دستور تهیه سوپ ذرت زمستانی

سوپ ذرت زمستانی,طرز تهیه سوپ ذرت

دستور تهیه سوپ ذرت زمستانی

سوپ ذرت زمستانی,طرز تهیه سوپ ذرت

در روزهای سرد پاییزی و زمستانی از خوردن این سوپ خوش طعم لذت ببرید.

مدت زمان تهیه : ۳۵ دقیقه

مواد لازم : برای ۶-۴ نفر

 کره بی نمک ۴ قاشق غذاخوری
 پیاز سفید شیرین  نصف پیمانه
 ذرت تازه ۴ پیمانه
 شکر  نصف قاشق غذاخوری
شیر ۳-۲ پیمانه
جوز هندی  رنده شده ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه :
۱  – یک ماهی تابه متوسط را بر روی اجاق گاز قرار داده و شعله اجاق را بر روی حالت متوسط رو به کم تنظیم نمایید و اقدام به آب کردن کره نمایید . پیازهای خرد شده  را بمدت ۵-۳ دقیقه در کره تفت دهید . پیازها نباید طلایی گردند . سه و نیم پیمانه ذرت را به پیازها اضافه نموده  و مقداری نمک بر روی آن بپاشید . به عقیده اسکات  در این مرحله استفاده از ادویه ها ی خوب  موجب مشخص شدن طعم ذرت می شود . ذرت ها را بمدت ۷-۵ دقیقه تفت دهید . حواستان باشد ذرت ها طلایی نگردد . حالا ۱ قاشق غذا خوری شکر را به مخلوط ذرت و پیاز اضافه نمایید.

۲ –  در یک ماهی تابه متوسط دو پیمانه از شیر را ریخته و بر روی حرارت ملایم گذاره تا شیر گرم شود . مخلوط ذرت و پیاز تفت داده شده را به شیر گرم اضافه نمایید . مخلوط فوق را بر روی حرارت گذارده تا نم نم بجوش آید . پس از پختن ذرت ها آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کاملا  خنک شود.

۳ – پس از اینکه مخلوط فوق سرد شد آن را در مخلوط کن بریزید و پوره نمایید . پوره را از یک صافی سیمی ریز رد نمایید . مایع رد شده از صافی را  در داخل ماهی تابه ریخته و بر روی حرارت ملایم بگذارید . جوز هندی را رنده نموده و به این مایه اضافه نمایید . برای به قوام آمدن سوپ ۱ پیمانه شیر باقی مانده را گرم نموده و کم کم به سوپ اضافه نمایید تا به غلظتی که می خواهید برسد . کمی از سوپ را چشیده و میزان نمک آن را امتحان کنید و ۱ قاشق شکر باقی مانده را اضافه نمایید . سوپ را در ظرفی که می خواهید سرو نمایید ریخته و رویش را با مقداری جوز هندی و نصف فنجان ذرت باقی مانده تزیین نمایید.

منبع : seemorgh.com

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *