فیلم جفت گیری قناری

جفت گیری قناری Canary mating (2)

جفت گیری قناری Canary mating : فیلم جفت گیری و تخم گذاری قناری دستی و جفت کردن قناری و علائم جفت شدن قناری را در سایت انیمالز ببینید

جفت گیری قناری Canary mating

جفت گیری و تخم گذاری قناری دستی

جفت گیری قناری لیزارد

 

 

جفت کردن قناری

 

جفت گیری قناری ها قلق دارد! ۳ نکته ی مهم در جفت زدن قناری ها

جفت زدن قناری نر و ماده برای پرورش دهندگان، مرحله ی حساس و سرنوشت سازی است. اگرقناری ها به درستی جفت گیری نکنند. یاهر کدام از قناری ها آمادگی لازم برای جفتگیری نداشته باشند. سطح تکثیر و پرورش پایین می آید و تمام زحماتتان به باد میرود.

خیلی از دوستان در مرحله ی جفت زدن قناری سوالات زیادی پرسیده بودند. تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم و در رابطه با سوالاتی که پرسیده بودند اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهم. این مقاله در رابطه با نشانه های آمادگی و معیارهای جفت گیری قناری نر و ماده است.
پس شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم.

جفت گیری قناری Canary mating

۱ . نشانه های آمادگی قناری نر و ماده برای جفت گیری

برای اینکه در مرحله ی جفت گیری شکست نخورید باید اطلاعات خوبی نسبت به نشانه های آمادگی هر کدام از قناری ها داشته باشید. تشخیص رفتارهای قناری ، یکی از مهارت های مهمی است که باید داشته باشید.

در ادامه شما را با نشانه های آمادگی قناری نر و ماده آشنا می کنم.

 

نشانه های آمادگی قناری نر برای جفت گیری

آواز تولید مثلی: قناری نر روحیه ی خشن تری نسبت به قناری ماده دارد. روحیه ی خشن قناری ها در زمان آمادگی برای جفت گیری، خشن تر می شود.

در هنگام آواز خواندن بال هایشان را به سمت پایین می اندازند و بسیار بلند و خشن تر از قبل می خوانند. در حقیقت قناری نر زمانی که به مرحله ی تولید مثل نزدیک می شود آوازهای قرص تر و محکم تری سر می دهند. این رفتار بخاطر صفات ثانویه ی جنسی و فعالیت های هورمونی است.
این رفتار در قناری های رولر، بسیار شدیدتر است و به حدی خشونتشان در آوازشان انعکاس پیدا می کند که به آوازشان، آواز جنگ می گویند. به شما توصیه می کنم با مشاهده ی چنین رفتاری از کنار هم قرار دادن قنارهای نر جدا خودداری کنید.

نشانه های مخرج: ناحیه ی مخرج قناری نر در زمان آمادگی برای جفت گیری، دارای برآمدگی خاصی بوده و از سطح شکمش بالاتر است. پس به بررسی ناحیه ی مخرج قناری می توانید تشخیص دهید آیا قناری نر برای جفت گیری آماده است یا خیر.

رفتارهای تقلیدی: در مواردی مشاهده شده است که قنار های نر زمانی که برای جفت گیری آماده می شوند؛ رفتارهای تقلیدی از خودشان بروز می دهند. درحقیقت رفتار غذا دادن به ماده را تقلید می کند. مقداری غذا از چینه دانش بالا می آورد و به پاهای خودش یا چوب زیر پایش می دهد.

جفت گیری قناری Canary mating

نشانه های آمادگی قناری ماده برای جفت گیری

مهم ترین نشانه ی تشخیص آمادگی برای جفتگیری در ماده ها، شاخصه های ظاهری است. بهترین گزینه برای تشخیص نشانه ی آمادگی برای جفتگیری در قناری ماده، بررسی شکم است. قناری ماده را در دست بگیرید و به شکمش نگاه کنید. اگر شکمش متورم و قرمز باشد یعنی برای جفتگیری آماده است.

یکی دیگر از نشانه های آمادگی در جفتگیری، بالا آوردن دم و چمباتمه زدن قناری ماده است. قناری نر زمانی که برای قناری ماده آواز می خواند. قناری ماده چمباتمه میزند و دمش را بالا میگیرد. که نشان دهنده ی آمادگی کامل قناری ماده برای جفت گیری است. بعد از اینکه قناری ماده این نشانه ها را از خود بروز داد به لانه سازی مشغول می شود.

یکی دیگر از نشانه های آمادگی جفتگیری قناری ماده، بیقراری کردن در پرواز است. معمولا در هنگام پرواز به عقب و جلو حرکت می کند و از خود بیقراری بروز می دهد. با آواز های خیلی ریزی شبیه سوت زدن، قناری نر را صدا میزند. به کاغذهای روزنامه یا وسایل در قفس نوک میزند و آن ها را پاره می کند.
بصورت کلی قناری های ماده با افزایش فعالیت و جنب و جوش آمادگی خود را برای جفت گیری نشان می دهند.

 

۲ . نکاتی در مورد جفت زدن قناری نر و ماده

قبل از جفت زدن قناری ها باید نکاتی را رعایت کنید تا در جفت گیری مشکلی پیش نیاید. در ادامه نکاتی را در مورد جفت گیری قناری خدمتتان عرض می کنم.

 

کوتاه کردن ناخن ها

متاسفانه اغلب پیش میاید که بعد از جفت گیری نر و ماده بخاطر فرو رفتن ناخن قناری نر در پشت قناری ماده، پرها و پشت قناری ماده آسیب میبیند. و یا به خاطر فرو رفتن ناخن های قناری در تخم، تخم ها آسیب میبینند.

بنابراین به شما توصیه می کنم که قبل از جفت گیری قناری ها، ناخن های آن ها را به ویژه ناخن قناری نر را کوتاه کنید.

 

چیدن پرهای اضافی

بعضی از قناری ها پوشش پرهای پر پشتی دارند. در چنین صورتی سعی کنید پرهای ناحیه ی شکم را بچینید تا تماس جنسی عمیق تر و کامل تری داشته باشند.
البته نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که پرهای حسی را کوتاه نکنید. پرهای حسی در راس شکم قرار دارند. اگر این پرها را کوتاه کنید قنارها در تولید مثل موفق نمی شوند.

 

اجازه ندهید قناری نر قناری ماده را بزند

زدن قناری ماده توسط قناری نر به هیچ وجه بعنوان یک رفتار طبیعی درنظر نگیرید. زمانی که قناری ماده کاملا برای جفت گیری آمادگی نداشته و لانه سازی نکرده باشد. قناری نر به قناری ماده حمله می کند و خشونت خود را بروز می دهد.

از شما می خواهم که بلافاصله بعد از مشاهده ی چنین رفتاری آن ها را از هم جدا کنید.تاز مانی که قناری ماده لانه سازی را تمام کند و آماده ی پذیرش نر باشد.

 

جفت گیری قناری Canary mating

۳ . معیار های جفت زدن قناری

برای جفت زدن قناری باید به یکسری از معیار ها توجه ویژه ای داشته باشید. که در ادامه خدمتتان عرض می کنم. قناری ماده انتخاب گر باشد.

اولین موردی که بعنوان یک پرورش دهنده باید مد نظر داشته باشید این است که همیشه قناری ماده را بعنوان انتخاب گر در نظر بگیرید. حتی اگر تجربه ی قبلی در جفت گیری نداشته باشد.
گاهی اوقات شما پرورش دهندگان انتخابی دیگر برای قناری ماده دارید اما قناری ماده از انتخاب شما روی بر میکرداند. در چنین وضعیتی بهتر است انتخاب را به قناری ماده واگذار کنید.

شاید پیش خودتان بگویید برای گول زدن قناری ماده چه کار باید بکنیم؟

قناری انتخابی پرورش دهنده را در قفس مجاور قناری ماده بگذارید و چراغ ها را خاموش کنید.صبح روز بعد، نر انتخابی شروع به آواز خواندن می کند. در همین حین قناری ماده نشانه های آمادگی برای جفت گیری را از خود نشان می دهد. و شروع به جفت گیری می کنند. این روش تجربه شده و موثری است که با آن قناری ماده را گول بزنید و نر انتخابی را با او جفت بزنید.

 

قناری با دو عیب مشترک را جفت نزنید

دوستی پرسیده بودند که دوقناری دارم که هر دو سر های بزرگ و بد قواره ای دارند. می خواهم ان ها را باهم جفت بزنم . آیا این صفت در جوجه ها هم انتقال پیدا می کند؟

در جواب این دوست عزیز باید بگویم بله! جفت زدن قناری ها با دو عیب مشترک قطعا بروز صفت در جوجه ها را تشدید پیدا می کند.

 

جفت زدن قناری با سنین متفاوت

یکی از معیارهایتان برای جفت گیری؛ جفت زدن قناری ها با سنین مختلف باشد. مثلا ماده ی جوان را با نر پیر و یا نر جوان را با ماده ی پیر جفت بزنید. طوری که حداقل یکی از آن ها تجربه ی پرورش را داشته باشند. این کار باعث می شود جوجه های خوبی را به بار آورند.

 

جثه ی بزرگی داشته باشند

آخرین معیاری که باید مد نظر داشته باشید این است. سعی کنید حداقل یکی از قناری ها جثه ی بزرگی داشته باشد. قناری هایی که هر دو جثه ی کوچکی دارند در جفت گیری نتیجه ی خوبی را به بار نمی آورند. ممکن است این صفت در جوجه ها انتقال یابد و جثه ی آن ها هم کوچک شود.

 

جمع بندی و سخن پایانی

در مرحله ی جفت گیری قناری ها باید ۳ نکته ی مهم را به خوبی مد نظر داشته باشید. اولین نکته مهارت تشخیص آمادگی قناری ها برای جفتگیری است. شما پرورش دهندگان اگر درتشخیص آمادگی قناری هایتان برای جفتگیری اشتباه کنید، کار تمام است. پس سعی کنید اطلاعات لازم برای تشخیص آمادگی قناری ها برای جفت گیری را بدست آورید.

دومین نکته بحث باید ها و نباید هایی است که قبل از جفتگیری باید رعایت کنید. سومین نکته معیار هایی است که برای جفتگیری باید مد نظر داشته باشید که خدای نکرده به نژاد قناری ها آسیب نزنید. در این مقاله سعی کردم در مورد این موفقیت در جفتگیری قناری ها اطلاعاتی را در اختیاتان قرار دهم.

امیدوارم از این بهره و استفاه کافی را برده باشید. در صورت تمایل، این مقاله را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید. و نظرات و تجربیاتتان را برای ما کامنت کنید.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *