مهران مدیری در مرکز حاشیه صدا و سیما و پزشکان ،برنده کیست؟

مهران مدیری در مرکز حاشیه برنده کیست

مهران مدیری در مرکز حاشیه برنده کیست

چرا سریال «در حاشیه» با کارگردانی مهران مدیری با وجود این که اولین مجموعه طنز درباره پزشکان نیست ، واکنش های بسیاری را در جامعه پزشکی به همراه داشت؟

این روزها  «در حاشیه»  به یکی از حاشیه سازترین مجموعه های تلویزیون  تبدیل شده است . حاشیه‌هایی که  پیش از  پخش این سریال آغاز شده بود ، تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. جامعه پزشکی از همان ابتدای تولید علیه این سریال طنز موضع گیری های شدیدی داشت و حتی کار به جایی رسید که اعلام شد هفت هزار پزشک بر علیه این مجموعه تلویزیونی قصد برگزاری تجمع اعتراض آمیز دارند. در گیر و دار این اعتراض ها و انتقادها نکته قابل توجه، این است که مهران مدیری پیش از این هم در سریال هایش با پزشکان شوخی کرده بود، اما این واکنش ها و هیاهو ها تنها در مورد «در حاشیه » بالا گرفت.

با مروری بر کارنامه مدیری به سابقه طولانی او در شوخی با پزشکان  بر می خوریم. از مجموعه «ساعت خوش»  تا «مردهزار چهره» و «شوخی کردم».  چند  قسمت  از مجموعه نوروزی «مرد هزارچهره» در خانواده یک پزشک و روابط کاری و خانوادگی  میان آن ها می گذشت. خانواده ای که تمام اعضایش پزشک بودند و روابط و نگاه سرشار از تعصب این خانواده نسبت به حرفه شان در کنار پول دوستی و پرداختن به شغل هایی فرعی چون  بساز و بفروشی در کنار طبابت و اهمیت ندادن به سلامت بیماران از جمله نکاتی بود که مدیری با آن ها شوخی کرد.  انتقادهایی که در  برخی موارد اگر تندتر از «در حاشیه» نباشند ملایم تر هم نیستند. از «مردهزار چهره» که بگذریم ،در مجموعه «شوخی کردم» هم که در شبکه خانگی تولید شد، در تمام قسمت ها یک بخش  به اتاق عمل و شوخی با جراحان اختصاص داده شده بود. با وجود این که  برخورد پزشکان با این مجموعه ها عادی و به دور از جنجال  بود اما با زمزمه ساخته شدن «در حاشیه» ناگهان واکنش ها آغاز شد؛ واکنش هایی بی سابقه در برابر یک مجموعه طنز،  با توجه به پیشینه مدیری در انتقاد از پزشکان شاید بتوان برای  این واکنش ها  علت های دیگری جست و جو کرد.

ماجرا در حاشیه از آن جایی شروع شد که مهران مدیری  پس از ۶ سال قصدکرد به تلویزیون بازگردد  و قرار شد سریالی با نام «اتاق عمل» بسازد. اما شروع ساخت این سریال از همان ابتدا با اعتراض هایی همراه بود. اعتراض هایی از سمت سازمان نظام پزشکی، گویی عنوان شدن ساخت سریالی طنز با محوریت پزشکان کافی بود تا سازمان نظام پزشکی اعتراض خود را شروع کند و همین اعتراض، باعث وقفه ای سه ماهه و اصلاحاتی در روند فیلم نامه این مجموعه شد. پس از اعمال اصلاحات و تغییر نام سریال  درست در آستانه پخش نوروزی، وزیر بهداشت هم به جمع منتقدان پیوست و در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما خواهان  پخش نشدن  این سریال شد؛ نامه ای که علاوه بر واکنش منفی رسانه هامخالفت معاونت سیما را هم در پی داشت و او صریح اعلام کرد که «در حاشیه» به هیچ کس توهین نمی کند و قصدش ایجاد فضای نشاط در جامعه است و به این ترتیب صدا و سیما پای حرفش ایستاد و «درحاشیه » در نوروز پخش شد. با این که سریال از ۶ فروردین ماه پخش خود را آغاز کرد اما انتقادها تمام شدنی نبود. پس از پخش قسمت های ابتدایی این مجموعه، این بار رییس کل سازمان نظام پزشکی با انتشار  نامه ای انتقاد شدیدی نسبت به پخش این مجموعه مطرح کرد .او  علاوه بر هتاکانه خواندن این مجوعه تلویزیونی اعلام کرد که هفت هزار پزشک در پی کسب مجوز برای تجمع اعتراضی بر علیه این سریال هستند.

در  میان این جنجال  مدیری در حال فیلمبرداری قسمت های هفدهم و هجدهم این کار است.گروه تولید قصد دارند  فصل اول را در ۳۰ قسمت به پایان برسانند. این سریال مجموعه ای ۹۰ قسمتی است که در ۳ فصل ساخته می شود و فصل اول شامل ۳۰ قسمت است، ۳۰ قسمتی که بیشترین دردسرهای سریال از آن است و بعد از این  فصل، دیگر پرونده قسمت های مربوط به بیمارستان بسته می شود و شاید تمام شدن این بخش بتواند از موج انتقادها نسبت به این مجموعه کم کند. اما آن چه در این میان قابل توجه است به رابطه میان صدا و سیما و نظام سلامت بر می گردد. در همین راستا  سید غلامرضا میرحسینی  مدیر شبکه سه،  در واکنش به انتقادهای این سریال گفت که: «فکر می‌کنم دوستان منتقد این سریال عجولانه قضاوت می‌کنند و اگر بدون تعصب به محتوای اثر نگاه کنند، متوجه می‌شوند که «در حاشیه» به هیچ کس توهین نمی‌کند.»  میر حسینی واکنش مردم به این سریال را بسیار مثبت دانست و تاکید کرد که در این سریال آن چه اهمیت دارد نظر مردم است و منتقدان هم سریال را ببینند و از آن لذت ببرند. پیش از این هم در تعطیلات نوروزی میرحسینی اعلام کرده بود که پخش «در حاشیه» منتقدان را مجاب کرده است و انتقادها به این سریال تمام شده است، اما پس از انتشار انتقاد سازمان نظام پزشکی در ۱۵ فروردین، میرحسینی این بار هم از «درحاشیه» حمایت کرد.

به هر حال تا امروز صدا و سیما از مدیری حمایت کرده است، حمایتی که پیش از این در این سازمان بی سابقه بوده است و باید دید که تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
اخبارفرهنگی – خبرآنلاین

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *