عمومیت کمتری دارد مالیدن آلت به سطوح صاف و نرم مثل بالش یا تشک است. استفاده از ابزارآلات ساختگی یا وسایل س*ک*س نیز متداول است. تمامی این رفتارها تا رسیدن به ارگاسم ادامه پیدا می‌کند. تمرکز بیشتر روی کلاهک آلت تناسلی و سرعت انجام عمل، سرعت رسیدن به ارگاسم را افزایش می‌دهد. برای افزایش لذت و همچنین برای کاهش اصطکاک معمولاً از مایعات یا آب دهان استفاده می‌شود.

خود ارضایی در دختر چگونه است؟

در زنان خودارضایی اغلب از طریق مالش یا ضربه بر روی آلت زنانه خصوصاً چوچوله و لب‌های فرج انجام می‌شود. همچنین فرو کردن انگشت یا جسم خارجی در مهبل، تحریک سینه‌ها و نقطهٔ جی از طریق مالش، فشار، کشش عضلانی و خیال‌پردازی نیز می‌تواند در کنار هم بکار گرفته شود. استفاده از جریان فشار آب بر روی چوچوله نیز یکی از روش‌های مرسوم خود ارضایی در زنان است. برخی از زنان حتی با فشار شدید هر دو پا به هم می‌توانند تحریک شوند. برای برخی زنان خودارضایی تنها راه رسیدن به ارگاسم است.

خود ارضایی در کودکان چگونه است؟

خودارضایی به صورت بازی با آلت (بدون انزال جنسی) در میانِ کودکانِ کم سن و سال یک پدیدهٔ رایج و متداول است. در اغلبِ موارد تحریک آلت به عنوانِ یک رفتار طبیعی در کودکانِ همهٔ سنین در نظر گرفته می‌شود. کودکان غالباً تحریک کردن آلت را از حدودِ ۱۸ ماهگی آغاز می‌کنند که عموماً بینِ سنینِ ۳ تا ۵ سالگی به اوجِ خود می‌رسد. پس از آن به تدریج از میزانِ آن کاسته می‌شود تا زمانی که بلوغ فرا برسد. به طورِ کلی پسرها زودتر از دخترها شروع به خودارضایی می‌کنند. این به این دلیل است که یافتنِ کلیتوریس و واژن دشوارتر از پیدا کردنِ آلت مردی می‌باشد.

تفاوت خود ارضایی در پسر ها و دخترها

  • خانمها در مقایسه با مردان، خودارضایی را در سنین بالاتری شروع می کنند.
  • برخلاف مردان در بسیاری از موارد اجباری برای انجام آن ندارند، در صورتیکه در بیشتر مردانیکه خودارضایی می کنند یک نیاز درونی آنها را وادار به خودارضایی می کند.
  • وقتی یک خانم یاد گرفت که چگونه خودارضایی بکند، معمولا این عمل را کمتر از مردان انجام می دهد.
  • خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضایی می کنند، مثلا ممکن است یک خانم بدون مشکل شش ماه خودارضایی را ترک کند، در صورتیکه آن بندرت در مردان اتفاق می افتد.
  • بر خلاف مردان روشهای خودارضایی (Masturbation) در خانمها بسیار زیاد است طوریکه یک خانم هنگام انجام کار منزل و یا تماشای تلوزیون و یا حتی در حین رانندگی نیز می تواند خودارضایی کند.

یکی از دلایلی که خانمها در سنین بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضایی می کنند این است که عضو جنسی مرد کاملا مشخص و بیرون از بدن وی است و مرد به راحتی در سنین پائین به حساسیت عضو جنسی خود پی می برد، در صورتیکه اعضاء جنسی منجر به ارگاسم در خانمها زیاد و اکثرا پنهان هستند و تشخیص آنها تا مدتها برای یک خانم مشکل است. مثلا پیداکردن محل کلیتوریس و حساسیت آن برای بسیاری از خانمها ساده نیست.

برخلاف مردان که هدف از خودارضایی (Masturbation) در آنها ارضاء جنسی است، دلایل خانمها برای خودارضائی فراوان و تعدادی از آنها به شرح زیر می باشند:

یعنی اگر از یک خانم سئوال شود که چرا اقدام به خودارضایی می کند ممکن است یکی از پاسخهای زیرا را بدهد:

  • تسکین احساس نا خوشایند در واژن: چون حین ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بیرون می ریزد.
    حفظ قدرت باروری
  • تجربه احساس خوشایند: یکی از دلایل اعتیاد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامین با مصرف مواد مخدر است، حین ارگاسم نیز مقداری ماده دوپامین ترشح می شود.
  • بدنبال رویا و یا فانتزی جنسی
    بهبود خلق و ایجاد آرامش: تعداد قابل ملاحظه از خانمهائیکه خودارضایی می کنند هیچگونه لذت جنسی از آن نمی برند، بلکه معتقد هستند که خودارضایی سبب بهبود استرس و خلق آنها می شود.
    – تعدادی از خانمها معتقد هستند که ارضاء جنسی در یک رابطه جنسی طبیعی دارای ملزومات زیاد و طولانی است و آنها حوصله آنرا ندارند و ترجیح می دهند خودارضایی کنند.
    – تعدای از خانمها مدعی هستند که خودارضایی سبب تسکین دردهای دوران پریود در آنها می شود.
    – با خودارضایی خطر حاملگی و یا ابتلا به بیماریهای مقاربتی وجود ندارد.
    -کنجکاوی جهت کشف نقاط پنهان بدن

منبع : تصویر زندگی

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *