زنگ خطر فرار دختران از خانه

207
دسته‌بندی نشده

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه باید توجه ویژه‌ای به مسائل اجتماعی شود، گفت: متأسفانه آمار فرار دختران از منازل بین ۱۴ تا ۱۸ سال رو به افزایش است.

زنگ خطر فرار دختران از خانه

فرار دختران از خانه

احمد دلبری در همایش نقش سلامت روانی – اجتماعی دختران در توسعه اجتماعی که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات بهزیستی استان تهران و با حضور حبیب‌الله مسئولی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور و سیاوش شهریور مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری تهران برگزار شد، اظهار داشت: سلامت در سه بُعد جسمی، اجتماعی و روانی تعریف شده است که در کشور ما کمتر به جزو اجتماعی آن پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: در 20 سال گذشته چه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و چه در وزارت رفاه ورود خوبی به حوزه روانی و اجتماعی با راه‌اندازی مراکز جدید شده است.

دلبری خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته بهزیستی استان با همکاری شهرداری طرح‌های خوبی را در حوزه شناسایی اختلالات روانی انجام داده است و بر اساس مطالعاتی که صورت گرفت مشخص شد که افراد بالای 15 سال از نظر اختلالات روانی وضعیت مناسبی را ندارند.

وی افزود: اختلال روانی در بین زنان 38 درصد و در بین مردان 28 درصد طبق آمار اعلام شده است.

دلبری با تأکید مجدد بر اینکه وضعیت سلامت روان در تهران وضعیت مناسبی نیست، گفت: بر اساس آمار مرکز آمار 30 درصد از کشور ما را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند و بالطبع این تعداد جوان می‌توانند در توسعه کشور مؤثر باشند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران اضافه کرد: 12 میلیون نفر از جمعیت کشور ما را جوانان 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهند که می‌توانند عامل توسعه‌یافتگی باشند و اگر توجه نشود می‌تواند برعکس عمل کند.

وی در ادامه این همایش با بیان اینکه مسائل روانی اجتماعی منجر به مرگ و میر نمی‌شود، گفت: اما این مسائل می‌تواند آسیب جدی را به جامعه و به ویژه جوانان وارد کند.

دلبری افزود: متأسفانه مسائل روانی ا جتماعی در کشور ما در سال‌های اخیر مغفول مانده است و بایستی توجه ویژه‌ای به این مسائل شود.

مدیر کل بهزیستی استان تهران همچنین به برنامه‌های اجرا شده در حوزه مسائل روانی اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر چه این برنامه‌ها انجام شده است اما این برنامه‌ها ناکارآمد و یا درست نبودند و نتوانستند کارایی لازم را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما به دنبال بحث پیشگیری سطح یک در حوزه مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم و بنا داریم از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای این موضوع استفاده کنیم.

دلبری تأکید کرد: مشکل ما در حوزه‌های روانی اجتماعی سه محور اعتیاد، طلاق و خشونت هستند که باید برنامه‌های مدونی را برای این موارد پیش‌بینی کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران با تأکید بر وضعیت مسائل اجتماعی روز به روز به شکل‌های مختلف در حال افزایش است، بیان داشت: ما در سطح کشور توانمندی‌های بسیاری داریم که می‌توانیم از این ظرفیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنس مسائل اجتماعی با مسائل زیستی متفاوت است، گفت: در سطح کشور موفقیت‌های زیادی در حوزه بهداشت و از جمله در حوزه بهداشت انجام شده است که می‌توانیم از این ظرفیت در حوزه مسائل اجتماعی و روانی نیز استفاده کنیم.

دلبری در ادامه این همایش به آمار ازدواج و طلاق در سال گذشته اشاره کرد و گفت: 6 درصد از ازدواج‌ها در سال 93 کاهش و 5 درصد از میزان طلاق‌ها در سال گذشته افزایش یافته است که بر اساس آمار در هر ساعت 19 طلاق ثبت شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تصریح کرد: طلاق در سال 93 به شکل گسترده‌ای صورت گرفته است که آمار نشان می‌دهد که بیشترین طلاق‌ها در سن 25 تا 29 سالگی بوده است که بر اساس همین آمار 70 درصد از طلاق‌ها خاص افراد زیر دیپلم و دیپلم بوده است.

وی تأکید کرد: بر اساس آمار کمتر از 10 درصد از زنان معتاد هستند ضمن اینکه دو خطر جدی در حوزه اعتیاد زنان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اینکه سن دختران معتاد رو به کاهش است اشاره کرد.

دلبری گفت: متأسفانه استفاده از مواد مخدر به مدارس نیز کشیده شده است و مصرف مواد مخدر در دختران از سنتی به صنعتی تبدیل شده است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران تأکید کرد: سازمان بهزیستی آمادگی دارد با همکاری استانداری و مراکز دولتی و غیردولتی برنامه‌های متعددی را در حوزه کاهش آسیب‌ها و فراهم کردن نشاط واقعی جامعه فراهم کند.

وی همچنین به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید اعتیاد از  یک مسائل امنیتی به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود و در این راستا سازمان بهزیستی برنامه‌هایی را اجرا کرده است.

در ادامه این همایش به فرار دختران  از منزل اشاره کرد و گفت: فرار دختران  در سنین نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرد و ما بنا داریم برای رفع این پدیده و آسیب الگویی از خانواده متعالی و توانمند شده را طراحی کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان تهران بیان داشت: متأسفانه نقش بهزیستی کمتر به سمت صیانت خانواده‌ها رفته است و ما بنا داریم این موضوع را پررنگ‌تر در سطح خانواده‌ها انجام دهیم.

وی از طرح پیوست خانواده در بهزیستی اشاره کرد و گفت: چند سال قبل نیز این طرح در شورای انقلاب فرهنگی مطرح شد اما ابتر ماند و ما آمادگی داریم این موضوع را پیگیری کنیم.

دلبری در ادامه این همایش به آمار فرار دختران از منزل اشاره کرد و گفت: متأسفانه این پدیده روز به روز در حل افزایش است و سالانه 10 الی 15 درصد از دختران بین 14 تا 18 سال از منازلشان فرار می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری استانداری تهران و سازمان بهزیستی توجه ویژه‌ای به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه استان تهران صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *