20 خمپاره جنگ قره باغ به روستا های مرزی ایران اصابت کرد. یک شاهد عینی در گفتگو با خبرنگار رکنا ترکش های این جنگ برای روستاهای مرزی ایران را تشریح کرد.بنابراین گزارش، یک شاهد عینی در گفتگو با خبرنگار رکنا اظهار کرد: حملات خمپاره ای از ساعت 7 یا 8 صبح شروع می شود و تا 2 بعد از ظهر خاتمه می یابد. نیمه شب حملات خمپاره ای کمتر می شود و خمپاره ها هر یک ساعت یک بار پرتاب می شوند که به مناطق دورتر اصابت می کند خمپاره هایی که به نزدیک برخورد می کند شیشه خانه ها را به لرزه در می آورد.

وی ادامه داد: این حملات از 5 روز پیش شروع شد. در روز دوم 6 خمپاره به اصلاندوز اصابت کرد که تلفاتی در پی نداشت . در روز دوم محل اصابت خمپاره ها بین 300 تا 500 متر از خانه ها فاصله داشتند و در همان روز 3 خمپاره به خیابان لاله اصلاندور برخورد کرد.

مجروح شدن یک کودک ایرانی در پی برخورد خمپاره به زمین کشاورزی
فاصله روستای قره قباق و اصلاندوز به یک کیلومتر هم نمی رسد. شنیده شده یک خمپاره هم در نزدیکی یک مدرسه اصابت کرده است و همچنین امروز هم یک خمپاره به پارک قره قباق اصابت کرد.

وی ادامه داد: امروز خمپاره های زیادی به اصلاندوز در نزدیکی رود ارس اصابت کرد اما تعداد آنها فکر نمی کنم 20 عدد باشد. خمپاره ها امروز باعث مصدومیت یک کودک 10 ساله در زمین کشاورزی پنبه کاری شد که وی را به بیمارستان منتقل کردند.

جمع آوری خمپاره ها در خاک ایران
او در این خصوص اظهار داشت: مسئولان نظامی همان روز اول که چند خمپاره به اصلاندوز اصابت کرد به اینجا آمدند و امروز هم در پی این حادثه در اینجا حضور حضور داشتند. همچنین خمپاره هایی که به اصلاندوز یا اطراف این شهر برخورد می کند توسط سپاه پاسداران، نیرو انتظامی، فرمانداری و مرزبانی جمع آور می شوند.

وی افزود: مردم داخل خانه هایشان آسایش ندارند و ترسی هم به دل ندارند هر بار که جایی در اصلاندوز خمپاره برخورد می کند، مردم برای کمک به مجروحین احتمالی به محل حادثه می روند.

چند روز شایعه هایی مطرح شد که در منطقه چراغ هارا خاموش کنند و شهر را تخلیه کنند که این اتفاق رخ نداد و مردم دارند زندگی خود را می کنند.

اصابت خمپاره‌های طرفین جنگ به نوار مرزی کشورمان موجب ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی و ساکنین این مناطق مرزی شده است. برخی از ساکنین به دلیل وحشت کودکان اصلاندوز را به طرف پارس آباد ترک می‌کنند.

تهدید سد میل مغان با خمپاره‌های جنگ همسایه‌ها
سد میل مغان به عنوان سد دوستی ایران و آذربایجان است از نوع انحرافی نیمه متحرک با بدنه بتنی و خاکی می‌باشد که بین دو شهر اصلاندوز مغان و هورادیز واقع شده است.

تمام اراضی زیر کشت این منطقه و قسمتی از اراضی شهرستان بیله سوار مغان از آب این کانال آبیاری می‌شوند و میزان حجم آب خروجی از سد ارس ۹۶/۳۵۰۵ میلیون متر مکعب بوده و میزان حجم آب سریز از سد مغان ۳۲/۲۹۰۷ میلیون متر مکعب و حداکثر دبی تخلیه سیلاب ۲۴۶۰ متر مکعب بر ثانیه است.

در حال حاضر سد مخزنی ارس و سد انحرافی میل مغان بر روی رودخانه ارس در فاصله مشترک ایران و جمهوری آذربایجان وجود دارد که بهره برداری از آنها در سال ۱۳۵۰ شروع شده است که آب این رود خانه به وسیله کانال‌های تعبیه شده در سد میل مغان به مصرف آبیاری اراضی کشاورزی رسیده و سبب رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه شده است.

با تمام این اوصاف از ساعاتی پیش خمپاره‌های طرفین جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان به نزدیکی‌های این سد و کانال آبی آن برخورد می‌کند که اگر هشدارهای لازم از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان به طرفین جنگ داده نشود با بحران جدی تخریب سد مواجه خواهیم بود

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *