نقش سایز سینه در رابطه جنسی با همسر چیست؟

نقش سایز سینه در رابطه جنسی با همسر چیست؟

سایز سینه در در نگاه مردان و زنان بسیار مهم است، توجه به سایز سینه ها در رابطه جنسی و لذت جنسی موضوع این مطلب امروز ما است. گفته میشود که «سایز سینه» در رابطه جنسی «سکس» تاثیر مثبتی دارد. آیا سایز سینه واقعا بر رابطه زناشویی تاثیری دارد؟ کدام سایز سینه ایده ال است «75 -85» ؟ آیا برای همه ی مردان سایز سینه اهمیت دارد؟

 

اطلاعاتی درباره اندازه مناسب سینه و نقش سینه ها در تحریک جنسی و سرطان پستان

نقش سایز سینه در رابطه جنسی با همسر چیست؟

وقتی زن از نظر جنسی تحریک میشود، جریان گردش خون درپوست شدت مییابد،قسمت های مشخصی از پوست قرمز میشود، پستان ها بزرگ و نوک آن ها برجسته میشوند و مالش این قسمت باعث تشدید این تحریک و ایجاد لذت میشوند. دراین مقاله درباره اندازه پستان یا سینه و نقش آن در سلامت و رابطه جنسی توضیحاتی ارائه می‌شود.

 

زیباترین فرم سینه چه ویژگی هایی درد؟

برخی دختر خانم ها با توجه به پیامها و جک های مربوط به علاقه پسرها به سایزسینه ۸۵ تصور میکنند سایز سینه خودرا برای جذاب شدن به این سایز برسانند که به گزارش پورتال فراناز این موضوع تصوری اشتباه است.

نقش سایز سینه در رابطه جنسی با همسر چیست؟

دریک سینه با فرم ایده آل نسبت بالای سینه به پایین سینه باید ۴۵ به ۵۵ باشد.

دریک سینه با فرم ایده آل بالای سینه تخت و مقداری مقعر.

دریک سینه با فرم ایده آل پایین سینه محدب و توده سینه بیشتر دراین ناحیه باشد.

دریک سینه با فرم ایده آل نوک سینه در زاویه ای ۲۰ درجه ای نسبت به خط افق باشد.

 

خطر آخر برای همه ی خانم ها این است که نباید به خاطر سایز سینه هایتان توقع زیاد یا کم از بدن‌تان داشته باشید. به ویژه، باید بدانید که توانایی شما در شیردهی و خطر ابتلا به سرطان سینه که دو مورد از مهم ترین مشکات و دغدغه های مهم سلامتی خانم هاست، کاملاً با سایز سینه بی ارتباط است.خانم ها دقت کنند بر خلاف تصور مالش و ماساژ سینه تاثیر زیادی در بزرگ شدن سایز پستان یا سینه ندارد.

 

آیا واقعاً سایز سینه اهمیت دارد؟

سال های سال است که من و همسرم سر این موضوع باهم بحث می‌کنیم. مرغ همسایه همیشه غاز است و بهمین خاطر است که زن ها طبق معمولً برای خودشان دلیل ارائه می‌دهند که چراباید سینه های کوچک یا بزرگ داشته باشند. اما آیا واقعاً تفاوت دکتری خاصی بین داشتن سینه های کوچک یا بزرگ وجوددارد؟

 

طبق آمار، تعداد زیادی از زنان دنیا از شکل و اندازه پستان های خود راضی نیستند. دلیل این امر تهاجم همه ی جانبه عکسهای رسانه ای است که با غالب کردن پستان های عمل شده بجای پستان های طبیعی، تلاش میکنند نشان دهند که پستان های طبیعی نباید بزرگ، کوچک، آویزان، نامتقارن یا دارای هاله یا نوک بزرگ باشند.واقعیت خلاف این است. پستان از اعضایی است که می‌تواند هر شکل و هر جنسی داشته باشد.

 

در حقیقت دو پستان یک انسان، تقریباً هیچوقت با یک دیگر مشابه نیستند. در عین حال اندازه های پستان هم در افراد مختلف بسیار متفاوت است. بر اساس تحقیقات تقریباً ۶۰% زنان پستان هایی با سایزهای A یا B دارند «نسبتا کوچک».

 

سینه خوش فرم و زیبا

متاسفانه در جامعه جهانی « ودر ایران بدتر »، نوجوانان تقریباً هیچ گاه با شکل واقعی پستان ها آشنا نمی‌شوند ودر نتیجه مردها تصوری غلط ازآن دارند و بنا به آمار سالانه حدود ربع میلیون زن «فقط در کشور آمریکا» پستان های خودرا جراحی میکنند«ماموپلاستی» تادرست شوند.

 

در چنین جامعه‌ای، الگوی زیبایی برای مردها آفرودیت«الهه عشق و زیبایی» نیست بلکه هنرپیشگان هالیود«ماریا کری و کیم کارداشیان» است. به گزارش پورتال سرزده مردها در چنین جامعه ای حق ندارند بدانند که سینه های بزرگ تقریباً در همه ی حرکات زنان «از رابطه جنسی گرفته تا راه رفتن و خوابیدن» مشکل ساز است و بهمین دلیل نسبت عمل کوچک کردن پستان در زنانی با سینه های بزرگ بیشتر از نسبت عمل بزرگ کردن پستان در زنان با پستان های کوچک است.

نقش سایز سینه در رابطه جنسی با همسر چیست؟

اصولاً پستانهای زن را نمیتوان جزئی از اندام جنسی او به شمار آورد. مهم‌ترین نقش آن ها در شیردهی است ولی از طرفی نمی‌توان نقش بسزای پستانها در تحریکات جنسی و لذت شهوانی را نادیده گرفت. فرایند ظهور و رشد سینه های زن در دوره بلوغ جنسی اش رخ میدهد و این رشد توسط هورمون های جنسی از جمله استروژن و پروژسترون نظارت می‌شود.

 

و اما با مُد روز چه می‌توان کرد؟ زمانی سینه های بزرگ و زمانی سینه های کوچک مد میشود. بنابر این زیبایی پستان الزاماًً در اندازه انها نیست. سینه ها میتوانند به شکل سیب و یا گلابی باشند. زیبایی سینه های یک زن در چگونگی بها دادن او به آنهاست. هر فرم سینه ای زیبایی منحصر به فرد خودرا دارد و صد البته درنظر نظاره گر آن زیباست.

 

چگونه به حفظ زیبایی و طراوت سینه ها بپردازیم؟

یک توازن مناسب هورمونی لازمه داشتن پستانهایی زیبا، سفت و باطراوت می باشد. این بالانس هورمونی که از هیپو تالاموس –منطقه عصبی واقع در مغز–بازرسی می‌شود، مطابق با وضعیت روحی زن تغییر مییابد. و بهمین خاطر داشتن روحیه ای شاد، خوش بین و متوازن زمینه سینه هایی سفت و زیباست.

 

در شرایط خاصی شاید بتوان فرم و اندازه پستان ها رابا یک عمل جراحی تغییر داد، ولی با مراعات قوانین ساده و مختصر بهداشتی و عدم سهل انگاری حداقل می‌توان از شل و آویزان شدن آن ها پیش گیری نمود.

 

باورهای غلط درزمینه سایز سینه

به طور کلی، سایز سینه تغییر چندانی در عملکردهای بیولوژیکی آن ایجاد نمیکند.

در زیر به عده ای از باورهای غلط درزمینه سایز سینه اشاره میکنیم.

 

۱»سایز سینه تاثیری در احتمال ابتلا به سرطان پستان یا درمان آن ندارد

محققان دریافته اند که سایز سینه تاثیری در احتمال ابتلا به سرطان سینه یا پستان ندارد. «عبارت سرطان پستان صحیح است نه سرطان سینه اما چون اکثر افراد واژه سرطان سینه رابه کار میبرند دراین مقاله پورتال سرزده از اصطلاح سرطان سینه استفاده میکنیم»

 

علاوه بر این، سایز سینه تغییری در دیدگاه درمانی شما نیز ایجاد نمیکند. متداولترین نوع سرطان سینه از پوشش سلول ها در غدد تولید شیر ایجاد میشود. ازآنجا که خانم هایی ک سینه های بزرگتری دارند، الزاماًً غدد شیری بیشتری ندارند، درنتیجه دلیلی ندارد که این خانم ها بیشتر در دسترس ابتلا به سرطان سینه قرار داشته باشند.

 

اگر سینه های بزرگی دارید و نگران توانایی خود برای تشخیص و درمان سرطان سینه هستید، یادتان باشد که تحقیقات به نگرانی های شما صحه نمی‌گذارد. تنها احتیاط لازم این است که چاقی نشان داده است که احتمال بروز سرطان سینه را بالا میبرد.

 

زنان چاق سینه های بزرگتری دارند اما براساس تحقیقاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، به نظر میرسد که چاقی عامل تعیین کننده تری است تا بزرگ بودن سینه ها. انباشته شدن چربی های بیشتر، سطح استروژن را بالاتر می‌برد بهمین خاطر است که افراد چاق بیشتر در صدد ابتلا به سرطان سینه هستند.

 

البته رابطه بین بستن سوتین و سرطان سینه وجوددارد. خانمهایی که سوتین یا سینه بند می بندند مخصوصا کسانی که از سایزهای کوچک تر از اندازه پستان های خود استفاده می‌کنند بیشتر در دسترس سرطان پستان قراردارند توصیه سرزده به همه ی خانم ها این است که شبها هنگام خواب سینه بند یا سوتین خودرا باز کنند.

 

۲» سایز سینه تاثیری در میزان توانایی تولید شیر ندارد

ازآنجاکه سایز سینه بیشتر به بافت های فیبروز و چربی موجود در آن بستگی دارد تا مقدار غدد شیر، خانم هایی که سینه های بزرگ ترین دارند، الزاماًً شیر بیشتری تولید نمی‌کنند. تولید شیر در سینه از طریق هورمونی تحریک می‌شود و برحسب تقاضا افزایش مییابد.

 

افزایش دفعات شیردهی به نوزاد تولید شیر را بالا می‌برد. بااینکه خیلی از عوامل مثل خستگی، استرس و افسردگی میتواند بر تولید شیر تاثیر بگذارد، لازم نیست استرس کوچک بودن سینه هایتان را هم به بقیه استرس های مادرانه تان اضافه کنید چون سایز سینه تاثیری در توانایی شیردهی شما ندارد.

نقش سایز سینه در رابطه جنسی با همسر چیست؟

۳» سایز سینه تاثیری در میزان درد شما طی ماموگرافی ندارد

دریک تحقیق که در آن از خانم ها درمورد میزان دردشان سوال شد، خانم هایی که سینه های بزرگتری داشتند الزاماًً درد بیشتری را گزارش ندادند. اجازه ندهید ترس شما از درد باعث شود نتوانید آزمایشتان رابه درستی انجام دهید.

 

ناراحتی های فیزیکی و احساسی واقعیت دارند

از باورهای غلط که بگذریم، سایز سینه می‌تواند بر سلامت روزانه خانم ها تاثیر زیادی داشته باشد. برای مثال، خیلی از خانم ها که سینه های بزرگتری دارند، بیشتر دچار ناراحتی های جسمانی مثل درد کمر، گردن، شانه ها و سردرد میشوند.

 

برای بعضی از این خانم ها، سینه بندهایی که بهتر اندازه سینه شان باشد راه حل خوبی است. علاوه بر این، پایین آوردن وزن برای کاهش چربی های سینه نیز میتواند کمک کننده باشد. با وجود این تلاشها، خیلی از خانم ها جراحی سینه برای کاهش سایز آنرا برای اسانی از شر آن دردها و مشکلات لازم می‌دانند.

 

شکی نیست که سایز سینه تاثیر شگرفی بر سلامت روانی و احساسی خانم ها دارد. تعصبات خاصی همیشه متوجه خانم هایی که سینه های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک دارند بوده است.زن یا دختری که سینه های بزرگی دارد ممکن است از نظر جنسی زیر سوال رود و خانم یا دختری هم که سینه های کوچکی دارد

 

ممکن است احساس حقارت کند. باید بدانیم که این فشارهای خارجی و داخلی به هرحال وجود دارند، و درنتیحه باید دختر ها و خانم های جامعه را تشویق کنیم که از وضعیت ظاهری خود در هر صورت احساس اسانی کنند و به هیچ عنوان تحت تاثیر باورها و شایعات موجود قرار نگیرند.

 

بهترین سایز سینه و تاثیرش بر رابطه زناشویی

چگونه پستان های زیبا و سینه های خوش فرمی داشته باشم؟

طبق آمار، تعداد زیادی از زنان دنیا از شکل و اندازه پستان های خود راضی نیستند. دلیل این امر تهاجم همه ی جانبه عکسهای رسانه ای است که با غالب کردن پستان های عمل شده بجای پستان های طبیعی، تلاش میکنند نشان دهند که پستان های طبیعی نباید بزرگ، کوچک، آویزان، نامتقارن یا دارای هاله یا نوک بزرگ باشند.واقعیت خلاف این است. پستان از اعضایی است که می‌تواند هر شکل و هر جنسی داشته باشد.

 

در حقیقت دو پستان یک انسان، تقریباً هیچوقت با یک دیگر مشابه نیستند. در عین حال اندازه های پستان هم در افراد مختلف بسیار متفاوت است. بر اساس تحقیقات Journal For Sex Reserch «عدد ۲۴ صص۱۷۷-۱۸۳» تقریباً ۶۰% زنان پستان هایی با سایزهای A یا B دارند «نسبتا کوچک».

 

متاسفانه در جامعه جهانی « ودر ایران بدتر »، نوجوانان تقریباً هیچ گاه با شکل واقعی پستان ها آشنا نمیشوند ودر نتیجه مردها تصوری غلط ازآن دارند و بنا به آمار سالانه حدود ربع میلیون زن «فقط در ایالات امریکا» پستان های خودرا جراحی می‌کنند تا “درست” شوند.

 

در چنین جامعه‌ای، الگوی زیبایی برای مردها آفرودیت نیست بلکه هنرپیشگان هالیود است. مردها در چنین جامعه ای حق ندارند بدانند که سینه های بزرگ تقریباً در همه ی حرکات زنان «از سکس گرفته تا راه رفتن و خوابیدن» مشکل ساز است و بهمین دلیل نسبت عمل کوچک کردن پستان در زنانی با سینه های بزرگ بیشتر از نسبت عمل بزرگ کردن پستان در زنان با پستان های کوچک است.

 

اصولاً پستانهای زن را نمیتوان جزئی از اندام جنسی او به شمار آورد. مهم ترین نقش انها در شیردهی است ولی از طرفی نمیتوان نقش بسزای پستانها در تحریکات جنسی و لذت شهوانی را نادیده گرفت. فرایند ظهور و رشد سینه های زن در دوره بلوغ جنسی اش رخ میدهد و این رشد توسط هورمون های جنسی از جمله استروژن و پروژسترون نظارت میشود.

 

ساختار پستان ها

غدد پستانی به جز دوران بارداری و شیردهی دریک مرحله غیر فعال به سر می‌برند. ساختار اصلی پستان ها بافت چربی و همین طور بافت کشی متشکل از رشته های الاستیک می باشد. هر پستان از ۲۰-۱۵ بخش به نام «لوب» تشکیل شده است که مانند گلبرگهای گل مینا درکنار هم قراردارند. هرلوب پستان بنوبه خود از لوبولهای کوچک تر

 

ودر نهایت هزاران لوبول ریز تشکیل یافته است که در آن ها شیر تولید میشود. در میان این اجزا شیارهایی به نام مجرا وجوددارد که به مرکز نوک پستان در ناحیه تیره پوست که «آراُلا» نام دارد منتهی می‌شود. فضای باقیمانده میان مجراها و لوبولهای پستان را چربی پر می‌کند.

 

هر کدام از این غدد مولد در سطح رویی قفسه سینه ودر بالای ماهیچه پکتورالیس قراردارند. زمان حاملگی حجم اجزایخوشه مانند داخل لوبها افزایش یافته و طی دوره تولید شیر، سلولها مواد تشکیل دهنده شیر از جمله پروتئین و چربی تولید میکنند. این سلولها همچنین به هنگام شیردهی منقبض شده و باعث خروج آن از پستانها میشوند.

 

داخل پستانها هیچ ماهیچه ای وجود ندارد، بلکه ماهیچه «پکتورالیس» درست زیر آن ها قرار گرفته و دنده ها را می پوشاند. علاوه بر بافت چربی و فیبرهای الاستیک میتوان به رگهای خونی و همچنین رگهای لنفاوی در سینه اشاره نمود. رگهای لنفاوی در مسیر خود به اجزای لوبیا مانندی بنام غدد لنفاوی که طبق معمولً زیر بغل، کشاله رانها و دیگر نواحی بدن یافت میشوند، می پیوندند.

 

شکل ویژه پستانها و جایگاه مخصوصشان از طریق رباطهای خاصی که بافت پستانها را در بر گرفته و انها را حفاظت می‌کنند تعیین می‌شود. این رشته ها که به «رباطهای کوپر» معروفند در دوره حاملگی و نیز کهولت شل و یا کشیده می‌شوند و موجبات آویزان شدن پستان را فراهم می آورند.

 

هورمون های جنسی در رشد و تکامل پستان ها در دوره بلوغ و تولید شیر از اهمیت بسزایی برخوردارند. استروژن در رشد و نمو غدد و مجاری پستان نقش داشته و پروژسترون محرک اصلی تغییر و تکامل سلول های سازنده شیر در پستان می باشد.از دیگر هورمون های موثر می‌توان به پرولاکتین اشاره کرد که از قسمت پیشین غده هیپوفیز ترشح شده

 

و عامل محرک تولید شیر می باشد. در پاسخ به محرک مکش نوزاد، اکسیتوسین «مترشح در هیپوفیز پسین» به نوبه خود موجب خروج شیر از پستان مادر می‌شود.اصولاً تحریکات هورمونی موجب رشد مجاری و بافت آلویولار و همچنین بافت چربی ودر نتیجه افزایش حجم پستان می‌شود.

 

نوک پستانها و ناحیه اطراف آن نیز بزرگ‌تر شده و به لمس و تحریکات خارجی حساس می‌شوند. در دوران عادت ماهانه زنان، پستانها تحت تاثیر هورمون های جنسی دچار تغییرات خاصی می‌شوند که در هر شخص به گونه ای متفاوت بروز میکند. از جمله این تغییرات می‌توان به افزایش حجم، ورم و نیز درد خفیفی در انها اشاره نمود.

 

این علامات طبق معمولً پس از چند روز اول پریود ناپدید می‌شوند. در دوره بارداری سایز پستانها بنا بر تاثیر هورمون پروژسترون به طور چشمگیری افزایش مییابد. نوک پستانها و نواحی پیرامونشان نیز بزرگ تر شده و دارای رنگ دانه های بیشتری می‌شوند. این مکانیزم چربی پستانها را جای گزین کرده و انها را برای تولید شیر در مرحله نهایی حاملگی آماده می سازد.

 

درست پس از زایمان، شیر در پستانها ساخته می‌شود. بعد از اتمام دوره شیردهی پستانها به حالت دوران شروع حاملگی بر می‌گردند. در دوره پس از یائسگی نیز اگرچه ممکن است شکل پستانها زیاد تغییر نکند، اما قسمت عمده ساختار مخصوص تولید شیر با چربی جای گزین می‌شود. در هر صورت گفتنی است پستانهای زن تنها در دوره حاملگی او شکل قطعی و نهایی خودرا می‌گیرند.

 

با توجه به این‌که هدف اصلی از وجود پستانها نقش مهم انها در ساختن شیر برای شیردهی می‌باشد، اما این دوران تنها دوره مختصری از زندگی زن را تشکیل می‌دهد و با نقش زیبایی شناختی پستانها در کیفیت زندگی اش به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

 

از آنجا که پستان های زن نشان اصلی مونث بودن اوست، رضایت او از فرمشان در هویت و ابراز وجود او از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد. مراقبت و توجه لازمه به پستان ها بخشی از سلامتی و زیبایی یک زن است که در التیام روحیه اش موثر می باشد.

 

و اما با مُد روز چه می‌توان کرد؟ زمانی سینه های بزرگ و زمانی سینه های کوچک مد میشود. بنابر این زیبایی پستان الزاماًً در اندازه انها نیست. سینه ها می‌توانند به شکل سیب و یا گلابی باشند. زیبایی سینه های یک زن در چگونگی بها دادن او به آنهاست. هر فرم سینه ای زیبایی منحصر به فرد خودرا دارد و صد البته درنظر نظاره گر آن زیباست.

 

چگونه به حفظ زیبایی و طراوت سینه ها بپردازیم؟

یک توازن مناسب هورمونی لازمه داشتن پستانهایی زیبا، سفت و باطراوت می‌باشد. این بالانس هورمونی که از هیپو تالاموس –منطقه عصبی واقع در مغز–بازرسی میشود، مطابق با وضعیت روحی زن تغییر مییابد. و بهمین خاطر داشتن روحیه ای شاد، خوش بین و متوازن زمینه سینه هایی سفت و زیباست.

 

در شرایط خاصی شاید بتوان فرم و اندازه پستان ها رابا یک عمل جراحی تغییر داد، ولی با مراعات قوانین ساده و مختصر بهداشتی و عدم سهل انگاری حداقل میتوان از شل و آویزان شدن انها پیشگیری نمود.

 

آیا قرار دادن پستانها در دسترس آفتاب مضر است؟

به نظر می‌رسد که نور خورشید باعث سرطان سینه نمیشود؛ با این وجود بهتر است به دلیل پوست بسیار حساس و آسیب پذیر پستانها آن ها را تا حد ممکن از تابش نور شدید آفتاب پوشانید. نور آفتاب تاثیر مخربی روی بافت پیوندی و فیبرهای الاستیک پستان ها داشته و موجب پیری زودرس آن ها میشود. بنابر این همیشه پیش از قرار گرفتن در دسترس نور شدید آفتاب پستانها رابا لوشن ضد آفتاب بپوشانید.

 

آیا حجم سینه ها با دیگر تغییر و تحولات بدن فرق میکند؟

با افزایش وزن، بافت چربی موجود در پستانها ودر نتیجه حجمشان افزوده می‌شود. در مقابل با کاهش وزن بافت پیوندی و الاستیک نامتغیر باقیمانده و بافت چربی کاهش مییابد. از آنجایی که تغییر وزن موجب نابودی رشته های الاستیک و شل شدن پوست پستان میشوند، بهتر است از تغییرات رادیکالی وزن پیشگیری نمود.

 

یکی از پیامد های حاملگی افزایش حجم پستانهاست. اصولاً پس از خاتمه دوران شیردهی که پستانها به حالت اولیه خود باز میگردند، کمی جمع و چروکیده می‌شوند. مکمل های استروژن و پروژسترون، دارو، اختلالات هورمونی، یائسگی ودر نهایت کهولت نیز هر کدام به نحوی موجب تغییرات عدیده در حجم پستان ها میشوند.

 

با بالارفتن سن پوست نازکتر شده و هورمونها در بدن افزایش مییابند که به نوبه خود باعث جمع شدن لوبولهای پستان میشود. اما نگران نباشید یک روش طبیعی برای حفظ طراوت و شادابی پستانها وجوددارد آنهم : آمیزش جنسی مداوم در طول زندگی

 

سوتین، لازمه پستانهای بزرگ

وزن زیاد سینه ها طی مدت طولانی موجب آویزان شدن آن ها می‌شود. استفاده از سوتین باعث حفظ الاستیسیتی یا حالت کشسان پوست میشود. به هرحال بدون درنظر گرفتن سایز پستانها پوشیدن سوتین به هنگام ورزشهایی از قبیل دو و دیگر فعالیتهای پرشی توصیه می‌شود. زنان حامله و شیرده نیز می بایستی

 

از سینه بند استفاده کنند، اما هنگام شنا لزومی به داشتن آن نیست.بنابر ساختار پستانتان و نه مد روز یک سوتین مناسب که هم از لحاظ سایز و هم جنس بکاررفته آن احساس اسانی نمایید، انتخاب کنید.

 

چرا پستانها داراری فرمهای متفاوت هستند؟

اگر رشد غدد پستانی هم سطح و همتراز دنده ها بود شکل آن ها نیز پهن و کشیده می شد. درصورت عمودی بودن این رشد فرم انها نیم کره ای می‌شود. حالت میانی این باعث می‌شود تا فرمهای گوناگونی پدید آید.

 

چرا همه ی پستانهای دارای سفتی و استحکام یکسان نیستند؟

زمینه یک سینه شخ و سفت بیشتر بودن بافت پیوندی نسبت به بافت چربی در آنهاست و برعکس درصورت غالب بودن بافت چربی پستان ها شل تر خواهند بود.

 

چرا طبق معمولً یکی از پستانها بزرگ‌تر از دیگریست؟

نیمه راست بدن انسان با نیمه چپ آن اگرچه در ظاهر مشابه و متناسب به نظر میرسد ولی در واقع کاملاً متقارن نیست. این پدیده در مورد پستان ها نیز صدق میکند. وجود دو عضو جفت متقارن در بدن بسیار نادر است.۹۹،۹% پستان های زنان باهم متقارن نیستند؛ بدین معنی که هر کدام دارای مقدار متفاوتی از چربی، بافت پیوندی،

 

لوبها و دیگر اجزای تشکیل دهنده آن ها می باشند. نوک پستانها نیز می‌تواند دارای تفاوتهایی در سایز، رنگ و برجستگی یا فرورفتگی باشد. برخی ناهموار و برخی دارای چند تار مو هستند.

 

چرا پستانها در سایزهای متفاوتی دیده میشوند؟

فاکتورهای تعیین کننده در چگونگی سایز پستان ها بسیارند؛ مقدار بافت پیوندی، درصد چربی بدن، ارث و تعداد حاملگی ها در زندگی در اندازه پستان ها تاثیر چشمگیری دارد.

 

نوک فرو رفته پستان… این دیگر چیست؟

این نوع پستان بر خلاف حالت معمول آن که برجسته است، مانند ناف در قسمت داخلی بدن قرار دارد.این اختلال مادرزادی است ودر آینده فرد رابه هنگام شیردهی دچار مشکل می سازد. البته با یک عمل جراحی مختصر می‌توان اشکال را برطرف نمود.

 

آیا امکان موزدایی در ناحیه نوک پستان وجوددارد؟

وجود چند تار مو روی نوک پستان به دلیل وجود غدد دراین ناحیه کاملاً عادی است و مو زدایی دراین مورد بی خطر است. اما از آنجایی که پوست نوک پستان حساس است بهتر است برای جلوگیری از عفونت بجای کندن مو از ریشه، روزانه آنرا تراشید.

 

مواظب طرز ایستادن، نشستن و راه رفتن خود باشید

همیشه حالت کمر و ستون مهره های خودرا بازرسی کنید. راست نشسته و عمیق نفس بکشید. خمیده نشستن مستمر در درازا موجب استهلاک ماهیچه های کمر و سینه ودر نتیجه باعث آویزان شدن پستان ها می‌شود. دریک آینه به حلت نیم رخ بایستید. شانه ها را عقب داده و چانه را بالا بگیرید. چه تفاوتی حس می‌کنید؟

 

تمرینات صورت

سعی کنید روزی بیست بار با انقباض ماهیچه های گردن ماهیچه پکتورالیس بزرگ «ماهیچه واقع در زیر پستانها» را نرمش دهید. تمرین دیگر تلفظ حرف «ایکس»، آنهم با باز کردن هر چه بیشتر دهان است. انجام این تمرین روزی ۲۰-۱۰ با توصیه میشود.

 

از گرما خودداری نمایید!

حرارت حاصل از تابش آفتاب و یا آبتنی با آب داغ موجب منبسط شدن رگها و کند شدن جریان خون در رگهای سینه میشود؛ از طرفی قبلاً نیز اشاره شد که قرارگیری در دسترس نور شدید آفتاب باعث پیری پیش از موعد پوست، زایل شدن رشته های الاستیک ودر نتیجه چروکیده شدن پستان میشود.

 

از این رو توصیه می‌شود پستان های خودرا از حرارت شدید بدور نگه دارید و سعی کنید با آب خنک پستانها را مالش داده و با تحریک جریان خون در رگها، بافت انها را تقویت کنید. یک دوش دو دقیقه ای آب سرد برای سینه های کوچک و سه دقیقه ای برای سایز بزرگ توصیه میشود. دوش آب سرد گردش خون در رگها را سرعت بخشیده

 

و به دفع توکسین ها «مواد سمی» کمک می‌کند.توجه: در انجام این تمرینات از یک دوش استفاده کنید و سینه ها رابا یک حرکت چرخشی مالش دهید. درصورت عدم دسترسی به دوش میتوانید با یک لیف ابری بزرگ آب سرد را کم کم روی سینه بریزید و آنرا بمالید.

 

شنا

شنا یکی از ورزشهای مناسب برای سینه هاست؛ بخصوص شنای قورباغه، آنهم به دلیل این‌که ماهیچه های پشت و سینه را مجبور به مقاومت در مقابل فشار آب میکند. در واقع فشار آب خود نوعی ماساژ فوق العاده برای پستان ها حساب میشود. برای تمرین بیشتر می‌توانید پاها را در کف استخر بگذارید تا جاییکه آب شانه هایتان را بپوشاند. دست ها را بالا برده و آهسته در جلوی خود پایین آورید. ۱۰ بار این عمل را تکرار کنید.

 

استفاده از کرم ها و لوشنهای مخصوص سینه

استفاده از کرمهای مخصوص به رغم تبلیغات گاه اغراق آمیزشان شاید معجزه ای در پستانها ایجاد نکنند اما مصرف آن ها در حفظ حالت ارتجاعی آن ها بی تاثیر نیست. استفاده از عصاره های گیاهی و یا بیولوژیکی روی پستان ها علاوه بر این‌که ما رابه ماساژ پستان ها مجبور می سازند، نقش بسزایی در حفظ رشته های کشسان سینه دارد.

 

هنگام قرار گرفتن در نور آفتاب نیز سعی کنید برای حفظ پوست از مضرات اشعه ماورای بنفش از کرمهای ضد آفتاب استفاده نمایید. پس از هر بار دوش گرفتن بدن خودرا با لوشن های مخصوص نرم و مرطوب کنید تا پوست رطوبت از دست داده خودرا باز یابد!!!

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *