دختر 14 ساله همسر خودش را با مرگ موش به قتل رساند + عکس

دختر 14 ساله همسر خودش را با مرگ موش به قتل رساند + عکس

دختر 14 ساله همسر خودش را با مرگ موش به قتل رساند ,  در نیجریه دختری ۱۴ ساله همسر و سه مهمان او را با مرگ موش کشته است. طبق قانون ارتباط جنسی با افراد خردسال ممنوع است. اما اهالی مسلمان‌ شمال نیجریه دختران خود را در ۱۴ سالگی به خانه بخت می‌فرستند.

وسیله تاسیو، دختری ۱۴ ساله است که گروهی او را مجرم می‌دانند و گروهی دیگر قربانی. دختری از خانواده‌ای فقیر و مسلمان در شمال نیجریه که باید حالا مقابل دادگاه پاسخگو باشد. دلیل آن کشتن ۴ نفر با مرگ موش است که یکی از آنها همسر ۳۵ ساله‌اش بوده.

این حادثه‌ در نیجریه دو دستگی ایجاد کرده است؛ کشوری که مرز‌های عمیق مذهبی و فرهنگی آن را به دو بخش شمالِ غالبا مسلمان و جنوبِ بیشتر مسیحی، تقسیم کرده است.

در گزارشی که سایت آلمانی‌زبان اشپیگل در این باره منتشر کرده، به نقل از پدر متهم آمده که سن دخترش برای ازدواج کم نبوده و او حتی شوهرش را خود انتخاب کرده است. پدر شوهر او هم می‌گوید: «برای ما او یک بچه نیست.

اینجا ازدواج در سن ۱۴ سالگی مرسوم است. ما نمی‌تواینم او را ببخشیم.» سخنگوی شهر کانو اما معتقد است که این قتل از روی ناامیدی و یاس انجام شده “زیرا عروس از سوی خانواده‌اش مجبور به ازدواج با مردی شده که دوستش نداشته است.”

این ماجرا در روستای کوچکی در ۶۰ کیلومتری دومین شهر بزرگ نیجریه، کانو، روی داده است. بر اساس گزارش پلیس، تاسیو در مراسم جشنی در ماه آوریل، تقریبا دو هفته پس از ازدواج‌اش، غذا را به مرگ موش آغشته کرده است. بر پایه‌ی گزارش “دیلی میرور”، شوهر او به همراه یکی از میهمانان در جا کشته شدند.

دو میهمان دیگر هم در بیمارستان جان دادند. تاسیو به کرده‌ی خود اقرار کرده است. اما وکیل او تاکید می‌کند که این اقرار محکمه‌پسند نیست زیرا موکل او به سن قانونی نرسیده و بازپرسی از موکل‌اش تنها در حضور وکیل معتبر است.

جلسه‌ی دادگاهِ رسیدگی به این دعوای حقوقی قرار بود در ابتدای ماه اوت برگزار شود. اما به دلیل اختلاف میان وکلا و قاضی دادگاه، این جلسه به تاخیر افتاد و هنوز تاریخ دقیقی برای آن اعلام نشده است.
نیجریه، کشوری با قانون‌های نانوشته در قانون اساسی

در نیجریه دختران زیر ۲۱ سال برای ازدواج به اجازه‌ی پدر و مادر نیاز دارند. شوهر دادن دختران در سنین پایین در شمال نیجریه که بیشتر مسلمان‌نشین است، بسیار مرسوم است. پدر وسیله تاسیو می‌گوید که ۶ خواهر دیگر او هم در سن ۱۴ سالگی ازدواج کرده‌اند. او اضافه می‌کند که هیچ‌گاه دختران‌اش را مجبور به ازدواج نکرده و “وسیله خودش عُمَر را از میان ۳ خواستگار انتخاب کرده است.”

بر اساس یک رسم قدیمی در قبیله هوسا، دختران پدرانشان را از طریق یک پیک، از تصمیم و انتخاب‌شان آگاه می‌کنند. وسیله تاسیو هم دوستی را برای رساندن این خبر به پدر انتخاب کرده بود. پدر متهم می‌گوید: «این دوست به من گفت که تاسیو عُمَر را انتخاب کرده است. نمی‌توانم بفهمم چرا شوهرش را کشته است

ازدواج، تنها چشم‌انداز

در نیجریه ارتباط جنسی با دختری که به سن قانونی نرسیده، ممنوع است. اما پیروی از شریعت و تفسیرهای متفاوت از این موضوع در میان مسلمانان اجرای این ممنوعیت را در شمال مسلمان‌نشین کشور دشوار کرده است. فعالان حقوق بشر با استناد به قانون خواستار بازبینی شکایت علیه این دختر ۱۴ ساله شده‌اند. این فعالان همچنین اشاره می‌کنند که احتمال دارد دختر در زندگی مشترک با همسرش قربانی خشونت شده باشد.

اما یکی از دوستان داماد (شوهر متهم) خواستار اشد مجازات برای عروس شده است تا عبرتی باشد برای سایر دختران. به گفته‌ی او ۴ زن دیگر هم از زمان انتشار این خبر تلاش کرده‌اند به شوهران خود سم بخورانند چرا که اقدام وسیله تاسیو به آنها دل و جرات داده است.

عموی تاسیو می‌گوید علت این همه پشتیبانی از متهم را نمی‌فهمد. به اعتقاد او در شرایط فقر و تنگدستی که این خانواده‌ها به آن دچار‌ هستند و برای دختران حتی مدرسه ابتدایی وجود ندارد، تنها چشم‌انداز شوهر دادن زودهنگام دختران است. او ادامه می‌دهد: «به محض اینکه ۱۴ ساله شدند، آنها را شوهر می‌دهیم؛ چرا باید آنها را در خانه نگه داشت؟

 

منبع: دیلی خبر

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *