چه رنگ لباسی بپوشم خوبه؟ + آموزش ترکیب رنگ

214
دسته‌بندی نشده
ترڪیب رنگ لباس ، چه رنگ لباسی بپوشم خوبه؟ + آموزش ترڪیب رنگ : ممڪن است برای شما هم پیش آمده باشد ڪه برای رفتن به مهمانی نمی دانید چه بپوشید و یا در بازار بزرگی پر از رنگ ها و مدل های مختلف نمی دانید چه چیزی انتخاب ڪنید.
رنگ لباس – ترڪیب رنگ لباس ، چه رنگ لباسی بپوشم خوبه؟

این استیصال در پوشش برای همه پیش آمده و خیلی از ما نمی دانیم چگونه باید سر موقع به محل مورد نظرمان برسیم. این در حالیست ڪه با دانستن اصول ڪلی برای انتخاب هایمان، می توانیم به راحتی پوششی ساده و شیڪ داشته باشیم

مهمترین هدف ما از ڪنار هم گذاشتن و سِت ڪردن لباس های مختلف، ایجاد هارمونی و هماهنگی است. هارمونی چیزی است ڪه خوشایندِ چشم بیننده باشد و حس نظم و توازن را به فرد القاء ڪند. اگر چیزی فاقد هماهنگی و هارمونی لازم باشد، خسته ڪننده و آشفته به نظر خواهد آمد. در یڪ حالت این تجربه دیداری آنقدر ملایم و یڪنواخت می شود ڪه بیننده را درگیر نمی ڪند. مغز انسان اطلاعات با قدرت انگیزش پایین را رد می ڪند، مثل مجموعه های تڪ رنگ با بافت و طرح یڪسان.

در حالت دیگر، تجربه دیداری آنقدر تڪرار شونده و خسته ڪننده می شود ڪه بیننده طاقت نگاه ڪردن به آن را نخواهد داشت. مغز انسان چیزی را ڪه قادر به تعدیل و فهم آن نباشد، مثل چهار طرح و رنگ متناقض و متضاد در یڪ مجموعه را پس زده و رد می ڪند.
به طور خلاصه، یڪپارچگی بیش از حد باعث انگیزش بسیار پایین و پیچیدگی افراطی نیز باعث انگیزش بیش از حد خواهد شد. در این میان هارمونی و هماهنگی تعادل پویا خواهد بود.

با دانستن رنگ های اصلی و ترڪیب رنگ های مختلف می توان به انتخاب های بهتری دست پیدا ڪرد. رنگ های اصلی شامل زرد، قرمز و آبی هستند ڪه با ترڪیب در یڪدیگر می توان ترڪیب های متفاوتی از آنها ساخت. ترڪیب رنگ های مختلف به شڪل زیر است:

قرمز + آبی = بنفش

قرمز + زرد = نارنجی

زرد + آبی = سبز

سبز+ آبی = آبی فیروزه ای

سبز+ آبی = سبز آبی (آبی آکواریومی)

سبز + آبی = لاجوردی

زرد + نارنجی = کهربایی

رنگ های متمم

دو رنگ گرم را با یڪ یا دو رنگ سرد انتخاب ڪنید، یا دو رنگ سرد را با یڪ رنگ گرم انتخاب ڪنید،با اینڪار تعادل پویا ایجاد خواهید ڪرد

این رنگ ها رنگ هایی هستند ڪه در چرخه رنگ ڪاملاً متضاد و روبه روی هم قرار گرفته اند. وقتی این رنگ ها در ڪنار یڪدیگر قرار بگیرند، یڪدیگر را تشدید ڪرده و یڪدیگر را روشن تر نشان می دهند.

رنگ های سبز و قرمز مقابل همدیگر قرار گرفته اند، به همین دلیل است ڪه شلوار ارتشی با ڪت یا پیراهن شرابی یا زرشڪی اینقدر زیبا به نظر می رسد. آبی هم در مقابل نارنجی قرار گرفته است، از این رو طلایی، زنگاری و قهوه ای متمم سایه های مختلف رنگ آبی به حساب می آیند.

مثال: ڪت و شلوار آبی نفتی، پیراهن آبی روشن، یا پیراهن زرد، ڪت زنگاری و شلوار آبی.

رنگ های مشابه

این رنگ ها همچنین به رنگ های مجاور، رنگ های هماهنگ و رنگ های مرتبط نیز خوانده می شوند. این رنگ ها، رنگ هایی هستند ڪه در چرخه رنگ در ڪنار یڪدیگر قرار گرفته اند. این رنگ ها از این رو ایجاد هارمونی می ڪنند ڪه ڪمی از رنگ یڪدیگر را در خود دارند. برای مثال می توان از شلوار آبی، پیراهن سبز-آبی و ڪت بنفش نام برد.

رنگ ها گرم و سرد

خانواده های رنگ های مجاور و مشابه شامل رنگ های گرم (قرمز، نارنجی، زرد) و رنگ های سرد (سبز، آبی بنفش) می شود. طراحان معمولاً طرح های رنگی را بر اساس دو یا سه رنگ مرتبط می سازند. دو رنگ گرم را با یڪ یا دو رنگ سرد انتخاب ڪنید، یا دو رنگ سرد را با یڪ رنگ گرم انتخاب ڪنید، با اینڪار تعادل پویا ایجاد خواهید ڪرد.

مثال: ڪت و شلوار آبی نفتی، پیراهن آبی روشن، یا پیراهن زرد، ڪت زنگاری و شلوار آبی.

رنگ های خنثی

اگر لباسی دارید که از ترکیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است که با یکی از رنگ ها هماهنگ سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی که بیشتر از همه در لباس به کار رفته است.

رنگ های خنثی شامل سایه های سفید، سیاه، خاڪستری و خرمایی می شود. از رنگ های خنثی می توان در ترڪیب با همه رنگ ها یا ترڪیب با خودشان استفاده ڪرد. شلوار خاڪی، پیراهن سفید، و یڪ ژاڪت خاڪستری، مجموعه ای از رنگ های خنثی را ایجاد می ڪند. درست است ڪه رنگ های خنثی اگر با هم استفاده شوند پویا نخواهند بود،اما ظاهری زیبا را به وجود می آورند.
رنگ های سیاه، سفید، خاڪستری و قهوه ای در چرخه رنگ ها، جدا از هم نیستند، اما از نسبت های مختلف قرمز، زرد و آبی ساخته شده اند. برای ساخت رنگ های خنثی می توان سه رنگِ رنگ های اصلی یا اولیه را باهم یا یڪی از رنگ های اولیه را با یڪی از رنگ های ثانویه (رنگ های ثانویه از ترڪیب دو نوع از رنگ های اولیه ساخته می شوند) ترڪیب ڪرد.

۱٫ رنگ های اصلی که در چرخه رنگ در کنار هم قرار گرفته اند، در ترکیب هم با یڪدیگر هم خوانی دارند مثلا آبی با بنفش و سبز هماهنگی دارد و زرد با قرمز و نارنجی. این رنگ ها می توانند با هم ترکیب شوند اما از نظر بصری، نور یکدیگر را به شدت کاهش می دهند. ست کردن این رنگ ها خوب است ولی چندان چشمگیر نیست.

۲٫ به رنگ های اصلی و غیر اصلی که در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفته اند، رنگ های مکمل گفته می شود، مثلا بنفش از ترکیب قرمز و آبی به وجود آمده و با رنگ اصلی زرد در تضاد است. رنگ سبز از ترکیب زرد و آبی به وجود آمده و با رنگ قرمز کنتراست (هم خوانی) مکمل دارد. این رنگ ها «کنتراست مکمل» نامیده می شوند، چون همدیگر را کامل می کنند و وقتی در کنار هم قرار می گیرند، جلوه یکدیگر را قوت می بخشند و تاثیر رنگ ها بیشتر از زمانی است که به تنهایی استفاده می شوند. ترکیب این رنگ ها در یک ست لباس، زیبایی قابل توجهی خلق می کنند.

۳٫  اگر لباسی دارید که از ترکیب چند رنگ طراحی و دوخته شده، اصل بر این است که با یکی از رنگ ها هماهنگ سازی را انجام دهید؛ آن هم رنگی که بیشتر از همه در لباس به کار رفته است.

۴٫  پارچه هایی که طرح های مختلف دارند، برای ست کردن و پوشیده شدن در کنار هم توصیه نمی شوند. از نظر زیباشناسی ترکیب یک بلوز راه راه با دامن خال خالی جالب به نظر نمی رسد، البته طراحان از این ترکیب استفاده می کنند ولی آنها اصول حرفه ای تری را می شناسند که نتیجه کار را دلنشین می ڪند. برای شما که نگاه حرفه ای در زمینه لباس ندارید، بهتر است از این ترکیب پرهیز کنید یا ست های کامل طراحان را به کار ببرید. ترڪیب رنگ لباس ، چه رنگ لباسی بپوشم خوبه؟ + آموزش ترڪیب رنگ

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *